"Новата ситуация постави огромно предизвикателство. Ние учителите и университетските преподавател,и сме свикнали да работим с аудиторията „на живо“. Педагогическата реторика изследва тази комуникация в класната стая, в университетските семинарни зали и аули и изведнъж цялата наследена традиция беше поставена на изпитание. На дневен ред дойде една от новите форми на модерната реторика – виртуалната, в епохата на дигиталните технологии и интернет.“ Това заяви д-р Маргарита Александрова – преподавател в ПУ „Паисий Хилендарски“.
Тя уточни, че виртуалната реторика се свързва със сайтове, портали, слогове, социални мрежи и виртуални форуми, с които учениците и студентите са свикнали като форма на виртуалното общуване. За разлика от тях, преподавателите прекарват много по-малко време в социалните мрежи.
„Виртуалната реторика преосмисли изведнъж понятията. Аудиторията вече не беше на живо, а речта беше адресирана в пространството и може да бъде мултиплицирана“.
По думите на д-р Александрова, заставайки в интернет пространството, педагогът-оратор приема условията на комуникация в интернет и се превръща в интернет оратор с всички следствия от това.
„Самият виртуален оратор е поставен пред камерата и микрофона и това определя нови изисквания към неговите умения. Моите студенти за първи път този семестър трябваше да свикнат с това, че публиката не е на живо и със съвсем новите форми на реторическата комуникация“.
Д-р Александрова подчерта, че учителите е трябвало да придобият нови умения, за да успеят да се справят със ситуацията. Ключови за това се оказват техните презентационни умения пред аудитория.
"Трябва да се дават творчески, а не репродуктивни задачи. Децата в училище не се забавляват достатъчно, по всички проблеми са засипани със задачи. Постигнахме ниво на отегчение и преумора. Къде отидоха шегата, контактът в обучението онлайн? Въпросът не е само в това да се изсипят знанията, а да се създаде интерес и желание у учениците и студентите да поискат това знание".
Д-р Александрова е убедена, че връщане назад няма и новата ситуация, към която вървим "малко взривно", трябва да бъде осъзната и приета.
"Обучението онлайн си има своите специфични страни и своите предимства. Трябва да се мисли за технолиите на педагогическата работа. Все едно да сравняваме театъра с киното и да спорим кое е по-съвършено. Това са съвършено различни неща. Това са цели сценарии. Тук вече идват актьорската работа, анимацията и т.н. Това са нови огромни възможности".
Повече - от звуковия файл.
Цените в големите търговски вериги у нас са прекомерно високи, заяви в интервю за Радио Пловдив Александър Сиди от ВМРО. Той даде пример с френско масло, чиято цена в България е двойно по-висока в сравнение с тази в Гърция. Според него държавата има възможност да ограничи спекулативните надценки, но до момента не предприема ефективни мерки...
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..
Над 400 читалищни дейци от цялата страна подписаха Отворено писмо и го изпратиха до Министъра на културата и членовете на Комисията по културата и медиите в 51-ото Народно събрание. Документът изразява тяхното мнение от програма „Читалища“. В писмото си те посочват проблемите, сред които има огромен интерес – подадени са над 1400 проекта,..
Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма опроверга очакването, че в летния сезон цените у нас ще са с 30% по-високи, каквото мнение се изказа от родни туроператори. Цените за новия сезон са договорени още миналата година, той се продава отдавна на европейските пазари. Близо 20% от англичаните и 12% от германците вече си..