Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

По-бързо и по-сигурно от Пловдив до Бургас

Железопътната линия Пловдив – Бургас е приоритетна в националната железопътна система. Цели на проекта за  нейната рехабилитация, която се осъществява в две фази, са  подобряване на качеството на предлаганите услуги, намаляване на транспортните разходи и броя на инцидентите с 42%, 70 минути спестено време на пътуване , осигуряване на достъп за лица с намалена подвижност, намалени вредни емисии. С ръководителя на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 инж.Иван Бакалски от НКЖИ разговаря Веселина Пеева: 

 Железопътната линия Пловдив – Бургас е от първостепенно значение за развитието на икономиката и живота на хората в Южна България. Тя лежи на европейски коридор за връзка на храните от Европа с нашето пристанище в Бургас, което я прави приоритетна в развитието на железопътната инфраструктура. Това подчерта ръководителят на Втора фаза на проекта за рехабилитация на железопътната линия  "Пловдив-Бургас" по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 на ЕС инж. Бакалски. 

Инж. Бакалски уточни, че в първата фаза са рехабилитирани железният път и съоръженията, контактната мрежа в участъка от Михайлово до Бургас. Постигната е средна скорост на движение 140 км/ч. Във втория етап  продължава рехабилитацията на пътя, като са  включени и допълнителни участъци. 

Участъкът от Скутаре до Оризово вече е завършен. От Оризово до Михайлово има сключен договор, проектирането приключва и  в началото на май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на  железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият -  директно през нов тунел към гара Михайлово. След като  изграждането на тези участъци приключи, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигна скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.

За предвиденото изграждане във Втората фаза на проекта  на  системи за сигнализация и телекомуникация по линията Пловдив – Бургас, инж. Бакалски уточни, че това са системи, с които се  водят влаковете по безопасни трасета,  телекомуникационна система, с която служителите по гарите се свързват помежду си, с диспечерите в Пловдивския диспечерски център, с локомотивните машинисти във влаковете.

Във Втората фаза се предвижда и изграждането на надлези на 40 места, където пресичането на линиите става на едно ниво. Прелезите ще бъдат заменени с надлези, като по цялото трасе Пловдив – Бургас ще останат само два прелеза – в района на „Нефтохим – Бургас“ и един в района на гара Долно Езерово. Всички останали прелези ще бъдат закрити.

За препятствията  в процеса на изпълнението на проекта  инж. Иван  Бакалски подчерта, че при изграждането на трасето е било необходимо да бъдат отчуждени изключително много терени, особено в участъка Оризово – Михайлово, където има 13 археологически обекта. Остават около 6 обекта, които  през месец май ще бъдат обследвани напълно, за да може трасето да бъде освободено за предстоящото строителство. От Компанията, заедно с изпълнителите на строителството,  е трябвало да  се съобразят и с желанията на общините да бъдат предвидени достатъчно пресичания и изградена добра довеждаща инфраструктура към гарите, за да бъдат удовлетворени адекватно нуждите на населените места. 

Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата. 

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Протестиращите" да се запознаят с институцията на паметта

Каня всички служители на бившата пицария, които са си позволили да осъществят този хулигански акт, да посетят Регионалния исторически музей в Пазарджик, да доведат и децата и семействата си! Нека дойдат да се запознаят с институцията на паметта! Това заяви пред Радио Пловдив директорът на музея Борис Хаджийски след недопустимата, по думите му,..

публикувано на 18.08.25 в 15:53

Без визия за управлението на Пловдив не може да си добър кмет

Как се управлява Пловдив, вече близо 2 години, с обещания за резултати и мащабни проекти. Разликата между обещано и свършено коментира в програма "Точно днес" журналистът Любомир Минчев.  Според него до този момент кметският екип не може да получи добра оценка като за това причините са много. Темата за слабата и силната кметска власт е много..

публикувано на 18.08.25 в 11:58
Боян Дуранкев

Юнашката спекула продължава, войната с нея очевидно е загубена

Справя ли се българското правителство с подготовката за въвеждането на еврото или подсилва с действия страховете на българите? Според икономиста  Боян Дуранкев сама по себе си валутата не носи инфлация или дефлация. По думите му България, целият Европейски съюз, а не само еврозоната, имат тежки икономически проблеми.  Той посочи, че правителството..

публикувано на 18.08.25 в 10:59
Любомир Стефанов

Най-трудни са условията за постигането на мир в Украйна

Американският президент Доналд Тръмп ще приеме днес в Белия дом украинския държавен глава Володимир Зеленски. Двамата ще обсъдят пeрспективите за прекратяване на войната в Украйна.По-късно към тях ще се присъединят и европейски лидери. В петък Доналд Тръмп се срещна с Владимир Путин. Възможен ли е мир в Украйна?   „Оптимистът в мен..

публикувано на 18.08.25 в 10:35

В Чепеларе започва фестивалът EX ANTE

От днес до неделя в Градския парк на Чепеларе ще се проведе фестивалът EX ANTE. Инициатор е Георги Стоев , автор и водещ на подкаста за икономическо мислене EX ANTE по Радио Пловдив. Той съобщи, че ще очаква в трите дни приятели и последователи на подкаста за среща на живо с него и всички, които са участвали в създаването на трите сезона..

публикувано на 15.08.25 в 08:31