Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Съветниците одобряват дебат за цената на транспортната услуга

| обновено на 27.08.20 в 19:27

"Дебатът  за цената на билетите в градския транспорт трябва да се пренесе за решение в ОбС, а огромната част от съветниците не са специалисти в областта на транспорта. Защото, за да се вземе решение колко трябва да струва билетът, колко трябва да струва картата и колко трябва да дава общината, трябва да се знае точно колко е себестойността на разхода, който транспортните фирми имат за километър или за месец и на тази база да се правят изчисленията". Това коментира общинският съветник от БСП Николай Радев.

Той подчерта,  че по време на пандемията автобусите са продължили да се движат, а никой не се е качвал в тях. "Общината правилно изискваше те да работят, защото  много от хората си ходеха на работа и загубите на превозвачите трябва да се компенсират, след  решението на ОбС за удължаване срока на издадените карти с два месеца".

Радев бе категоричен, че едва след като се изчислят плюсовете и минусите за превозвачите, тогава вече може да бъде взето решение за цената на транспортната услуга.

Той обаче изрази недоумение защо Общината е сключила договор за въпросното заплащане на превозвачите за километър пробег, след като досега  изобщо не е въведено електронно таксуване. „Тази странна система никога няма и да влезе в употреба. , Общината трябва сама да продава билетите за градския транспорт, за да генерира приходи"

.Според Радев, БСП много трудно ще подкрепи решение за увеличаване на цената на билетите и картите, ако няма аргументи.  „БСП винаги е настоявала общината, държавата да поемат по-голямата част от финансирането  и ако има недостиг, по-добре да вдигнем с малко размера на компенсациите, които дава общината, вместо да вдигаме цените за хората.

„Извиване на ръце“ нарече искането на превозвачите за повишаване цената за километър пробег общинската съветничка  от „Демократична България“ Веселина Александрова.

По думите й, увеличение на цена може да се прави само за сметка на качество, каквото сега не се забелязва. Пловдивчани не са доволни от услугата, а  Общината не е направила нищо в посока създаване на общинско транспортно предприятие, каквито заявки вече е  направила, както  и за използването на европейски фондове  за  закупуване на електробуси за повишаване на качеството на услугата, както са направили редица други български градове, подчерта Александрова.  

„Продължаваме да наливаме пари в стария си москвич, за да го тунинговаме, а той харчи все повече и повече. Въпросът сега е дали икономиката се е променила толкова драстично, че да се налага увеличението, за което превозвачите настояват“.

По думите на Александрова, разговора, който кметът предлага за увеличение на парите на превозвачите, не е важният разговор. Важният разговор се свежда до това,  общината да успее да си  върне монопола върху транспорта и правото да упражнява тази социална услуга, защото я дължи на пловдивчани. А с преминаването на услугата в ръцете на частници, те могат да поискат още много неща и да продължават да извиват ръцете на общината.

Стефан Послийски от ВМРО-БНД  посочи, че въпросът трябва да бъде разгледан много задълбочено и в пълна прозрачност. 

"В електронната система е записано, че тя трябва да работи. Тя е едно техническо средство и ние не трябва да гадаем дали работи или не и кога ще заработи. Тя или трябва да работи, или да се понесат последствията и отговорността, че това не се е случило".

Послийски заяви, че инициирането на по-задълбочен дебат по темата е добро решение на общината. Трябва обаче да се помисли за една по-дългосрочна стратегия не за година и две, а за рамките на един, два мандата, на 20 години,  вместо проблемът да се решава частично и набързо. Той бе категоричен, че не трябва да се търси как да се спаси нещо, а още при обсъждането  на бюджета в началото на годината нещата да се предвиждат, като  за решението на възникващите проблеми бъдат заложени и финансови буфери.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Драганов

Рекорден брой туристи идват през лятото в България

В разгара на лятото – колко харчат българите за почивката си и какъв сезон отчитат хотелиери и ресторантьори?  Според директора на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, това лято се очакват рекорди по брой туристи,  най-вече от немския пазар.  "Имаме увеличение на седалките, т.е. самолетните полети, към България от..

публикувано на 13.08.25 в 11:30

Хората не трябва да се страхуват от изкуствения интелект

Единайсетокласникът от Математическата гимназия в Пловдив Велислав Джелепов спечели бронзов медал от второто издание на Международната олимпиада по изкуствен интелект, която се проведе от 2 до 9 август в китайската столица Пекин. В състезанието участваха близо 80 отбора със 310 състезатели от 63 държави. То е признато за най-престижното ученическо..

публикувано на 13.08.25 в 11:03

Обявяват поръчката за линиите от областната транспортна схема

Обществената поръчка за линиите от областната траспортна схема е готова и тя ще бъде обявена през следващата седмица. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Димчо Йоргов, директор на Общинско предприятие „Организация и контрол на транспорт“. До средата на септември се очаква да бъдат отворени офертите, а поръчката включва 17 линии...

публикувано на 13.08.25 в 10:20

Има вероятност цените през август 2026 г. да са по-ниски от сега

България по пътя на еврото . До колко основателни са опасенията на част от българите? Финансистът  Светозар Гледачев е наш събеседник по темата. Гледачев смята, че управляващите не се справят с кампанията по разясняване за въвеждане на еврото от 1 януари 2026 г.   Финансовият анализатор подчерта, че всичко е проформа, като политиците "хвърлят..

публикувано на 13.08.25 в 09:49
Бойко Синапов

Ваксинацията е единственият вариант за справяне с шарката

Единственият вариант за справяне с шарката по дребните преживни животни е ваксинацията и заявихме това категорично още преди месец. Сега огнищата се увеличават, животните се евтаназират и не можем да продължим така, тъй като ако се забавим ще изгубим поголовно стадата ,  заяви в интервю за Радио Пловдив   председателят на Националната асоциация на..

публикувано на 13.08.25 в 08:26