Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Автобусите са по- малко, защото парите и шофьорите не стигат


Драстични нарушения по обслужването на автобусна линия №10 от фирмата „Хеброс бус“ станаха известни след като Радио Пловдив потърси информация от Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“. Оповестената информация дойде след сигнали на пътници, че от  месеци  ситуциацията с Десятката е трагична, като им се случва да стоят по 40 до 50 минути на спирките, докато дойде автобус. 

 От общината признаха, че собственикът на фирмата Веселин Дошков системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове. Само през месец септември са пропуснати 853 курса. 

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма „Хеброс бус“.

Веселин Дошков днес призна за нарушенията, но ги обясни с лошата политика на общината към фирмите превозвачи. Дори изрази надежда администрацията да санкционира него и колегите му – цитирам: „за да влязат нещата в съда най – после и да се види кой крив, кой прав“.

Пред Радио Пловдив Дошков сподели, че до 3 – 4 години ще приключи напълно с превозваческата дейност, но преди това трябва да изплати автобусите си към банките.

Според него причините за закъсненията на автобусите са обективни и субективни. Като основни той посочи недостатъчното   средства, които се получават от общината, както  и липсата на кадри.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В големите вериги свободен пазар няма, а надценката е 80-100%

Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него  у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..

публикувано на 13.02.25 в 16:09

Първа копка на новата водопроводна мрежа в Брестовица

Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности дадоха кметът на община Родопи Павел Михайлов и кметът на селото Мария Манолова.  На церемонията присъства Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството. Срокът за изпълнение е 600..

обновено на 13.02.25 в 14:41

Докато шумим за вейпове, на пазара вероятно има нова дрога

Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях.  След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...

публикувано на 13.02.25 в 13:12

3 години обучение на медицински сестри ще ни върне в миналия век

На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..

публикувано на 13.02.25 в 11:52

Бедни сме, защото ни ограбват картели и монополи

За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България".  Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..

публикувано на 13.02.25 в 10:58