Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Съветниците одобряват дебат за цената на транспортната услуга

| обновено на 27.08.20 в 19:27

"Дебатът  за цената на билетите в градския транспорт трябва да се пренесе за решение в ОбС, а огромната част от съветниците не са специалисти в областта на транспорта. Защото, за да се вземе решение колко трябва да струва билетът, колко трябва да струва картата и колко трябва да дава общината, трябва да се знае точно колко е себестойността на разхода, който транспортните фирми имат за километър или за месец и на тази база да се правят изчисленията". Това коментира общинският съветник от БСП Николай Радев.

Той подчерта,  че по време на пандемията автобусите са продължили да се движат, а никой не се е качвал в тях. "Общината правилно изискваше те да работят, защото  много от хората си ходеха на работа и загубите на превозвачите трябва да се компенсират, след  решението на ОбС за удължаване срока на издадените карти с два месеца".

Радев бе категоричен, че едва след като се изчислят плюсовете и минусите за превозвачите, тогава вече може да бъде взето решение за цената на транспортната услуга.

Той обаче изрази недоумение защо Общината е сключила договор за въпросното заплащане на превозвачите за километър пробег, след като досега  изобщо не е въведено електронно таксуване. „Тази странна система никога няма и да влезе в употреба. , Общината трябва сама да продава билетите за градския транспорт, за да генерира приходи"

.Според Радев, БСП много трудно ще подкрепи решение за увеличаване на цената на билетите и картите, ако няма аргументи.  „БСП винаги е настоявала общината, държавата да поемат по-голямата част от финансирането  и ако има недостиг, по-добре да вдигнем с малко размера на компенсациите, които дава общината, вместо да вдигаме цените за хората.

„Извиване на ръце“ нарече искането на превозвачите за повишаване цената за километър пробег общинската съветничка  от „Демократична България“ Веселина Александрова.

По думите й, увеличение на цена може да се прави само за сметка на качество, каквото сега не се забелязва. Пловдивчани не са доволни от услугата, а  Общината не е направила нищо в посока създаване на общинско транспортно предприятие, каквито заявки вече е  направила, както  и за използването на европейски фондове  за  закупуване на електробуси за повишаване на качеството на услугата, както са направили редица други български градове, подчерта Александрова.  

„Продължаваме да наливаме пари в стария си москвич, за да го тунинговаме, а той харчи все повече и повече. Въпросът сега е дали икономиката се е променила толкова драстично, че да се налага увеличението, за което превозвачите настояват“.

По думите на Александрова, разговора, който кметът предлага за увеличение на парите на превозвачите, не е важният разговор. Важният разговор се свежда до това,  общината да успее да си  върне монопола върху транспорта и правото да упражнява тази социална услуга, защото я дължи на пловдивчани. А с преминаването на услугата в ръцете на частници, те могат да поискат още много неща и да продължават да извиват ръцете на общината.

Стефан Послийски от ВМРО-БНД  посочи, че въпросът трябва да бъде разгледан много задълбочено и в пълна прозрачност. 

"В електронната система е записано, че тя трябва да работи. Тя е едно техническо средство и ние не трябва да гадаем дали работи или не и кога ще заработи. Тя или трябва да работи, или да се понесат последствията и отговорността, че това не се е случило".

Послийски заяви, че инициирането на по-задълбочен дебат по темата е добро решение на общината. Трябва обаче да се помисли за една по-дългосрочна стратегия не за година и две, а за рамките на един, два мандата, на 20 години,  вместо проблемът да се решава частично и набързо. Той бе категоричен, че не трябва да се търси как да се спаси нещо, а още при обсъждането  на бюджета в началото на годината нещата да се предвиждат, като  за решението на възникващите проблеми бъдат заложени и финансови буфери.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Кана с печат от V век пр. Хр. откриха на Емпорион Пистирос

В програма "Точно днес"  разказваме за Емпорион Пистирос , и за новите археологическите проучвания на селището, което е датирано от начало на V-IV век пр. Хр. и продължило да съществува до VI век.  Доц. д-р Емил Нанков  от НАИМ на БАН ръководи за поредна година разкопките до град Ветрен, област Пазарджик. Доц. Нанков съобщи, че са открили интересна..

публикувано на 19.08.25 в 09:38
Зорница Славова

Важно е да се върви към повече дуалното обучение в училище

Институтът за пазарна икономика предупреди в свое изследване, че близо половината от учениците от професионалните гимназии у нас изучават специалности без търсене на пазара. Повече за анализа и фактите, които могат да бъдат полезни на учители и родители научаваме от старши експерта от ИПИ  Зорница Славова . Изследването анализира доколко..

публикувано на 19.08.25 в 09:00

Внасят петиция в НС срещу клетките за телета

Петицията срещу клетките за телета ще бъде внесена в Народното събрание днес с участието на депутати и с награждаване на фермери за хуманно животновъдство.  Инициативата е на организацията “Невидими животни”. Председателят й Стефан Димитров заяви за програма “Точно днес“, че това не е просто събитие, а повратна точка в отношението към..

обновено на 19.08.25 в 07:57

"Протестиращите" да се запознаят с институцията на паметта

Каня всички служители на бившата пицария, които са си позволили да осъществят този хулигански акт, да посетят Регионалния исторически музей в Пазарджик, да доведат и децата и семействата си! Нека дойдат да се запознаят с институцията на паметта! Това заяви пред Радио Пловдив директорът на музея Борис Хаджийски след недопустимата, по думите му,..

публикувано на 18.08.25 в 15:53

Без визия за управлението на Пловдив не може да си добър кмет

Как се управлява Пловдив, вече близо 2 години, с обещания за резултати и мащабни проекти. Разликата между обещано и свършено коментира в програма "Точно днес" журналистът Любомир Минчев.  Според него до този момент кметският екип не може да получи добра оценка като за това причините са много. Темата за слабата и силната кметска власт е много..

публикувано на 18.08.25 в 11:58