Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Промени в структурата на администрацията

Предложение за промени в структурата на администрацията на бе внесено в Общинския съвет на Пловдив.

Трансформират се ресорите на заместник-кметовете по „Финанси, здравеопазване, стопански дейности, екология“,  „Европейски политики и социални дейности“,„Спорт и младежки дейности“ и на зам.-кмета по „Образование и бизнес развитие“ . С промяната те стават „Финанси и стопански дейности“, „Екология и здравеопазване“, „Образование, бизнес развитие и европейски политики“ и „Спорт, младежки дейности и социална политика“.

Предлага се дейността на заметстник-кмета „Финанси и стопански дейности“ да бъде свързана с координиране и контрол  на  цялостната дейност на общината, с бюджетния процес и  счетоводната отчетност, с организирането и провеждането на обществени поръчки, с осигуряването на  правно-нормативното обслужване  на  звената в администрацията, с координирането и контролирането на стопанските дейности, управлението  и контрола при администрирането на местните данъци и такси. На пряко подчинение на зам.- кмет „Финанси и стопански дейности“ са: дирекция „Финансова политика“, дирекция „Счетоводство“, дирекция „Стопански дейности“, дирекция „Местни данъци и такси“, дирекция „Правно–нормативно обслужване“ и дирекция „Обществени поръчки“.

Заместник-кметът „Екология и здравеопазване“ ще се занимава с координирането и контролирането на дейностите по здравеопазване и опазването, възстановяването на околната среда и рационалното използване на природните ресурси, организация, координация и контрол на дейностите по чл. 66 от ЗМДТ. Звената, които ще бъдат на негово пряко подчинение са дирекция „Екология и управление на отпадъците“ и дирекция „Здравеопазване“.

На заместник-кмета “Образование, бизнес развитие и европейски политики“ ще бъде възложено да осигурява и контролира условията и организацията на дейностите в предучилищното и училищното образование в общинските училища и детски градини. Той ще координира изпълнението на политиката на общината по привличането на инвеститори в региона и насърчаване на сътрудничеството между бизнеса и образователните институции. Също така ще контролира цялостния процес по кандидатстването за финансиране по оперативни и международни програми, както и ефективността на изпълнението на реализиращите се проекти и програми с бенефициент Община Пловдив. Звената , които ще бъдат на негово пряко подчинение са: отдел „Образование“ и отдел „Бизнес развитие и европейски политики“.

Реализацията на политиката на общината по отношение на спорта и младежките дейности и ръководството и координирането в областта на социалната политика ще бъде възложена на заместник-кмет „Спорт, младежки дейности и социална политика“, като  неговата дейност ще бъде подпомагана от дирекция „Социална политика“ и отдел „Спорт и младежки дейности “.

С промяната в структурата не се предвижда увеличаване на числеността на персонала в общинската администрация, но се предлага съществено намаляване на разходите за администрация от местния бюджет. Финансираните до момента 130 щатни бройки от местни приходи ще бъдат намалени на 25.  Общата численост на общинската администрация остава непроменена, като с предлаганото изменение ще се освободят средства за други дейности или услуги от местен характер.

Предложението е новата структура на Община Пловдив да влезе в сила от 1 март 2021 г.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Залесиха с нови дървета парк "Стадиона" в Пазарджик

Залесиха парк „Стадиона“ в Пазарджик с десетки нови дървета. Акцията е част от мерките на общината за поддържане здравето и обновяването на зелените площи. Новите фиданки са  чинар, сребърен явор, европейски ясен и златиста плачеща върба.  Подбраните дървета с добра адаптивност към местния климат, издържливост на заболявания и щадяща коренова..

публикувано на 29.10.25 в 13:54

Д-р Калинов подаде оставка като управител на МБАЛ "Св. Мина"

Управителят на МБАЛ "Св. Мина" д-р Калин Калинов е подал оставка, съобщи за Радио Пловдив ресорният заместник-кмет Иван Стоянов. Той уточни, че преди два дни е постъпило искане от д-р Калинов да бъде освободен от поста, като се изтъкват „лични причини”. Стоянов допълни, че на предстоящата сесия ще се гледа предложението за избор на нов..

публикувано на 29.10.25 в 12:31

В Пловдив засилват контрола върху изгарянето на отпадъци

Във връзка с предстоящия отоплителен сезон Община Пловдив предприема превантивни мерки и засилва контрола върху нерегламентираното изгаряне на отпадъци, за да намали негативното въздействие върху качеството на атмосферния въздух. Според разпоредбите на Закона за управление на отпадъците, изгарянето и изхвърлянето на отпадъци на неразрешени места е..

обновено на 29.10.25 в 10:55

ОбС - Асеновград пак разглежда компенсация за частния превозвач

Ново предложение за финансово компенсиране на загубите на частния превозвач, обслужващ градските автобусни линии в Асеновград, ще разгледа Общинският съвет на днешното си заседание. Докладната е входирана от кмета д-р Христо Грудев и е публикувана на официалната страница на администрацията.  Предлага се да бъдат осигурени близо 94 хил. лева..

обновено на 29.10.25 в 10:47

Иван Иванов остава председател на ОбС в Асеновград

Председателят на общинския съвет в Асеновград Иван Иванов остава на поста си, след тайно гласуване тази сутрин. 16 от съветниците гласуваха за това той да продължи да изпълнява функциите си, 15 бяха против, а един – въздържал се. Искат отстраняването на председателя на ОбС - Асеновград До кризата в управлението на местния парламент се..

публикувано на 29.10.25 в 10:41