Той обаче подчерта, че се надява този финансирането на артистите да стане доста по-организирано, за разлика от първия път, когато е имало немалко объркване. По думите му, мерките са изпълними, но идват късно, защото независимите артисти едва ли не досега „са умрели от глад“.
„Аз се справям изключително трудно, на заеми съм, хората се страхуват да посещават представленията, от една страна, а трябва и да се спазват и мерките. В момента сме буквално „на колене“.
Игнатов обясни, че не всички артисти могат да се представят в интернет, тъй като някои от тях са свикнали с това и се справят доста добре, но тези, които са свикнали да играят на сцена, не могат да се приспособят към интернет.
Като „неприятен“ факт, забелязан от него, Игнатов посочи, че нито МК, нито Общината , нито хората занимаващи се с изкуство, са обърнали внимание на това, че за да не умре културата, се купуват представления от най-известните софийски театри и после безплатно се тиражират. Така местните артисти са силно пренебрегнати.
„Когато аз се опитвам да вдигна публиката на крака и правя невъзможното, никой не идва, защото общината е обявила безплатно представление в центъра на града. Ако трябва да се направи нещо, то трябва да се направи така, че парите да идват при артистите, така, че те да могат да работят и да живеят нормално.
За условията, при които ще се предоставя финансовата помощ от МК, за да се представят проектите онлайн, Кени заяви, че интернет е специфично културно пространство.
„Все едно да снимаш едно представление и то да се представи като филм. Така то си губи качествата. Това са различни неща – помагаш на едното, но другото губи. И ако се качва представлението в интернет он лайн, това обезценява труда на актьора“.
Той бе категоричен, че хората, които искат да се ползват от културата в интернет и да не плащат, трябва да свикнат, че там тя е „пригодена“ за това пространство и че качеството на продукта не е на ниво.
„С „Пловдив 2019“ се случи това – хората избираха външни продукции и не подпомогнаха българските артисти“, заяви още Игнатов.
Чуйте повече от звуковия файл:
В оспорваната клавирна надпревара на Вторият национален музикален конкурс „Милчо Левиев“ се включиха най-изявените и талантливи млади пианисти в България на възраст между 10 и 25 навършени години. Паралелно със състезателната част на концертния подиум на НУМТИ „Добрин Петков“, талантливите младежи участваха в майсторски класове и творчески семинари,..
През 60-те години на ХІХ век, преди да стигне до откриването на Троя, тогава все още непрочутият Хайнрих Шлиман първо изследва острова на цар Одисей – Итака, където не намира нищо особено. После минава през Микена, градът на цар Агамемнон, а също и през Тиринт. Когато стъпва на егейското крайрежие на Турция, той първо отива в селото Бунарбаши,..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 1 2 . 07. 202 5 бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Ърскин Колдуел. Божията нивица. 216 стр., ок. 4А, Нике, 2025. Иън Макюън. Изкупление. 402 стр., 6А, Колибри, 2025. Капка Касабова. Анима. 480 стр., 7А, ICU, 2025. Сю Хинсенбъргс...
Националният музикален театър „Стефан Македонски“ отбелязва юбилейните 200 години от рождението на композитора Йохан Щраус – син с концерт-спектакъла „Кралят на валса“. Той започва от 21 часа тази вечер на сцената на Античния театър в Пловдив, където ще се качат оркестърът, балетът и хорът на Националния музикален театър. В програмата са..
Премиера на мултимедийния спектакъл на цигуларя Васко Василев „Пътешествието“ ще се състои тази вечер на Античния театър в Пловдив. Концертът е в програмата на фестивала Опера Оупън. Заедно с Oркестъра на Опера Пловдив, по покана на Васко в спектакълa ще се включат Pamela Nicholson (Памела Никълсън), пиано; Aurelio Martinez-Chico..