В момента на Централна гара в Пловдив се извършват подготвителни дейности, но пробивът не е започнал. Това каза в интервю за програма "Ден след ден" инж. Иван Бакалски от НКЖИ, ръководител на проекта за модернизацията на ж.п. линия Пловдив – Бургас, част от който е и пробива под гарата.
Строителните дейности са в две насоки. Едната е рехабилитация на ЖП инфраструктурата в гарата и втората е изграждането на съоръжението пробив. Още в подготвителната част, която е в момента, при подготовката са прекъснати коловозите от 6-11. Така че движение по тях няма. Целият трафик се организира по коловозите от 1 до 5 в момента. Строителните дейностите ще се извършат, най-грубо казано, на два големи етапа. Първият етап е строителните дейности на коловозите 6-11 и вторият етап, когато възстановим движението по тях - ще отворим за изпълнение на строителни дейности, коловозите от 1 до 5. В момента няма затруднения в трафика, но с напредъка на строителните дейности сигурно ще се наложи за известно време да се трансбурдират пътници най-вече до Асеновград, но това ще бъде на втория вариант, когато възможностите за осъществяване на трафика ще бъдат по ограничени.
Относно сроковете за изпълнение инж. Бакалски уточни, че първия етап обхваща времето от средата на ноември и ще приключи в края на август 2022. След което ще се прехвърли движените по новоизградените коловози и ще започне работата по останалите коловози.
С началото на изпълнение на строителните дейности по коловозите започва и работата по изграждане на външната конструкция на пробива. Това означава, че когато подпишем акт 2А2 ще започне работа строителната машина, която ще изгражда стените и плочата на самия пробив.
Утре на среща в общината ще уточним подробности по отношение на етапноста на временната организация. Ние имаме подготвени за съгласуване с общината 12 временни организации на движението. Тъй като поетапно ще се работи. Дойде времето да уточним тези неща и да получим одобрението от КАТ-Пловдив. Ако няма някакви пречки очакваме да направим първа копка следващата седмица.
Според инж. Бакалски финансовите параметри са ясни. Стойността на строително монтажните дейности са за малко над 89 милиона лева, като по-голямата част са за пробива.
Относно Бетонния мост той уточни, че на този етап в общината са съгласувани и двата варианта за проектиране на съоръжението.
Избрахме единия, който позволява изпълнението на моста на 2 етапа. Първият етап - изграждане на мостовото съоръжение над жп линиите с временно включване на съществуващите подходи. Вторият етап е развитието на подходите и кръговото движение в северната част на съоръжението. Вече се разработва този вариант на техническия проект и очакваме до края на година да е готов и в началото на следващата година да го внесем в общината за съгласуване.
Строителното разрешение за пробив под Централна гара в Пловдив, което общината е издала, още не е влязло в сила. Това обяви пред Радио Пловдив кметът Здравко Димитров.
"Това, което се вижда от южната страна, са подготвителни неща, преди същинската първа копка. Ние имаме издадено строително разрешение от МРРБ, а нашето строително разрешение не е влязло още в сила", коментира Димитров.
Утре от местната администрация ще се срещнат с представители на НКЖИ във връзка с мащабния проект за транспортен подлез, за да уточнят началото на строителството и първата му копка.
Кметът подчерта, че този проект не е свързан с Бетонния мост и за него ще има ново разрешително.
Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след" има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив. Той припомни, че таксита винаги са..
Объркаха ли се още повече сметките за съставяне на правителство и след поредните предсрочни избори? Темите за купения вот, съменията в резултатите и касирането на изборите, реакциите на партиите и сравнението между изборите тази и миналата есен коментираме с политическия анализатор Кристиян Шкварек. Разговорът за купения вот може да..
В програма "Точно днес" за възможностите по нареждането на политическия пъзел в България разговаряме с Манол Пейков , който ще бъде депутат от „Продължаваме промяната-Демократична България“. Те призоваха за "санитарен кондор" около ДПС-Ново начало. Манол Пейков каза, че ще има отново много работа за вършене, защото е получил сериозно доверие от..
Безпрецедентни критики има към честността на изборите. Това за мен е много сериозната заплаха, която следва от тези избори, а не толкова съставянето на правителство. Това мнение изрази в програма "Ден след ден" политологът Теодора Йовчева, която коментира политическата ситуация след извънредния парламентарен вот в неделя и вече заявените „червени..
„ ВиК утайките в депото край Катуница са депонирани от края на 80-те години до 2008 г., когато тази дейност е преустановена “ – заяви в интервю за Радио Пловдив управителят на ВиК-Пловдив Антон Гълъбов. „ Мястото е оградено и се пази от жива охрана, благодарение на която пожарът е овладян “ – подчерта Гълъбов. „ Нека не плашим..