„На място, когато отидохме, видяхме, че има наистина на две места следи от спирачки, което показва, че до последно шофьорът се е борил и е искал да овладее автобуса“, каза още Румен Дунев. Сроден него на мястото няма данни, че автобусът е спукал гума, каквито предположения имаше по-рано. Дунев уточни, че само следователите имат достъп до останките от автобуса, а той и останалите автомобилни експерти правят оглед само на пътя.
Експертът цитира очевидец, който е работил като охрана на пътна техника в отсрещното платно. Според него, след като се е чул тътен, автобусът се е движил вече горящ.
Румен Дунев потвърди мнението, че причина за гибелта на 45-те пътници е факта, че автобусът се е заклещил между мантинелите в средата на магистралата и вратите са били притиснати.
„Според нас, след като е имало някакво произшествие на борда на автобуса, водачът най-вероятно е предприел маневра да прибере автобуса плътно вдясно, да намали и да спре. Това ние виждаме в неговите действия“, каза Румен Дунев. На това място обаче, според Дунев, маркировката на пътя е силно захабена и той предполага, че това допълнително е попречило на шофьора да се ориентира и да контролира успешно автобуса в този момент.
Препоръката на автомобилните експерти е за създаване на единен контролен орган, който да не допуска движение на автобуси и камиони с неизправни или манипулирани контролни системи.
„Не е тайна, че голяма част от трафика, който пътува за Европа, знае, че България е къса отсечка, контролът е нисък и си позволяват да карат без да почиват, да използват камиони и автобуси с манипулирани системи за изгорели газове или тахографите, за да може да се движат с по-голяма скорост. Това са автомобили, които се движат само на Балканите“, каза още Румен Дунев.
Българският туристически сектор е напълно готов за присъединяването към еврозоната и не се очакват никакви сътресения. Това е основният акцент, който постави проф. Румен Драганов, директор на Института за анализи и прогнози в туризма, в интервю за Радио Пловдив. Според експерта, работата с европейската валута е рутинна за бранша. "..
Бюджет 2026 е компромисен и трудно реализуем. Голяма част от параметрите му няма да се срещнат с действителността. Това коментира Лидия Шулева , бивш вицепремиер и бивш министър на труда и социалната политика и на икономиката. Въпреки това според нея промени в него между двете четения няма да има, тъй като Новото време, които са един..
Когато прилагаш нов модел на събиране на боклуците ще има някакъв процес на адаптация като ние ще анализираме сигналите, за да подобрим услугата . Това заяви за Радио Пловдив кметът на район „Тракия“ Георги Гатев по повод публикациите в социалните мрежи и недоволството на жители на района, че около новите контейнери има натрупване на..
По четирима от всеки петима българи се съгласяват, че преходът не е свършил и че демокрацията у нас още не е истинска. Това сочи проучване на агенция „Мяра“. Наблюденията идват на фона на отбелязаната наскоро 36-а годишнина от началото на демократичните, пазарни и прозападни промени в България, допълват социолозите. Данните са от независим..
От Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" алармират за сериозно напрежение сред учителите заради забавени плащания по национална програма. Днес те са изпратили писмо до министъра на финансите Теменужка Петкова с настояване проблемът да се реши своевременно. "Напрежението е породено от факта, че Министерството на финансите не е одобрило три..