Общият бюджет на програмата е около 2 млрд. евро.
Железопътният транспорт продължава да бъде основен приоритет за новия програмен период. С планираните инвестиции в жп сектора се цели цялостно завършване на железопътния коридор от турска до сръбска граници и свързването на жп мрежите на България и Република Северна Македония.
Инвестициите за развитие на пътната инфраструктура по TEN-T мрежата са насочени приоритетно към завършване на автомагистрали, със специален фокус върху Северна България, където регионалната пътна мрежа е допълнително натоварена (визирам АМ „Русе – Велико Търново“).
Ще бъдат финансирани и проекти в други видове транспорт - развитие и разширение на вътрешно водни и речни пристанища за извършване на мултимодални операции, за изграждане на жп връзки към летища и пристанища, за развитие на жп възлиотново в Северна България, както и за изграждане на инфраструктура за алтернативни горива по републиканската пътна мрежа и в пристанищата с национално значение.
Както и в предходните програми финансирането на иновации в транспорта е важен сегмент. Планирани са дейности по надграждане на интелигентни системи за безопасност и намаляване на замърсяването, за инженерни мерки за осигуряване на условия за целогодишно корабоплаване по река Дунав, за доставка на аварийно-спасителни кораби и специализирано оборудване за безопасността и сигурността в акваторията на Черно море, за внедряване на ЕRTMS и др.
Постоянна област на инвестиция за всички видове транспорт е транспортната безопасност, в частност пътната безопасност, в съответствие с Национална стратегия за безопасност на движението по пътищата 2021–2030 г., също е засегната в програмата.
"И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет проф. Татяна Дронзина коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..
"По-трудната задача при въвеждането на еврото вероятно ще е да убедим българските граждани, че това е това е по-добрият избор за тях самите, отколкото управляващите да убедят отговорните за членството европейски институции", смята икономистът Георги Стоев. Наскоро той обяви в профила си във Фейсбук готовост да отговаря на въпроси на интересуващи се за..
Въпреки грозните сцени от протеста на „Възраждане“ в събота нормалността в страната ни се завръща. Това коментира политическият анализатор и журналист Иван Тропанкев. Аргументира се с това, че имаме работещо правителство с опозиция, на прага сме на приемането на бюджет 2025, както и на влизането ни в еврозоната. „Докладът за членството..
Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за..
Смешна е историята дали е вярно, че България е изпълнила критериите и може да влезе в евозоната от 01.01.2026 г., защото става въпрос кога точно се закръгля при изчисляването на критерия. Това заяви в предаването "Точно днес" макроикономистът Георги Ганев . "Когато се опитваш да вкараш аналогова действителност в дигитални цифрови критерии, понякога..