„За съжаление тази задача все още не е завършена. СДС продължава да съществува, да има принос в българската политика. За нас е един хубав ден, защото се чувсваме като зряла партия, която знае какво иска, и какво трябва да направи. Ние сме в дясно, и си партнираме със субекти в дясното политическо пространство. Дясното означава задълбочаване на нашата европейска интеграция, влизане в еврозоната, който е един важните завършващи етапи. Ние сме пълноправен член на ЕС, който формира политиката, защото в случая със Северна Македония се оказа, че имаме своята тежест. Подкрепиха ни Дания и Нидерландия“.
Що се касае до възхода и пропадането на СДС евродепутатът Александър Йорданов каза, че една от грешките е трансформирането на СДС в еднолична административна командна партия от Иван Костов.
Според г-н Лазаров тази трансформация е била естествен процес. „Иван Костов когато го избраха за председател на Координационния съвет, след Филип Димитров, началото на 1995 г. не знаеше къде сяда и какво управлява, ако трябва да бъдем точни. До този момент беше много добър експерт, финансист, но не беше партиен човек. Нямаше понятие, какво представлява партията като организъм и структури. Големите партии напуснаха, но се образуваха клонинги, които останаха в СДС. Борис Кюркчиев, възстановителят на Демократическата партия каза, че който напусне СДС ще си счупи главата. Тогава в парламента мнозинството е от 135 депутати, така се отиде към този командирски стил в СДС. Тогава до голяма степен опорочи структурите. Някои хора се почувстваха богоизбрани да променят системата. СДС преживя серия от етапи на изчистване, на промяна“.
Илия Лазаров посочи още, че президентът Петър Стоянов има заслуга, не само за насоката на СДС, но и как да работи за България. Това е интеграцията в НАТО, която ни отваря вратите за ЕС. Той взима непопулярни решения и си плаща цената. Прогнозата е, че на парламентарните избори следващата година, СДС ще получи над 100 000 гласа, които ще прибави към тези на ГЕРБ в коалиция.
Интервюто с Илия Лазаров, гл. секретар на СДС е в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..