Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Околовръстният път да бъде изграден по стандарти

"Околовръстният път на Пловдив е невралгичен път, през който преминават десетки леки и тежкотоварни коли на ден. Това предполага изграждане на пътното съоръжение с габарити, отговарящи както на нормативната уредба, така и на интересите на бизнеса и обществото. Инцидентът с верижната катастрофа на ремонтирания участък доказва необходимостта от нашата  реакция,  заяви изпълнителният директор на „Бизнесът за Пловдив“ Александър Стайков.

Той попита риторично  какво точно е наложило поставянето на близо 11,5 км обезопасителни мантинели на прав участък, което създава предпоставки за ПТП, вместо да ги предотвратява. 

„Съгласно нормативните изисквания, пространственото развитие на трасето не трябва да предизвиква умора и психическо напрежение у водачите. По личен опит мога да кажа, че се създава впечатление  за стесняване на ремонтирания участък, което е предпоставка за ПТП.“

По думите на Стайков, позицията на Сдружението е много ясна и те ще настояват  както  за преоразмеряване на настоящото платно, така и за премахване на ограничителните мантинели. Така поставени на прав участък, те  създават условия за ПТП и ограничават и възможностите за реакция на помощни органи като екипи на „Бърза помощ“ и „Пожарна“, ако се наложи. Поискахме от АПИ на основание Закона за достъп до обществена инфхормация, да ни бъде предоставена информация за одитния доклад, касаещ  ремонта на пътя, който е неразделна част от  проектната документация относно пътната безопасност.

"От АПИ получихме незадоволителен отговор. „Участъкът – 14 км. не е част от  трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България, при което при изпълнение на ново строителство или рехабилитация на участъка, не бил необходим задължителен одит за пътна безопасност. Парадоксът е, че югоизточният обход на Пловдив е обявен за обект от национално значение с решение на МС. Затова е задължително изграждането на път по всички стандарти."

Стайков бе категоричен, че съответните органи трябва да излязат с решение за своевременни конкретни действия. В противен случай "Бизнесът за Пловдив" и Сдружението на международните превозвачи, ще предприемат протестни действия. 

Повече - от звуковия файл: 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Чепеларе започва фестивалът EX ANTE

От днес до неделя в Градския парк на Чепеларе ще се проведе фестивалът EX ANTE. Инициатор е Георги Стоев , автор и водещ на подкаста за икономическо мислене EX ANTE по Радио Пловдив. Той съобщи, че ще очаква в трите дни приятели и последователи на подкаста за среща на живо с него и всички, които са участвали в създаването на трите сезона..

публикувано на 15.08.25 в 08:31

Безработицата в Пловдив при младите до 29 години се покачва

Как се движи младежката безработица в средата на лятото ?  В Пловдив експертите отразяват леко покачване на процента безработни, а в региона има спад. За новите програми финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурси" и мерките на МТСП - научваме от  директорите на  Бюрата по труда в Пловдив  и в  община Марица   -  Иванка Власева  и..

публикувано на 15.08.25 в 07:05

Стотици поклонници в Бачковския манастир за Голяма Богородица

В навечерието на празника Голяма Богородица - 15-и август, в Бачковския манастир пристигат стотици поклонници от страната и чужбина. Те се включват в службите за утрешния храмов празник на манастирската църква „Успение Богородично“, където се пази чудотворната икона „Св. Богородица – Елеуса“.  За нея е отредено специално място - вдясно от..

публикувано на 14.08.25 в 17:28

Устойчиво позитивен е трендът в нагласите на хората за еврото

Стабилизиране на подкрепата за присъединяване на България към еврозоната отчитат данните от третото национално представително проучване "Присъединяване на България към еврозоната", проследяващо тенденциите при нагласите на гражданите и бизнеса в България по темата към този юли.  При гражданите съотношението на положително спрямо отрицателно..

публикувано на 14.08.25 в 12:00

Потребителската кошница трябва да определя и линията на бедност

КНСБ настоява да се промени методиката на определяне на линията на бедност. Според Теодора Пачеджиева - икономически анализатор на синдиката, в  момента тази линия се определя на база на общата инфлация, която излиза със забавяне. Предложената за 2026 година линия на бедност е 764 лева, но по думите на анализатора тя не е актуална.  "Проблемът..

публикувано на 14.08.25 в 11:37