Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров даде старт на модернизацията на железопътния участък Оризово – Михайлово.
Трасето е с дължина 37 км и е част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. В модернизацията на отсечката ще бъдат инвестирани 218 млн. лв. по линия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Първата копка направиха транспортният министър Георги Тодоров и директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски на жп гара Чирпан. Министър Тодоров подчерта, че след 4 години е убеден, че почти изцяло трасето ще бъде обновено.
Министърът заяви: „Безкрайно много разчитам на всички участници в строителния процес, в едно с НКЖИ, да посрещнат всички предизвикателства, свързани с изграждането на обекта, да бъдат безкомпромисни към качеството и да не допускат изоставане в сроковете“.
Проектът предвижда изграждането на тунел с дължина от 835 м, 5 пътни надлеза, 3 пътни подлеза и ново железопътно трасе за двойна жп-линия между Оризово и Михайлово. Около 150 души ще работят по участъка, а изпълнител на проекта е обединението „Евро ЖП инфраструктура“.
Инж. Антон Софронов, представител на изпълнителя, уточни, че участъкът е с дължина 37 км. „По път 1 тази дължина се запазва. По път 2 тази дължина се съкращава с 2 км, тъй като не се влиза в гара Чирпан. Там скоростта на влаковете ще е 160 км/ч, при двойна жп-линия. Транзитният трафик ще минава през тунела до Чирпан, а местният трафик – през града. Сега стартираме с обновяването на жп-гарите в Оризово и Чирпан“, обясни инж. Софронов.
Проектът предвижда изграждането на чисто нова гара Оризово и рехабилитация на съществуващата в село Михайлово, допълни инж. Софронов.
Директорът на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски обясни, че целта е след приключване на обновяването влаковете да могат да развиват до 160 км/час.
Инж. Папукчийски допълни: „След приключването на проектите от София до Бургас ще може да се стига за 3 часа. Планираме да започне строителството и на тунел „Лозарево“, който се прави от 1989 г. Идеята е да приключим този тунел и връзката Карнобат - направление Варна, като го намалим до 1 час. Така ще можем да стигаме от София до Варна през южната дъга, т.е. през скоростната линия, за 4 часа“.
Трасето трябва да е готово до 2024 г.
"Българската държавност започва да прилича на тази медицинска диагноза, в която един по един започват да отказват различни органови системи". Такова сравнение направи социологът от "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова след поредния неуспешен опит в парламента да бъде избран председател. Тя припомни, че в предишни разговори са дискутирани..
Взетите днес проби са само и единствено от засегнатите стопанства с констатирано заболяване чума по дребните преживни животни. Колегите от областната дирекция в Пазарджик са взели 315 проби от 105 животни във Велинград , съобщи в интервю за Радио Пловдив д-р Даниел Денев от отдел "Здравеопазване на животните" към Българската агенция по безопасност..
Организации на пациенти от България, Гърция, Испания,Франция, Италия, изпратиха становище до Европейската агенция за лекарствата (EMA) относно дискриминационния подход спрямо ограничения достъп на лечение на възрастните хора с географска атрофия и отказа на Агенцията одобрената терапия за това заболяване от американския лекарствен регулатор да се..
След като вчера ветеринари бяха възпрепятствани да вземат повторни проби от ферми във Велинград, където бе открита чума по овцете и се стигна до напрежение, днес те все пак успяха да вземат още 340 проби. Симеон Караколев, председател на Асоциацията на овцевъдите и козевъдите, коментира в предаването "Ден след ден", че през годините се е наложил..
Студент по теология от Карлово е тазгодишният носител на поименната стипендия „Братя Евлогий и Христо Георгиеви“, която ежегодно се присъжда от Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Четвъртокурсникът от Богословския факултет Младен Иванов получи наградата си навръх патронния празник на университета лично от ректора проф. Георги Вълчев...