Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.
Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.
Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.
В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.
Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.
По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.
За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.
Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.
„ Ако на чужденец сега разкажем, че в българската гражданска позиция се честват тези два празника (24 май и 1 ноември, бел. ред.) – на българската духовност, култура и писменост, той сигурно би си помислил, че дълго време този народ е тънал в безпросветност и в духовна нищета. И по тази причина, по правилото, че всяко общество издига в култ..
Изборите на 27-ми октомври са най- купените избори през последните четири години, като този път държавата /ЦИК, МВР, служебното правителство/ си затваря много смело очите, коментира пред Радио Пловдив журналистът Ружа Райчева. Тя припомни, че в част от получените във вътрешното министерство сигнали е имало конкретни имена на дилъри на..
Тази седмица в рубриката „Добро утро, ден!“ ни гостува д-р Даниел Марков, който получи тазгодишното отличие на Регионалната колегия на БЛС-Пловдив в категория „Ти си нашето бъдеще“. Само на 28 години д-р Марков е вече специализант в Отделението по клинична патология на УМБАЛ „Пълмед“ Той e също асистент и докторант към Медицински университет –..
Миналите избори са продължение на миналите, по- миналите и още по - миналите избори, констатира Корман Исмаилов, бивш лидер на млажежкото ДПС и бивш депутат от Реформаторския блок. Спаред него България е в период на дълго потъване, от което все още не може да излезе. Продължава практиката на лидерите на политическите партии едно да се говори,..
“Възраждане” стои изключително стабилно в Пловдив, каза при анализа на изборните резултати водачът на листата в града Ангел Георгиев. Затвърждаваме резултата и се налагаме като трета политическа сила в страната. Скъсяваме дистанцията с ПП-ДБ от предишните избори. Повишаваме с 2 131 гласовете от миналите избори и сме над средния..