Десетки електрически скутери се появиха в Пловдив. През почивните дни някои дори успяха да се качат и да изминат срещу заплащане километър-два-три. А след това да ги оставят – там, където решат. Видяхме ги оставени с часове на най-необичайни места. А сега, след като вече изчезнаха също така неочаквано, както се появиха, си припомняме поговорката „Всяко чудо за три дни“. Какво обаче се случи, ще се повтори ли и какви са поуките?
Тротинетките за споделено ползване се появиха в града миналата събота. Оказа се, че това е тест за пловдивчани – дали ще ползват такава услуга срещу заплащане.
В града бяха пуснати 100 електрически тротинетки и се оказа, че за 48 часа те са използвани от над 2 000 души, а всеки от тях се е возил повече от един път. Това прави около 5 хиляди пътувания. Петко Анчев е представител на американската компания, която предоставя електрическите скутери в България.
В началото от компанията бяха изпратили единствено уведомително писмо до общинската администрация и това се оказа достатъчно основание за фалстарта на този нов начин за придвижване. От община Пловдив обаче заявиха, че фирмата няма необходимото разрешително, за да предоставя такъв тип услуга и я спряха. В началото на тази седмица е изпратено и предложение за подписване на меморандум за сътрудничество, който временно да определи какъв начин могат да се движат все по-често срещаните нови превозни средства. Среща между въпросната фирма и общинското ръковдство обаче все още не е осъществена.
Директорът на Пловдивския общински инспекторат Борислав Димов обясни, че заради струпаните на едно място в центъра 20-ина тротинентки е съставен констативен протокол за нарушение и ще бъде издаден акт с глоба за управителя на фирмата.
Случаят с тротинетките е показателен, за да покаже липсата на нормативна уредба за ползването им на местно ниво. Общината Пловдив заяви позиция по казуса - трябва да се изготви специален регламент за движението на тези превозни средства, а подготовката за създаването на такива разпоредби вече е започнала. Тепърва предстои да се регламентира как, къде и по каъв начин могат да се карат скутерите в Пловдив.
От Областната дирекция на МВР заявиха, че все още електрическите превозни средства, сред които са електрическите тротинетки се приемат по-скоро като атракция, макар водачите им са активни участници в движението. В статистиката за първите седем месеца на годината в Пловдивска област има само едно регистрирано произшествие с водач на електрическа тротинетка. Данните от август до момента ще бъдат предоставени на по-късен етап.
Движението на електрически тротинетки в страната е регламентирано в Закона за движението по пътищата.
След горещите юлски дни август започва с нормална температура за сезона и се очертава да е с максимални температури между 32 °- 36°, коментира в програма "Точно днес" проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски". Според него за района на Пловдив не се очакват големи горещини, поне до голяма Богородица. " За района на..
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..