„Туризмът е поставен в неопределеност, няма решение за близкото бъдеще. Има и променливост в решенията, които стават в същия ден. Това пречи за подготовка и зареждане на заведения, поемане на ангажименти от хотелиери и ресторантьори. Категоризацията на хотелите върви заедно с ресторантите, това недоразумение трябва да се оправи. Не може да се работи в нарушение, а персоналът да не получат пари като компенсации“.
Реалистично ли е, Националният борд по туризъм да поиска финансовата помощ от държавата към засегнатите в бранша, да бъде 30% за периода на затваряне от предходната година?
Според г-н Драганов, това е реалистично, защото сега сме върха на сезона. Става въпрос за икономическо оцеляване. Много хора останаха без работа и заплащане. Ходовете са, че: „Търсим контакт с правителството и моделираме полезни предложения. Искаме да създаден система за почивка. Така ще изравним държавният служител, който ходи на ведомствена почивна станция с другите работещи. Те могат да ползват хотелската база, чрез ваучери за почивка, които са аналогични на ваучерите за храна. Необходима е само промяна на Наредба №7 на МФ. Създаваме кооперации на екскурзоводи, планински водачи и ски учители, които да получат средства по линия на Закона на предприятия за социална и споделена икономика. Конфедерацията на българския туристически бизнес иска да вклучи редица професии, които не са в списъка, и не могат да получат обезщетение. Казвам, че трябва да открием и помогнем на тези хора“.
Румен Драганов обясни, че няма категория „фалит“ по българското законодателство. Има неплатежоспособност, и тогава кредиторите влизат в управление на дружеството. Фалити няма да има в този смисъл. Ще има претърпяване на големи икономически загуби. Собственик на туризма ще се окажат фирмите за чистота, тъй като такса битови отпадъци не е променена, а става дума за милиони, за различните общини.
Интервюто с доц. Румен Драганов, председател на Конфедерация на българския туристически бизнес е в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..