Основната им задача е да правят връзката между Европа в регионите, Европа на място и европейските институции, централите. Тоест гласът да се чува оттук дотам. Ние с новите задачи, които поставяме на всички офиси, се стремим наистина информацията да се събира на място. Информацията, кото вие искате да споделите с институциите, а не толкова информацията, която се спуска от централата към регионите.
Първата задача пред центровете е да подпомогнат рекламната кампания на ЕК за процеса на ваксинация срещу коронавирус, добави Цветан Кюланов:
Представителството на Европейската комисия започна своята информационна кампания, която в следващите 2 месеца се надяваме да даде допълнителна и максимално достъпна информация за процеса на ваксиниране. За това ще разчитаме и на регионалните офиси. Тръгват реклами и по телевизията, по радио, тръгва комуникация и по външни площи.
Пловдивският офис на „Европа директно“ бе сертифициран след конкурс на ЕК да разпространява информация за актуалните политики на общността, обясни неговият ръководител Красимир Лойков:
На всеки 5 години Европейската комисия обявява конкурси за избор на организации, кото да бъдат приемни структури. Те, със своите експерти, трябва да разпространяват информация за актуалните политики на ЕС. До момента ние работихме главно в мрежа по структурата на ЕК. А конкурсът, който беше обявен за следващите 5 години и който беше през миналото лято, беше за избор на партньори на ЕС, което вече обхваща и остаралите структури на общността.
12-те нови центрове „Европа директно“ в страната са част от мрежа от общо 424 информационни центъра от ново поколение в целия Европейски съюз.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..