Лятото е времето на най-многобройните пътувания с влак. От години железният път спестява пари и време. Но ако ЖП трасето е модернизирано, тогава безопасността и комфортът добавят още смисъл в избора да се придвижваш с влак.
Иво Николов има три десетилетия опит като машинист. Качваме се от гара Пловдив и пътуваме с него в локомотива на влака към София. „Ето оттук е вече новата линия. Ей оттук натам всичко е ново до Септември“ - казва Николов.Линията е модернизирана по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 -2020 година. На въпрос как би определил пътуването по новия железен път, машинистът отговаря: „Засега го чувствам отлично, защото всичко е ново – релси, чакъл- всичко е чисто ново“.
Пътниците в това направление са на различна възраст. Срещаме и деца, и работещи хора, и пенсионери.
„Комфортно е специално в този влак, и децата го предпочитат – стабилен е, все пак това са последните закупени влакове“ – казва възрастна дама. 8 годишното момиченце, което пътува с нея, добавя: „Обичам да пътувам, чисто е, хубаво“. Знае, че железният път се различава от другия по релсите и признава, че движението по тях е плавно.
„Комфортно е. Приятно е, нормално. Преди малко по-бавно се пътуваше и мотрисите бяха малко по-стари - това е основната разлика. За мен като пътник това е важно“ – включва се в анкетата и мъж в активна работна възраст.
А пенсионер, за когото се оказва, че най-важното е разписанието да се спазва, допълва: „Скоростта е по-висока и времепътуването е по-малко. По-добре е отпреди“.
Освен всичко посочено от пътниците, за машиниста Иван Николов има и още нещо от изключителна важност – безопасността: „По старата линия на места се получават пропадания вследствие на дъждове и температурни разлики. Сега тук са използвани нови релси, нови траверси, нови скрепления – всичко е ново и просто не може да се случи да не е добре.“
Това е и смисълът на инвестициите по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020. Когато проектите се изпълнят, устойчивостта им да служи на хората.
Чуйте репортажа в звуковия файл, а видео може да видите в youtube канала ни:
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..