Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.
Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.
Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.
В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.
Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.
По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.
За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.
Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..
Няма да има компромис със социалните плащания, няма да се увеличават данъците и ще бъде гарантирано изплащането на увеличените пенсии, както прие НС, това заяви в Пловдив министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов, който участва в националното съвещание на Агенцията по заетостта. „Лично моята цел е да обърнем повече внимание..
Търсим резерви и предстои да уточним кои точно разходи ще бъдат орязани в бюджет 2025, това каза в Пловдив вицепремиерът и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев. Той посочи, че до две седмици ще има представен бюджет, като няма да се увеличават данъци. Един от акцентите е войната със сивата икономика, защото 1/ 3 от икономиката ни е в..
Напълно завършен околовъстен път на Пловдив с две платна за движение може да има не по-рано от 7 години, смята заместник-областният управител на Пловдив Атанас Ташков. За работата по Югоизточния обходен път, който е част от Околовръстното шосе, Ташков каза: „Вече има изготвен План за устройствено планиране (ПУП), обявен е от община Пловдив и..
Клиниката по пулмология към Университитетска болница „Свети Георги“ в Пловдив е пълна с пациенти с пневмонии. Това заяви в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив доцент Владимир Ходжев, началник на клиниката и заместник-председател на Дружеството по белодробни болести. „Има ръст на пневмониите, които са два типа – усложнения с..