Ото има големи дългове на хазарт, дотам, че баща му е твърде недоволен, когато се налага да ги плати. Подвизите на Бисмарк са оценени по достойнство и студентите го наричат „Бисмарк велики“. После той се мести в Берлинския университет, но не променя стила си на живот. Джон Мотли, американски историк и дипломат, с когото са приятели, го описва така: „Безразсъден и нахален ексцентрик, но изключително надарен и очарователен младеж“. Той все пак се дипломира и отива на стаж в Аахен. В съда му е тясно, мести се в администрацията, но там му е още по-тясно, защото трудно понася да има началници. На всичкото отгоре е силно влюбчив и харчи усърдието си по жените, не за работата. Първо е Лаура Ръсел, благородна англичанка, след раздялата се утешава с по-възрастна французойка, а после се връща към англичанките с пасторската щерка Изабела Лорейн-Смит. Те прекарват няколко страстни седмици в провинцията, но, обратно в Аахен се оказва, че Бисмарк не си е пуснал отпуска и е уволнен. И без това иска да се махне, така че не се трогва особено, а изкарва година военна служба, за която също установява, че не е неговото поприще. Остава му само да се върне към битието на юнкер, да управлява бащините имения и да живее без началник. И го прави успешно. Той бързо схваща принципите на земеделието, скоро възстановява именията, плаща дълговете си и пътува из Франция, Англия и Швейцария. А и има достатъчно време не само да чете доста, но и да не загърби добрите стари лоши навици. Има компания за лов и екстравагантни партита, преследва всичко женско наоколо, а пиенето му достига нови висоти. Печели огромен авторитет, защото, както сам разказва, „надпивам гостите си и ги вкарвам под масата с приятелско хладнокръвшие“. Всички тези активности вече му носят прякора „Бесният Бисмарк“.
Вече на около 30, Бисмарк още не е сигурен какво да прави. Той се залюбва с Мари, която обаче е сгодена и се жени за негов приятел. На сватбата се запознава с 20-годишната Йохана, чиято ръка скоро иска и получава, въпреки репутацията си, просто е много настоятелен и убедителен. Йохана е точно човекът, който му трябва – тя му осигурява житейска опора, като поема изцяло домашните дела и изцяло се съобразява с неговите нужди и желания. Около сватбата, Бисмарк за първи път попада и в света на политиката, който, буквално, става негов завинаги. През 1845 е избран в провинциалния парламент на Померания, а после и в ландтага на Саксония. Той е свързан с консервативното крило – противопоставя се на либералните реформи, работи срещу ограничаване правомощията на юнкерското съсловие, обявява се против политическото равенство на евреите и има много врагове. Но това няма значение, той най-после намира полето си на дейност и пише: „Въпросите на политиката ме засягат много повече, отколкото мислех“. През 1848 в Берлин избухва либерална революция, която Бисмарк не приема. Той дори въоръжава контра-революционен отряд от селяни и смята да ги поведе към Берлин, но от това не излиза нищо, защото междувременно крал Фридрих-Вилхелм IV прави компромиси – отказва да смаже революцията със сила, обещава някои либерални реформи. Бисмарк не е избран в новото Национално събрание на Прусия и не получава министерски пост, както очаква, но следващата година е избран в долната камара на Пруския държавен парламент и се мести със семейството в Берлин. Той води кампания срещу идеите за „разтваряне“ на Прусия в доминираната от Австрия Германска конфедерация и заради балансираните му и гъвкави аргументи, всички го гледат с нови очи. Бисмарк се доказва като човек, който се интересува от реалните проблеми на държавата и демонстрира готовност за политически прагматизъм, който го поставя в особена, самостоятелна позиция, извън консерваторите.
През 1851 е изпратен от краля като представител на Прусия в Бундестага във Франкфурт, центъра на Германската конфедерация. По навик, Бисмарк не си държи устата затворена и друг прусак – Георг фон Винке го обвинява в недискретност по деликатни дипломатически въпроси. Разменят се остри реплики и е насрочен дуел с пистолети, но жертви няма. През 1857 кралят е парализиран и брат му, Вилхелм, става регент. Той скоро се сблъсква с консерваторите, но Бисмарк вече е променил позицията си - говори за „националната мисия на Прусия“ и необходимостта от съюз с национално-либералното движение. Регентът харесва Бисмарк и неговите идеи, но още не вижда как да го използва във вътрешната политика, затова го изтегля от Франкфурт и го праща посланик първо в Санкт Петербург, а после в Париж. Така Ото фон Бисмарк поема по пътя на голямата европейска политика, за да застане скоро на самия неин връх.
Новата стихосбирка „Под бомбетата на дърветата“ на Даниела Найберг ще бъде представена в Народна библиотека „Иван Вазов“ - Пловдив. Авторката пристига от Сиатъл, САЩ и ще участва в срещата заедно с поета и писател Азис Шакир Таш. Началото на разговора е от 19 часа. Входът е свободен. Книгата ще бъде представена и на 13 август, на..
Тъмните векове. Осемстотин години след Христа. Римската империя е мъртва вече от три столетия. Варварите, които разрушават Рим, сега владеят цяла Европа. Династията на Меровингите, франки, които през V век приемат католицизма, буквално се разпада. Те управляват държава, разположена върху голяма част от земите на днешна Франция, Германия, Нидерландия и..
В Клуб “Неделя” ни беше гост Антон Радославов- режисьор, сценарист и композитор на мюзикъла “Йоан- синът на гърма” заедно с изпълнителя Виктор Макаров. Те разказаха за създаването и успеха на мюзикъла, който ще гледаме за пръви път в Пловдив на сцената на Античния театър следващата събота. Създател, режисьор, сценарист и автор на музиката е Антон..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 09.08. 2025г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Ивана Бодрожич. Синове, дъщери. 240 стр., ок.4А, Парадокс, 2025. Джоджо Мойс. Под едно небе. 448 стр., ок. 4А, Хермес, 2025. Дийн Кунц. Пазители. 480 стр., ок. 7А, Изток-Запад, 2025. Лиу..
Петият международен фестивал „Арт камп Дъбене“ събира художници, скулптори, музиканти, поети и театрали от страната и чужбина. От днес до 18 август предстоят срещи и обмен на идеи и опит в различни сфери на изкуството. В програмата са включени творчески работилници за деца, рецитали, музика, танци, концерти, представяния на изкуства и..