Данните сочат, че 75% от всички жп инциденти се случват на прелезите. През миналата година те са били 21 с шестима убити и 8 ранени, а статистиката за първата половина на тазигодина отчита 10 катастрофи с един загинал и петима ранени на жп прелези, заради нарушаване на правилата за движение.
Модернизацията на жп транспорта цели постигане на по- висока скорост на влаковете – до 160 км в часа като едновременно с това рискът от инциденти и жертви при пресичане на жп линиите от други превозни средства бъде сведен до минимум. Решението е жп прелезите бъдат заменени с жп надлези. Премахване на всички прелези е включено в модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас.
Тя е в процес на цялостна рехабилитация със средства по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. В момента по жп трасето има 45 прелеза, които ще бъдат премахнати, обясни инж. Иван Бакалски ръководител на проекта:
„В края на проекта 41 прелеза ще бъдат закрити. Ще бъдат построени 38 автомобилни надлеза и един пешеходен. Те ще бъдат изградени на републикански, селскостопански и общински пътища. Със замяната решаваме проблемите, когато пътищата се пресичат на едно ниво. Така ще премахнем конфликтните точки, това е начинът да се спрат честите удари на прелезите.
След модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас ще останат четири прелеза – три от които са на територията на Нефтохим, един на гарата в Долно Езерово“, каза инж. Бакалски.
По жп линията София – Пловдив прелезите също ще бъдат премахнати, като вече има изградени 4 надлеза. Те са в участъка от Септември до Пловдив – до селата Ковачево и Триводици, в района на гара Стамболийски и на гара Тодор Каблешков, който прави връзка с Интермодален терминал – Пловдив.
Общата инвестиция за проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас е почти 414 милиона 156 хиляди EUR, от които 293 милиона евро са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС.
Водачът на електрическа тротинетка вече е длъжен да има валидна застраховка „Гражданска отговорност“ и превозното средство да е регистрирано. Това са само две от измененията в Закона за движение по пътищата, приети преди дни. Според законодателя с наредба на общинските съвети ще се определят и условията и редът за регистрация на електрически..
Ако държавата не помага на доброволните формирования, поне да не ги спъва да си вършат работата, каза Красимир Каракашев от Доброволното формирование „Национален отряд за реакция при бедствия – НОРБ“ – Пловдив, което търси нови попълнения. Поводът за коментара му са редицата административни дейности и регламенти, които пречат на изпълнението на..
Кардиологът д-р Динко Господинов от Отделението по кардиохирургия към УМБАЛ „Свети Георги“ – Пловдив стана първият и единствен към момента носител на европейски сертификат по кардиология в града и региона. Ввисокото отличие – European Examination in Core Cardiology Certificate – представлява признание за високо ниво на професионална..
Търсят ментори за талантливи деца в неравностойно положение. Сред даровитите младежи са и такива от Пловдив, Пазарджик и Брацигово, които са лишени от родителска грижа или живеят в рискова среда. Инициативата е част от програмата "Скритите таланти на България" и цели да осигури шанс за професионална реализация на талантливите подрастващи. Включва..
След горещите юлски дни август започва с нормална температура за сезона и се очертава да е с максимални температури между 32 °- 36°, коментира в програма "Точно днес" проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски". Според него за района на Пловдив не се очакват големи горещини, поне до голяма Богородица. " За района на..