Девет месеца по-късно, процентите в разпределяне на конспиративни теории се променя с незначителни стойности, но обединяващия фактор в първото истинско предизвикателство на нашето време, е нетърпимостта към ограниченията. Правилото за простосмъртните казва, че оценяваме каквото и да е, едва тогава, когато го загубим. На мен ми се струва, че това правило има едно недоизказано уточнение – че губим това, което сме неспособни да оценим, това за което сме недорасли. Замислям се за свободите, и за демокрацията...
Кръстин Настев е диригент на Варненската опера от сезон 2018/2019, където дирижира постановки на оперите Норма, Трубадур, Севилският Бръснар, Травиата, Княз Игор, Уестсайдска история, Бал с маски и др. а от 2020 г. и диригент в „Оркестър и хор на Регион Мадрид“.
Дебютира в Софийската опера през 2016 год. с операта „Селска Чест“ от Маскани, дирижира Софийската филхармония и Националния Филхармоничен Хор през 2018 год. и осъществява записи с оркестъра на Българското Националното Радио.
Удостоен е със специалната награда от конкурса за диригенти EuropaCantatв Санкт Петербург през 2013 г., с трета награда от Баховия конкурс за пианисти в Пловдив през 2000 г.; финалист на диригентския конкурс в Болоня през 2007г.
Кръстин Настев взима участия в майсторски класове дирижиране при Бруно Апреа (Леон, Испания), Джанлуиджи Джелмети (Сиена, Италия), Донато Рендзети (Тераса-Барселона,Испания), Луц Кьолер (Берлин,Германия), Георги Димитров (Пловдив,България), Фрийдер Берниус (Везон-ла-роман,Франция). Посещава майсторските класове на Райна Кабаиванска, Дарина Такова, Монсерат Кабайе, Раул Хименес, Калуди Калудов, Рамон Варгас и др.
Дирижира Пловдивската опера, Плевенската филхармония, Шуменския симфоничен оркестър, Симфоничните оркестрите на Анталия, Бурса и Ескишехир (Турция), хорът на Анкарското радио, Нидерландския симфоничен оркестър в Еншеде, Младежкия оркестър на Малага (Испания), Симфониета Берлин и др.
Възпитаник на Музикалните академии в София, Барселона и Базел, Кръстин Настев развива и педагогическа дейност. Първоначално като преподавател в Консерваторията към Университета „Акдениз“ в Анталия – Турция, по-късно в музикалните училища на Барселона и Франкфурт. Заедно с големия български хоров диригент Крикор Четинян през 2015 г. основава и ръководи в Пловдив Майсторски класове за диригенти.
Започна репетиционният процес на новата продукция на Шекспирова компания „Петровден“ – „Ромео и Жулиета: любовта като обред“. Премиерите ще се състоят на 1 и 2 август 2025 г. от 21:00 ч. на традиционната открита сцена в ОУ „К. Величков“, с. Паталеница. "С тазгодишната постановка отбелязваме 25 години от първото представление на „Ромео и Жулиета“ в..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 19.07.202 5г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Маргьорит Юрсенар. Даровете на Алкипа. 80 стр., ок. 3А, Парадокс, 2025. Дейвид Балдачи. Процесът. 472 стр., 5А, Обсидиан, 2025. Гарет Рубин. Холмс и Мориарти. 322 стр., ок.5А, Вакон ЕООД, 2025...
Детският симфоничен оркестър "Дивизи" – Пловдив вече работи по проект, финансиран по Културния календар на община Пловдив. През октомври в Пловдив ще гостува известната българска цигуларка, която работи в Консерваторията в Лозана, Швейцария - Деница Казакова, тя ще проведе с децата майсторски клас. Децата от оркестъра, които са на..
Изложба живопис с произведения на занакови художници от 60-те години на миналия век откриват тази вечер в Балабановата къща от 18 ч. Изложени ще бъдат платна на Георги Божилов – Слона, Кольо Витковски, Енчо Пиронков, Емил Стойчев. Всички 26 платна са собственост на Общински институт „Старинен Пловдив“. Разгледани ще могат да бъдат и..
Кой е Боян Магесник, по- известен като Боян Мага? И защо отказва на Симеон да бъде наследник на короната? Наистина ли е казал "Аз не съм от този свят". Опит да поповдигнем завесата за този дух, казват пазител на България, правим с проф. Дамян Попхристов. С лушайте, интересно е.