В Авиобаза Граф Игнатиево с прочувствена и тържествена церемония бе почетен достолепен ветеран, сочен от самите летци там като "живата история" на първите дни на съвременната ни бойна авиация от епохата на реактивните самолети. Запасният подполковник Ангел Кибарски е един от първите летци, усвоили реактивните самолети в България на летище Граф Игнатиево през далечната 1951 г.
Той е роден на 18 март през 1930 г. в пловдивското село Борец.
За пръв път се „докосва“ до самолет на тогавашното летище Граф Игнатиево, където постъпва като ученик – летец в аероклуба през 1949 г. В края на обучението си там и с цели 23 часа нальот, първата крачка в авиацията за него вече е направена.
Следва пълното обучение в НВВУ Долна Митрополия, транировки, облитания, теоря и практика.
В живота на Ангел Кибарски настъпва първият важен момент – избран е в малобройната група привилегировани български пилоти за обучение на реактивен самолет в тогавашния СССР.
Започнали обученето си с минимален опит и на витлови самолети, българските летци уверено усвояват реактивните изтребители ЯК-23 и МиГ-15.
Завърнал се в края на 1951 г. в България, Ангел Кибарски е сред петимата летци у нас, поели първите бойни дежурства в небето с реактивни самолети от ново поколение.
Следват още тренировки и трупане на безценен летателен опит.
На него разчита тогавашният командир – инструктор полковник Калпакчиев, при извършването на първото демонстративно катапултиране от учебен МиГ-15.
Днес Ангел Кибарски разказа и допълнение към тази история – за второто си катапултиране, вече не учебно и не тренировъчно, а принудително, след ситуация, която сам той определя като своя непростима грешка във въздуха.
"И до днес не мога да си простя загубата на безценната бойна машина", разказа безспорният въздушен ас.
За срещата с 91-годишния ветеран в Авиобаза Граф Игнатиево пристигнаха висши офицери и командващият Военновъздушните сили генерал-майор Димитър Петров.
Чуйте и вижте още във видео-репортажа:

"Липсва диалогичността, с която сме свикнали, особено от партия ГЕРБ. Това, което което виждаме е, че те стоят твърдо на своята позиция, и каквото и да говорят синдикатите, не съм оптимист накъде вървят комуникациите. Ако публичният и частният сектор са скарани, то трусовете в държавата предстоят". Това заяви в интервю за предаването "Ден след..
Максималният размер на ваучерите за храна ще остане 200 лева месечно и през 2026 година, според проектобюджета за следващата година и това ще остане най-ниската стойност за страна-членка на ЕС. 835 000 са работещите в България, които получават ваучери. Таня Обущарова, главен секретар на Асоциацията на операторите на ваучери, коментира пред Радио..
Балансовите проблеми, свързани с проекта на бюджет 2026 и липсата на контрол, се дължат на олигархията, която е моделирала политическото и икономическото вземане на решения в своя полза. Тази теза изрази в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив финансистът Кольо Парамов. Той подчерта, че влизането в еврозоната трябва да доведе до..
В този епизод тръгваме от твърдението „65% са против еврото, нали сме демокрация?“ и разглеждаме как формулировката на социологическите въпроси променя отговорите и смисъла им. Вместо да приемаме едно число като „волята на народа“, питаме: какво всъщност е било зададено – „харесвате ли еврозоната“ или „искате ли да се отмени валутният борд и..
Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..