Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

350 електрически тротинетки тръгнаха в Пловдив

350 нови електрически тротинетки са вече на разположение на пловдивчани на различни локации-  част от които Централната зона, кварталите „Мараша“ „Кършияка“, зоната около ЖП гарата и всички университети.

На страницата на Общината са  посочени позволените територии за паркиране и придвижване, както и правилата за ползване. Всички велоалеи в града са на разположение, а централната улица на града, Цар-Симеоновата градина и Капана ще бъдат част от непозволените територии. Превозното средство се активира с регистриране на разплащателна карта и първоначална такса от 1 лв. За всяка следваща минута ползвателят доплаща по 20 стотинки.

Ограничения има и във възрастта, като право да управляват електрическите тротинетки имат лица над 14 години. Те могат да се придвижват единственото по велоалеите. А лицата над 16 години имат възможност да карат и по платното за движение. Максималната скорост, която тротинетката вдига, обаче е 25 км/час.

Журналистическа анкета, проведена в първия ден от кампанията на електрическите тротинетки, показва, че пловдивчани са склонни да опитат този тип превоз за кратки разстояния. Мнозина обаче поставят цената под въпрос. Аргументите на скептиците са, че доходите на повечето пловдивчани не са достатъчни. 

Друг евентуален проблем, който изтъкват са местата, по които е позволено да се придвижват хората с тротинетки- велоалеите и пътното платно. Пешеходни зони не са позволени. Според някои мястото на тротинетките е на пътя, а според други- на алеите за велосипеди.

Според проведената от нас анкета изглежда, че този въпрос ще остане неразрешен.

Целия репортаж чуйте в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03