Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Модернизират жп системи за сигнализация и телекомуникация

Сигнализацията и телекомуникацията по железопътните трасета в страната са едни от най-важните фактори за сигурното и безопасното пътуване на влаковите композиции. Такива системи се изграждат по приоритетната за България железопътна линия Пловдив-Бургас. 

Проектът „Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас“ е част от мащабния проект за рехабилитация на трасето, а неговото изпълнение се осъществява със съфинансиране от Кохезионен фонд, чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.

 „Това са системи, чрез които се управлява железопътния трафик и влаковите композиции се водят по безопасни трасета. Чрез системите за телекомуникации служителите на гарите се свързват помежду си с диспечерите от пловдивския диспечестки център и локомотичните машинисти във влаковете“, разясни ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020.
" инж.Иван Бакалски от НКЖИ.

С изпълнението на дейностите по Проектирането и изграждането на системите за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив - Бургас се подновява сигнализацията в 18 гари. Паралелно с това ще бъде изградена нова система за диспечерско управление на влаковото движение и системи за видеонаблюдение, нова система за влакова защита ETCS, разположена в участъка Маноле-Бургас с дължина 271 км. За по-голяма сигурност на железопътния транспорт е и системата за следене параметрите на подвижния състав, телекомуникационна апаратура в участъка Пловдив-Бургас с дължина 293 км, устройства за информация на пътниците и система за влакова комуникация GSM-R.

„По отношение на сигнализацията се внедряват нови детектори за наличие на влакови композиции в участъците, нови семафори с LED-оптика. Внедрява се също така и система за влаков контрол, която контролира скоростта на композициите без намесата на локомотивните машинисти/ Тази система не позволява заадената скорост в даден участък да не бъде надвишавана. Ако това се случи автоматично се включва системната влакова спирачка. Всичко това повишава в много голяма степен безопасността на движението на влаковете“, каза още инж. Бакалски.

Като част от проекта се предвижда в участъка от Пловдив до Бургас да бъдат обновени шест тягови подстанции. До момента са модернизирани пет от тях -  Нова Загора, Стара Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас. Остава да бъде модернизирата тяговата подстанция в Чирпан. 

Обновяването на тези съоръжения се изисква, за да бъде осигурена електрическа енергия с достатъчна мощност за движението на тежките товарни влакови композиции. При това обновяване са удвоени мощностите на тяговите трансформатори, които да поемат целия железопътен трафик. За целта са монтирани специални компенсиращи устройства.

До този момент е завършен участъкът между гарите Скутаре-Оризово. От Оризово до Михайлово има сключен договор. Проектирането вече е към своя финал и в началото на месец май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на  железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият -  директно през нов тунел към гара Михайлово. След като приключи изграждането на тези участъци, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигната скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.

„Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата. 

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Решават утре ще има ли рейсове до Труд и Войводиново

Проблемът с транспорта между селата Труд и Войводиново от община „Марица“  и Пловдив ще бъде обсъден на среща в областна администрация утре. Това съобщи в интервю за радио Пловдив кметът на „Марица“ Димитър Иванов. Целта е да се постигне споразумение градските линии с номера 1 и 15 да стигат до двете села, обясни той.  "Утре се събираме при..

публикувано на 30.09.24 в 13:52

Ранното откриване на херниите е важно за успешното им лечение

Хирурзите от общинската болница „Св. Пантелеймон в Пловдив“ в продължение на цял месец ще извършват безплатни прегледи на пациенти със съмнения за различните видове хернии. Това съобщи в програма "Точно днес"  д-р Емил Райчинов от болницата. Той припомни, че заболяваванията от херния на предната коремна стена е най-честото заболяне в..

публикувано на 30.09.24 в 11:15

Младите хора не са политически апатични

Младите хора не са политически апатични. Според проучване на предишните парламентарни избори са гласували 45% от младежите в България. Това е доста повече от средното ниво на гласуване, което означава, че има надежда идващото поколение да е граждански и политически активно. Това коментира Александра Гайтанджиева от "Лигата на младите..

публикувано на 30.09.24 в 10:43

БЛС ще настоява за остойностяване на лекарския труд

Новият председател на Българския лекарски съюз (БЛС) д-р Николай Брънзалов представя днес приоритетите за 3-годишния мандат на избраното ново ръководство.   След като получи гласовете на 252-ма от делегатите на събора на съсловната организация в Пловдив, той  обеща да продължи политиката на БЛС от последните 6 години. Съзнавам каква голяма..

публикувано на 30.09.24 в 08:38
Румен Драганов

Пловдив е изключително впечатляващ за чуждите туристи

Какъв летен туристически сезон изпращаме и колко гости от България и чужбина посрещнахме? Питаме в програма "Ден след ден" - проф.  Румен Драганов  от Института за анализи и оценки в туризма.  В Световния ден на туризма, 27 септември,  Драганов подчерта, че изпращаме много добър сезон, може би, това е най-добрият сезон за последните няколко години...

публикувано на 27.09.24 в 14:48