Директорът на НИНКН арх. Петър Петров отхвърли обвиненията на заместник-кмета на Пловдив Пламен Райчев, че институтът бави с 4 месеца проекта „По крепостните стени на Филипопол“, в който са включени пет обекта. Според него документите за част от проектите се бавят, но не заради Института.
Той е категоричен, че за подобекта "Консервация, реставрация и експониране на археологическия комплекс Небет тепе" научният ръководител на археологическите проучвания София Христева е внесла още на 30-ти септември миналата година становище, че за да бъде съгласуван, проектът трябва да бъде преработен.
Археологът подчертава, че проектът не е съобразен с археологическите проучвания през 2016 и 2017 г., а е изготвен въз основа на проект отпреди 15 г. По същата причина тя отказва да подпише становище и за подобекта „Реконструкция на елементите от техническата инфраструктура и благоустрояване на подходи към археологически комплекс „Небет тепе.
Решението на този казус е в правомощията на директора на Регионалния археологически музей – Пловдив и на Община Пловдив. НИНКН няма такива правомощия, пише арх. Петров.
Реновирането на другите два подобекта Баятовата и Бакаловата къщи са забавени със седмица след крайния срок – 23 декември 21-ва година заради съмнения за нарушени авторски права. След направената допълнителна проверка те ще бъдат изпратени тази седмица на министъра на културата за подпис.
Проектът за Източната порта е подписан на 29-ти ноември и е изпратен за одобрение от министъра на културата.
Директорът на НИНКН обяснява още, че община Пловдив е избрала метода инженеринг за 5-те подобекта на Небет тепе. Това означава, че проектът и изпълнението са напълно зависими от строителната компания-изпълнител. По думите му, в България са рядкост строителните фирми с такава специализация, като има потресаващи примери за унищожаване на паметници на културата от строители.
Инженерингът в реставрацията е практика на непрозрачност и безконтролност, а вероятно и на корупция, заявява арх. Петър Петров, който преди да оглави НИНКН беше главен архитект на район Централен.
На 5-ти януари Пламен Райчев заяви, че забавянето става вече притеснително, тъй като обектът трябва да бъде завършен до края на 2023 година, вече изма избран изпълнител, както и изтеглен кредит от общината за съфинансирането м в размер на 2 милиона лева, като европейското финансиране е 6 милиона лева.
В далечната 1932 г. Айнщаин в писмо пита Фройд защо човечеството не може да се избави от обречеността на войните. Фройд се очудва защо ученият толкова много се възмущава от войната и отговаря: "Та, тя - войната, изглежда природно заложена, добре обоснована биологически, на практика почти неизбежна". Но завършва писмото си така: "Всичко, което..
Концертът „Да обичаш Гершуин“ с Хилда Казасян и Васил Петров ще звучи под звездите в лятно кино „Орфей“ - Пловдив. Новият музикален проект на Хилда Казасян и Плевенската филхармония със звездни музиканти идва премиерно на 21 юни. Под диригентството на Борислав Йоцов на сцената излизат Теодосий Спасов – кавал и джаз певецът Васил Петров, както и..
„Европейските диалози“ са поредица от кръгли маси, които събират интелектуалци, хора на изкуството и писатели в София и Пловдив на тема „От Балканите до Черно море: европейски наследства, идентичности и траектории“. Каква европейска история споделяме? Какви са културните характеристики и политическите разкази, които оформят и поддържат..
Среща-разговор с писателя Стефан Цанев и представяне на новата му поетична книга „Небесна гледна точка“ ще се състои в Лятно кино „Орфей“. Модератор на събитието, което се осъществява в рамките на ХХII-то издание на литературния фестивал „Пловдив чете“, е Николай Колев. Участва и актьорът Стефан Попов. "Не четете тази книга – ще ви..
Даниела Панайотова представя дебютната си изложба в галерия „Капана“. Тя е озаглавила експозицията „FREQUENCY“/ ЧЕСТОТА и включва 30 живописни платна, рисунки в различни техники и експерименти в сферата на концептуалното изкуство, като преобладават големите формати. Основна тема в изложбата е промяната във всеки един аспект на думата, която..