"Околовръстният път на Пловдив е невралгичен път, през който преминават десетки леки и тежкотоварни коли на ден. Това предполага изграждане на пътното съоръжение с габарити, отговарящи както на нормативната уредба, така и на интересите на бизнеса и обществото. Инцидентът с верижната катастрофа на ремонтирания участък доказва необходимостта от нашата реакция, заяви изпълнителният директор на „Бизнесът за Пловдив“ Александър Стайков.
Той попита риторично какво точно е наложило поставянето на близо 11,5 км обезопасителни мантинели на прав участък, което създава предпоставки за ПТП, вместо да ги предотвратява.
„Съгласно нормативните изисквания, пространственото развитие на трасето не трябва да предизвиква умора и психическо напрежение у водачите. По личен опит мога да кажа, че се създава впечатление за стесняване на ремонтирания участък, което е предпоставка за ПТП.“
По думите на Стайков, позицията на Сдружението е много ясна и те ще настояват както за преоразмеряване на настоящото платно, така и за премахване на ограничителните мантинели. Така поставени на прав участък, те създават условия за ПТП и ограничават и възможностите за реакция на помощни органи като екипи на „Бърза помощ“ и „Пожарна“, ако се наложи. Поискахме от АПИ на основание Закона за достъп до обществена инфхормация, да ни бъде предоставена информация за одитния доклад, касаещ ремонта на пътя, който е неразделна част от проектната документация относно пътната безопасност.
"От АПИ получихме незадоволителен отговор. „Участъкът – 14 км. не е част от трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България, при което при изпълнение на ново строителство или рехабилитация на участъка, не бил необходим задължителен одит за пътна безопасност. Парадоксът е, че югоизточният обход на Пловдив е обявен за обект от национално значение с решение на МС. Затова е задължително изграждането на път по всички стандарти."
Стайков бе категоричен, че съответните органи трябва да излязат с решение за своевременни конкретни действия. В противен случай "Бизнесът за Пловдив" и Сдружението на международните превозвачи, ще предприемат протестни действия.
Повече - от звуковия файл:
В деня на третия бойкот пловдивчани пазаруват в големите хранителни магазини, показа репортерска проверка на Радио Пловдив. Паркингите на големите вериги също са доволно пълни. Министър Тахов видя редукция на цените на веригите след бойкотите Някои от купувачите дори бяха забравили, че за днес е обявена трета протестна акция и призив да..
Над 10 млн. и 700 хил. лева ще получи Пловдив за озеленяване на градската среда. Договор за това по програма „Околна среда“ подписаха днес министърът на околната среда Манол Генов и кметът Костадин Димитров. Така ще бъдат премахнати калните пeтна в междублоковите пространства като мярка за пречистване на въздуха с намаляването на фините..
Информационната кампания за влизането в еврозоната е много закъсняла, затова не трябва да чакаме решението на ЕК през юни, а трябва да започнем още сега. Това каза финансистът и анализатор на международните пазари Димитър Георгиев. Добави още, че един месец след приемането на еврото е достатъчен срок за разплащане в магазините паралелно с..
Агресията в юношеската възраст може да се приеме в рамките на нормалното, когато става дума за отделни пререкания или сбутвания, особено при момчетата, които понякога не могат да сдържат емоциите си. Неприемливо и ненормално обаче е, когато група деца тормозят един или повече връстници и то в продължение на дълго време. Това е тормозът в..
С проектозакон беше предвидено БНТ и БНР да бъдат финансирани от Фонд „Радио и телевизия“ . „ Да заработи фонд „Радио и телевизия“ трябваше да се въведе една такса „Радио и телевизия“, която щеше да се начислява на електромер “ – заяви в интервю за Радио Пловдив бившият депутат Антон Кутев. „ Това, разбира се, не сработи. И..