Лятото е времето на най-многобройните пътувания с влак. От години железният път спестява пари и време. Но ако ЖП трасето е модернизирано, тогава безопасността и комфортът добавят още смисъл в избора да се придвижваш с влак.
Иво Николов има три десетилетия опит като машинист. Качваме се от гара Пловдив и пътуваме с него в локомотива на влака към София. „Ето оттук е вече новата линия. Ей оттук натам всичко е ново до Септември“ - казва Николов.Линията е модернизирана по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 -2020 година. На въпрос как би определил пътуването по новия железен път, машинистът отговаря: „Засега го чувствам отлично, защото всичко е ново – релси, чакъл- всичко е чисто ново“.
Пътниците в това направление са на различна възраст. Срещаме и деца, и работещи хора, и пенсионери.
„Комфортно е специално в този влак, и децата го предпочитат – стабилен е, все пак това са последните закупени влакове“ – казва възрастна дама. 8 годишното момиченце, което пътува с нея, добавя: „Обичам да пътувам, чисто е, хубаво“. Знае, че железният път се различава от другия по релсите и признава, че движението по тях е плавно.
„Комфортно е. Приятно е, нормално. Преди малко по-бавно се пътуваше и мотрисите бяха малко по-стари - това е основната разлика. За мен като пътник това е важно“ – включва се в анкетата и мъж в активна работна възраст.
А пенсионер, за когото се оказва, че най-важното е разписанието да се спазва, допълва: „Скоростта е по-висока и времепътуването е по-малко. По-добре е отпреди“.
Освен всичко посочено от пътниците, за машиниста Иван Николов има и още нещо от изключителна важност – безопасността: „По старата линия на места се получават пропадания вследствие на дъждове и температурни разлики. Сега тук са използвани нови релси, нови траверси, нови скрепления – всичко е ново и просто не може да се случи да не е добре.“
Това е и смисълът на инвестициите по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020. Когато проектите се изпълнят, устойчивостта им да служи на хората.
Чуйте репортажа в звуковия файл, а видео може да видите в youtube канала ни:
Ще намали ли административната тежест на личните лекари пълният достъп Националната здравно-информационна система (НЗИС) на всички нива и с какво ще подпомогне процеса на ваксинационния обхват? Според председателя на Сдружението на общопрактикуващите лекари (ОПЛ) в Пловдив д-р Костадин Сотиров с истемата е поетапен процес, който започна да..
Безпрецедентната среща на осемте лидери в Белия дом, организирана само два дни след срещата на Тръмп с Путин, открои степента на европейската подкрепа за Украйна. Върви ли се, макар и бавно, към край на военните действие и ще има ли тристранна среща с участието и на Русия – коментираме с Любов Панайотова , директор на фондация "Европейски институт"...
Световната политика и очакването да се сложи край на войната в Украйна, коментира в програма "Точно днес" след срещата Тръмп-Зеленски на геополитика и университетски преподавател проф. Марин Русев . Според него, ако в Аляска се е наблюдавало нещо, като разузнаване, във Вашингтон ситуацията е заприличала бутафорна журналистическа пресконференция,..
В програма "Точно днес" разказваме за Емпорион Пистирос , и за новите археологическите проучвания на селището, което е датирано от начало на V-IV век пр. Хр. и продължило да съществува до VI век. Доц. д-р Емил Нанков от НАИМ на БАН ръководи за поредна година разкопките до град Ветрен, област Пазарджик. Доц. Нанков съобщи, че са открили интересна..
Институтът за пазарна икономика предупреди в свое изследване, че близо половината от учениците от професионалните гимназии у нас изучават специалности без търсене на пазара. Повече за анализа и фактите, които могат да бъдат полезни на учители и родители научаваме от старши експерта от ИПИ Зорница Славова . Изследването анализира доколко..