Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.
Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.
Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.
В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.
Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.
По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.
За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.
Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.
От Експертия клуб по икономика и политика (ЕКИП) обявиха днес свое проучване, според което брутното богатство на българите надхвърлят 1 трилион лева. Тук са включени както парите на хората, така и недвижимите имоти. "Включени са най-различни активи, но без земята, инвестиционното злато и криптовалутите", уточни в предаването "Ден след ден"..
Българският туристически съюз работи по създаването на Национален туристически портал. Това ще е интернет платформа, която да улесни туристическите пътувания, както и по-лесното издирване на туристи в беда, разбираме от Васил Николов, който е член на Управителния съвет на БТС. "Това е една сериозна инфомационна система, включваща в себе си..
Митът, че с въвеждането не еврото цените в България ще се покачат драстично, е потвърждение на приципа, че нещо повторено 100 пъти хората започвата с него, каза в предаването "Точно днес" Богимил Николов от организацията "Активни потребители". Като аргумент за обратната той даде пример със страните, които са апрели еврото и в които с годините..
Румъния вече има избран нов президент. Независимият кандидат и кмет на Букурещ Никушор Дан победи с 53,6% от гласовете крайнодесния Джордже Симион, който получи 46,4%. Избирателната активност достигна близо 65 процента. Това е най-голямата избирателна активност на втори тур на президенстки избори и въобще през 21-ви век в Румъния. Изборът..
За да се изравнят заплатите на медицинските сестри в училищата и детските градини в Пловдив с тези в яслите, Община Пловдив трябва да осигури допълнителни 260 000 лева. Това заяви главният скертера на Община Пловдив Ангелина Топчиева по повод информацията от КТ „Подкрепа“, че стартират процедура по Закона за уреждане на колективните трудови..