Девет месеца по-късно, процентите в разпределяне на конспиративни теории се променя с незначителни стойности, но обединяващия фактор в първото истинско предизвикателство на нашето време, е нетърпимостта към ограниченията. Правилото за простосмъртните казва, че оценяваме каквото и да е, едва тогава, когато го загубим. На мен ми се струва, че това правило има едно недоизказано уточнение – че губим това, което сме неспособни да оценим, това за което сме недорасли. Замислям се за свободите, и за демокрацията...
Кръстин Настев е диригент на Варненската опера от сезон 2018/2019, където дирижира постановки на оперите Норма, Трубадур, Севилският Бръснар, Травиата, Княз Игор, Уестсайдска история, Бал с маски и др. а от 2020 г. и диригент в „Оркестър и хор на Регион Мадрид“.
Дебютира в Софийската опера през 2016 год. с операта „Селска Чест“ от Маскани, дирижира Софийската филхармония и Националния Филхармоничен Хор през 2018 год. и осъществява записи с оркестъра на Българското Националното Радио.
Удостоен е със специалната награда от конкурса за диригенти EuropaCantatв Санкт Петербург през 2013 г., с трета награда от Баховия конкурс за пианисти в Пловдив през 2000 г.; финалист на диригентския конкурс в Болоня през 2007г.
Кръстин Настев взима участия в майсторски класове дирижиране при Бруно Апреа (Леон, Испания), Джанлуиджи Джелмети (Сиена, Италия), Донато Рендзети (Тераса-Барселона,Испания), Луц Кьолер (Берлин,Германия), Георги Димитров (Пловдив,България), Фрийдер Берниус (Везон-ла-роман,Франция). Посещава майсторските класове на Райна Кабаиванска, Дарина Такова, Монсерат Кабайе, Раул Хименес, Калуди Калудов, Рамон Варгас и др.
Дирижира Пловдивската опера, Плевенската филхармония, Шуменския симфоничен оркестър, Симфоничните оркестрите на Анталия, Бурса и Ескишехир (Турция), хорът на Анкарското радио, Нидерландския симфоничен оркестър в Еншеде, Младежкия оркестър на Малага (Испания), Симфониета Берлин и др.
Възпитаник на Музикалните академии в София, Барселона и Базел, Кръстин Настев развива и педагогическа дейност. Първоначално като преподавател в Консерваторията към Университета „Акдениз“ в Анталия – Турция, по-късно в музикалните училища на Барселона и Франкфурт. Заедно с големия български хоров диригент Крикор Четинян през 2015 г. основава и ръководи в Пловдив Майсторски класове за диригенти.
Излезе от печат книгата на проф. д-р Любомир Караджов „АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев“ в медиите между 55-та и 60-та годишнини на Академията (2000-2024)“. Това е вторият том на публикувания от същия автор през 2020 година сборник с академични събития в АМТИИ между 2014 и 2019 г. Книгите съдържат текстове на проф. Караджов, писани за..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация е..
Есенният сезон в галерия Аспект започва със самостоятелна изложба на известния пловдивски художник Николай Няголов. Традиционно, всяка втора година, художникът представя новите си картини в галерията и тази година е подготвил 25 платна, обединени под мотото „неРеално“. Експресивни, динамични, изригващи феерия от цветове, творбите на Николай Няголов..
Творческото писане при младите хора, как може да се подобри изучаването на родния език, питаме поетесата Ина Иванова , част от академията "Заешка дупка", която навърши 10 години и стартира новите курсове от септември. Ина Иванова каза, че когато хората кандидатстват за курс по творческо писане, това вече означава, че те конкретно имат интерес да..
Изложбата „ Любен Зидаров, 100 години “ се открива в зала „2019“ на ул. „Гладстон“ в Пловдив. След като беше показана миналата година в столицата, сега експозицията гостува в Града под тепетата Мащабната ретроспектива беше организирана като почит към забележителния художник, чиито илюстрации към повече от 200 заглавия са познати на..