България е на последно място по брой ваксинирани от целия Евройпейски съюз.
„Причина затова е неправилното планиране от страна на правителството на това от кои одобрени ваксини какви количества трябва да се доставят у нас„. -това заяви в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив евродепутатът от групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите и член на здравната комисия на Европейския парламент Петър Витанов.
Той припомни, че Българската държава е поръчала най- голямо количество - над 50 % от одобрения от ЕС лимит за доставки от ваксините, производство на „АстраЗенека“ спрямо всички останали държави членки. По думите му другите страни членки са договорили да получат равномерно разпределени количиства от всички одобрени ваксини, за да може да компенсират , акот процеса на ваксинация се забави, заради забавяне на доставките .
"У нас на с цел да спестим пари, защото "АстраЗенека" е най- евтина и се съхранява най- лесно се поставихме в ситуация да сме последни по темп на ваксиниране.Обхванати са едва 0,8 процента от желаещите да го направят. Една Малта например е имунизирала 8 процента от населението си. Да не говорим за Великобритания, която е обхванала близо 20 процента желаещи да се ваксинират“- заяви Витанов. По думите му именно вероятността „АстраЗенека“ да не може да изпълни производството и доставката на ваксини за страните от ЕС , е защото задоволява поръчките си към Великобритания.
„Нека не забравяме, че „АстраЗенека“ е английско-шведска компания“ – заяви Витанов. Той е категоричен, че по този повод Европейската комисия настоява подобна възможност за липса на договорени ваксини да не се допуска от страна на тази фирма производител.
"ЕС още през есента на 2020 е предплатил натази компания около 340 мииона евро , за може тя да гарантира навременна доставка на договорените дози ваксини и то след направени качествени научни изследвания. А това не се случва.
„За съжаление бавното ваксиниране ще означава загуба на човешки животи, по- бавно възстановяване на икономиката. И тук не можем да се сърдим нито на ЕС, нито на ЕП“ – заяви Витанов и прогнозира , че е „възможно е да превърнем българските пенсионери в опитни зайчета, защото по думите му повече от половината възрастни хора над 65 години в ЕС няма да бъдат ваксанирани с тази ваксина. Причината е , че клиничните проучвания не са достатъчно категорични за нейната ефикасност при прилагане на хора над тази възраст.
Цялото интервю на Галя Митева с Петър Витанов можете да чуете в прикачения файл.
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..