"Дебатът за цената на билетите в градския транспорт трябва да се пренесе за решение в ОбС, а огромната част от съветниците не са специалисти в областта на транспорта. Защото, за да се вземе решение колко трябва да струва билетът, колко трябва да струва картата и колко трябва да дава общината, трябва да се знае точно колко е себестойността на разхода, който транспортните фирми имат за километър или за месец и на тази база да се правят изчисленията". Това коментира общинският съветник от БСП Николай Радев.
Той подчерта, че по време на пандемията автобусите са продължили да се движат, а никой не се е качвал в тях. "Общината правилно изискваше те да работят, защото много от хората си ходеха на работа и загубите на превозвачите трябва да се компенсират, след решението на ОбС за удължаване срока на издадените карти с два месеца".
Радев бе категоричен, че едва след като се изчислят плюсовете и минусите за превозвачите, тогава вече може да бъде взето решение за цената на транспортната услуга.
Той обаче изрази недоумение защо Общината е сключила договор за въпросното заплащане на превозвачите за километър пробег, след като досега изобщо не е въведено електронно таксуване. „Тази странна система никога няма и да влезе в употреба. , Общината трябва сама да продава билетите за градския транспорт, за да генерира приходи"
.Според Радев, БСП много трудно ще подкрепи решение за увеличаване на цената на билетите и картите, ако няма аргументи. „БСП винаги е настоявала общината, държавата да поемат по-голямата част от финансирането и ако има недостиг, по-добре да вдигнем с малко размера на компенсациите, които дава общината, вместо да вдигаме цените за хората.
„Извиване на ръце“ нарече искането на превозвачите за повишаване цената за километър пробег общинската съветничка от „Демократична България“ Веселина Александрова.
По думите й, увеличение на цена може да се прави само за сметка на качество, каквото сега не се забелязва. Пловдивчани не са доволни от услугата, а Общината не е направила нищо в посока създаване на общинско транспортно предприятие, каквито заявки вече е направила, както и за използването на европейски фондове за закупуване на електробуси за повишаване на качеството на услугата, както са направили редица други български градове, подчерта Александрова.
„Продължаваме да наливаме пари в стария си москвич, за да го тунинговаме, а той харчи все повече и повече. Въпросът сега е дали икономиката се е променила толкова драстично, че да се налага увеличението, за което превозвачите настояват“.
По думите на Александрова, разговора, който кметът предлага за увеличение на парите на превозвачите, не е важният разговор. Важният разговор се свежда до това, общината да успее да си върне монопола върху транспорта и правото да упражнява тази социална услуга, защото я дължи на пловдивчани. А с преминаването на услугата в ръцете на частници, те могат да поискат още много неща и да продължават да извиват ръцете на общината.
Стефан Послийски от ВМРО-БНД посочи, че въпросът трябва да бъде разгледан много задълбочено и в пълна прозрачност.
"В електронната система е записано, че тя трябва да работи. Тя е едно техническо средство и ние не трябва да гадаем дали работи или не и кога ще заработи. Тя или трябва да работи, или да се понесат последствията и отговорността, че това не се е случило".
Послийски заяви, че инициирането на по-задълбочен дебат по темата е добро решение на общината. Трябва обаче да се помисли за една по-дългосрочна стратегия не за година и две, а за рамките на един, два мандата, на 20 години, вместо проблемът да се решава частично и набързо. Той бе категоричен, че не трябва да се търси как да се спаси нещо, а още при обсъждането на бюджета в началото на годината нещата да се предвиждат, като за решението на възникващите проблеми бъдат заложени и финансови буфери.
Платформата „Портал за грижа“ е ориентирана към намиране на старчески дом или хоспис. Услугата е напълно безплатна, със свободен достъп за всеки, който има нужда от съдействие. Улесняването на достъпа до такава информация е една от основните цели на платформата. Тя функционира на територията на цялата страна, като търсенето на подходящ..
Ситуацията в страната с огнищото на чума по овцете във Велинград е стряскаща. Ако това огнище на чума бъде изтървано има риск да настъпи в други краища, коментира пред Радио Пловдив Бойко Синапов, който е председател на Обединени български животновъди. Той подчерта, че има притеснения от много животновъди от разпространение на заболяването. По..
Четвърта седмица и рекордни опити за избор на парламентарен председател. 38 дни след изборите и 23 дни след конституирането на 51-то НС продължава това безкрано дълго заседание. Безплодно, безидейно и опасно, защото с действията си и риториката си, депутатите дискредитират себе си и самата институция – коментира ситуацията социологът Елена..
Пловдивчанка съобщи в социалната мрежа за пореден измамник по схемата с ремонт на покриви и строителни услуги. Николай Янчев е от Ново село, община Стамболийски, представял се за майстор на покриви и други ремонти и успял да завлече нея и семейството й с близо 35 000 лева. Елена Данаджиева и съпругът й са подписали договор с него за ремонт на..
В Община Панагюрище се реализират проекти на стойност 30 милиона лева, финансирани от държавния бюджет. Голяма част от тях са насочени към решаването на основния проблем, а именно водоснабдяването на града. Това заяви кметът на Панагюрище Желязко Гагов, който се включи в срещата на бизнеса и общините, организирана от вестник „Капитал“...