Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Линия №10 в Пловдив - хем я има, хем я няма

| обновено на 15.10.21 в 10:36
Снимка: plovdiv24.bg

Линия №10 е най – проблемната от целия градски транспорт на Пловдив, твърдят пътници, които всеки ден се сблъскват с проблеми по тази автобусна линия. Те се възмущават, че са принудени „да висят“ по спирките по 40, дори 50 минути, за да дочакат да дойде автобус. Възмущението се засилва от факта, че линия №10 изобщо не присъства на електронните информационни табла, затова се питат: Съществува ли изобщо такава градска линия?

А „Десятката“ - както пловдивчани я наричат, е важна линия, свързваща район „Тракия“ с квартал „Христо Смирненски“. Тя е необходима на много ученици, учители и други работещи в противоположните райони на града. 

 По линията в делнични дни се движат само 5 коли, макар че по официална информация би трябвало да са 6. 

Коментарите на пътуващи по линия №10 събра Антоанета Петричанска - можете да ги чуете в прикачения звуков файл.

По горещата тема Радио Пловдив потърси позицията на контролния орган - община Пловдив, с официална заявка за интервю със заместник – кмета Тодор Чонов, чиито ресор е транспортът. От администрацията отклониха поканата с аргумента, че на вниманието на заместник-кмета са по – мащабни проекти и инициативи, а не единична градска автобусна линия.

Разговор все пак се състоя – с Пламен Вълков, директор на Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“

От него се разбра, че Веселин Дошков, собственик на фирма „Хеброс бус“, която обслужва линия №10 от градския транспорт, системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. 

Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове

Само през месец септември са пропуснати 853 курса. Във вчерашния ден пропуснатите курсове са 9, а до 8,30 ч. тази сутрин са пропуснати два курса.

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Оказва се, че това не е така. 
Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма на Веселин Дошков.
Обяснението от общината: Когато нарушенията са толкова много, глобата е по 1 000 лева на ден, а не по 1 000 лева на пропуснат курс!?!

И още

Община Пловдив не е изплатила на фирма „Хеброс бус" за линия №10 субсидии за месеците юли, август и септември. Общата сума е близо 30 000 лева за неизпълнение на плановия пробег. 
Отделно на фирмата са наложени още 33 000 лева глоба за пропуснати курсове. Санкцията е за времето от началото на тази година до края на септември. 

Електронните табла
Пламен Вълков обясни, че на информационните табла се показват номерата само на автобусите, които са оборудвани по системата „Индра". 
Линия №10 е оборудвана със смарт тракер по GPS системата на Екон, затова отсъства от таблата. 
Общината води дело с „Индра" и ако процесът приключи и няма обжалване, най - рано през лятото на следващата година линия №10 би могла да се появи на електронните табла

Недоволството на гражданите
От Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта" уверяват, че всеки ден при тях се получават поне по 10 жалби от граждани заради нередностите по обслужването на линия №10. 
Пламен Вълков твърди, че всеки ден разговаря с Веселин Дошков и се опитва да го убеди да изпълнява задълженията си към общината, с която има сключен договор! 

Г-н Веселин Дошков не беше открит за коментар.

Още за драстичните нередности, свързани с обслужването на градската линия №10, чуйте от интервюто на Антоанета Петричанска с Пламен Вълков в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Добро утро, ден!" с Надежда Тодорова

Тази седмица в рубриката „Добро утор, ден!“ ни гостува Надежда Тодорова, щастлива и горда майка на две прекрасни специални дъщери - Вяра (със синдром на Даун) и Румяна (осиновена). Казва, че пътят й към всяка от тях не е бил лесен, но това, че ги има са поредното доказателство, че вярата, любовта и борбата правят чудесата възможни.   "Дъщеря ми..

обновено на 11.07.25 в 16:02
Тони Симидчиева

Очакваме административни трудности за въвеждане на еврото

Как на практика еврото ще влезе в касите на ресторантьори и хотелиери, какви са въпросите, които търговците си задават за наличността, за рестото, за касовите апарати, за разговорите с клиентите и с контролните органи?  Според Тони Симидчиева - собственик на хотел и ресторант, и председател на Регионалната занаятчийска камара - Пловдив,..

публикувано на 11.07.25 в 11:11

Политически драми ще има, но не и последици от тях

Вотовете на недоверие сега заменят цикъла на предсрочни избори, в който бяхме влезнали, смята социологът от "Алфа рисърч" Павел Вълчев. Това, по думите му, сплотява опозицията, но не можем да кажем, че то носи съществена промяна, защото промяна на електоралните нагласи няма. Той отбеляза, специфичното в този  момент и то е, че опозицията е от две..

публикувано на 11.07.25 в 11:00

От корена до короната

В свят, в който промените в климата и загубата на биоразнообразие вече не са далечни заплахи, всяка стъпка към по-зелена и устойчива среда има значение.  Над 3500 дървета и храсти бяха засадени в рамките на еко инициатива на  ХОЛДИНГ КЦМ 2000 . Тя носи името „Засаждаме 2500 + дървета“ и се осъществява по повод 25-годишния юбилей на дружеството..

обновено на 10.07.25 в 15:26

Авангарден научен център в Пловдив празнува 10 години

Центърът по растителна системна биология и биотехнология в Пловдив отбеляза 10  години от създаването си. Той е първият и единствен в България център за  върхова наука в полза на устойчивото земеделие и човешкото здраве.  Оборудван  с технологии от най-ново поколение, центърът се налага като притегателен център за млади изследователи и..

публикувано на 10.07.25 в 14:10