Вчера имаше, днес няма, и утре няма да има – ваксини. До кога, отговорът е мъглив. Точно когато Зелените коридори доказаха, че само липсата на удобна организация за хората ги е възпирала от имунизация, и хоп, когато трябваше да стигнат за всички желаещи, те изчезнаха.
И какво да кажем в този случай, че това е защото е „българска работа“, или защото е „европейска работа“ ?
И още въпроси за ваксинацията към д-р Антония Първанова, бивш депутат и евродепутат и експерт по обществено здраве и здравна политика.
Д-р Първанова каза, че с ваксините стана това, което става с управлението на цялата епидемия от самото начало до днес. По думите й положението е "пълен хаос", защото се избягва работата със специалисти лекари по темата, а се включват лекари хирурзи и политици.
"Забавянето на ваксините е комплексно, всичко започва с поръчката от самото начало, в България сме поръчали най-много ваксини от "АстраЗенека", близо 4,5 млн. дози, защото има връзка между представителката на фармацевтичната компания за България и евродепут от ГЕРБ, това не е случайно. Тази ваксина е ефективна от 18 до 55 години, за разлика от другите ваксини, и това е доказано", посочи д-р Първанова. По думите й трябваше да сме предвидили от кои ваксини, какво количество, както и да има постоянен поток от производителите.
"Тези, които получиха първа доза, сега няма за тях втора доза, ето до къде стигнахме", каза още Първанова. Тя уточни, че в Европа хората са получавали дори СМС за ваксиниране, където е посочен местният клон и няма напрежение.
"Заболелите и у нас, и в ЕС, и във Великобритания са приблизително еднакъв брой през последните три месеца, само че при тях има по-малко починали хора от Ковид-19", посочи още д-р Антония Първанова. Тя смята, че мерките у нас не са адекватни и има наложен хаос.
"Ковид -19 е въздушно-капкова инфекция, и тя се разпространява в цялото помещение, дори може до 38 метра се разпространи, какви два метра дистанция", попита още експертът по обществено здраве в интервюто за програма "Точно днес". Тя каза, че болните са сред населението и не спряха да се движат, и само 18% от хората със симптоми спазват мерките, това сочат последните изследвания.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..