Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Автоексперти искат нов орган да контролира трафика


„За нас като експерти бе мого важно да разберем дали е имало спирачен път, което ни дава отговор на това дали шофьорът е бил адекватен, дали не е бил заспал-каквито бяха първоначалните индикации, както и каква е била траекторията на автобуса. Това каза по повод инцидента с македонския автобус на магистрала „Струма“ бившият автомобилен съсезател Румен Дунев, който е председател на Управителния съвет на Сдружение автотехнически експертизи по пътна безопасност. Дунев е част от екипа експерти, които проучват пичините за инцидента.


„На място, когато отидохме, видяхме, че има наистина на две места следи от спирачки, което показва, че до последно шофьорът се е борил и е искал да овладее автобуса“, каза още Румен Дунев. Сроден него на мястото няма данни, че автобусът е спукал гума, каквито предположения имаше по-рано. Дунев уточни, че само следователите имат достъп до останките от автобуса, а той и останалите автомобилни експерти правят оглед само на пътя. 

Експертът цитира очевидец, който е работил като охрана на пътна техника в отсрещното платно. Според него, след като се е чул тътен, автобусът се е движил вече горящ.

Румен Дунев потвърди мнението, че причина за гибелта на 45-те пътници е факта, че автобусът  се е заклещил между мантинелите в средата на магистралата и вратите са били притиснати.

„Според нас, след като е имало някакво произшествие на борда на автобуса, водачът най-вероятно е предприел маневра да прибере автобуса плътно вдясно, да намали и да спре. Това ние виждаме в неговите действия“, каза Румен Дунев. На това място обаче, според Дунев, маркировката на пътя е силно захабена и той предполага, че това допълнително е попречило на шофьора да се ориентира и да контролира успешно автобуса в този момент.

Препоръката на автомобилните експерти е за създаване на единен контролен орган, който да не допуска движение на автобуси и камиони с неизправни или манипулирани контролни системи.

„Не е тайна, че голяма част от трафика, който пътува за Европа, знае, че България е къса отсечка, контролът е нисък и си позволяват да карат без да почиват, да използват камиони и автобуси с манипулирани системи за изгорели газове или тахографите, за да може да се движат с по-голяма скорост. Това са автомобили, които се движат само на Балканите“, каза още Румен Дунев.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Районните кметства ще получат пари от увеличените такси за строеж

Ако има повишаване на приходите от увеличената такса за разрешенията за строеж, поемам ангажимента да ги делегираме на районите. Това заяви пловдивският кмет Костадин Димитров в интервю за Радио Пловдив, след като ОбС прие повишението на таксите за разрешителни за строеж, но отхвърли предложението за създаване на фонд „Благоустрояване“, в..

публикувано на 24.07.25 в 14:37

Проблемите с пазара на труда се решават съвместно

Около 200 хиляди българи нито работят, нито учат. В същото време над 50 хиляди работници от трети страни са наети от началото на годината.  В България се създава и електронен регистър на икономически неактивните лица. Той ще обхваща хора на възраст между 16 и 65 години, които не работят, не учат и не са регистрирани в бюрата по труда. Това събщи..

публикувано на 24.07.25 в 10:28
Мариана Кукушева

Дългият период на мерки за еврото може да доведе до фалити

Дългият срок на въвеждане на критични мерки, заради приемането на еврото е притеснителен за бизнеса, защото може да доведе до декапитализация на бизнеса, т.е. до фалити във всички браншове. Това коментира Мариана Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите, идеята на държавата да замрази цените за година и половина..

публикувано на 24.07.25 в 10:27

Какви ще са фразеологизмите след приемането на еврото?

Българският език е богат на фразеологизми, а част от тях са свързани с лева и стотинката. Въведена преди 145 години паричната единица е родила редица устойчиви словосъчетания, който и до ден днешен използваме в ежедневието.  В него паралелно обаче функционират и такива, който са го предшествали.  Така например използваме изразите “Нямам..

публикувано на 23.07.25 в 11:39

Баните борят демографската криза със стипендии за образование

Община Баните бори демографската криза и липсата на кадри в редица сфери със стипендии за висше образование и осигуряване на работа. Целта на новата стипендиантска програма е да върне младите специалисти в родния край.   От нея могат да се възползват студенти с постоянен адрес в община Баните, които учат в редовна форма по държавна..

публикувано на 23.07.25 в 10:50