”Произведенията на изкуството е невъзможно нито да се опишат, нито да се повторят.”
– Реноар –
Уважаваният преподавател от великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“, Мартина Караиванова, открива самостоятелна изложба в Пловдив. Галерия „Артистика“, посреща художничката и нейните картини, на 10-ти февруари. Откриването на изложбата е в 18.30 часа, на „Авксентий Велешки“ 9.
Мартина Караиванова живее и работи във Велико Търново. Завършва Факултета пo изобразително изкуство на ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий". Специализира и по-късно преподава живопис, в същото учебно заведение. През 2010 година, преминава курс на обучение и в Cité Internationale des Arts, в Париж. Автор е на няколко самостоятелни изложби, а със свои картини участва в повече от 80 национални и международни проекти. Носител е на над 25 награди, между които и тази за млад автор, от Биеналето на малките форми в Плевен през 2014 година.
Творческите й търсения са свързани с надникването отвъд материята, в опит да бъде открит универсалният живописен език, който да свърже човека със заобикалящия го свят. Споделя, че се вдъхновява от обикновените неща. Онези, които са достъпни за всеки поглед. Въпреки, че трябва да имаме сетива, за да ги открием.
„Живеем в свят, в който тишината и спокойствието трудно се откриват. Речта и говорът ни съпътстват навсякъде. Много важно за мен е, макар и отворени и приемащи, да внимаваме колко сме активни навън. Тишината, все по-често е изчезваща, но аз я обичам. В тишината има едно скрито достойнство, една дълбока емоционална сила, която се крие във всеки от нас. Тя може да отговори на много въпроси. Тишината и спокойствието, насочват енергията към вътрешния свят на човека и му помагат да се фокусира върху своите чувства, смисъла на съществуването си, да открие личния си житейски път. Тя, на първо място, учи как да заобичаш себе си без да очакваш външно одобрение, да останеш насаме със себе си, да прегърнеш и заобичаш сенките си. Тишината е в мълчанието на предметите. Аз се опитвам да я опозная и съзнателно я избирам. Мисля, че това е процес и точно в този процес, аз създавам“, споделя Мартина Караиванова.
В предаването „Вход свободен", тя разказва за творческите си търсения, работата като преподавател и очакванията си за срещата с пловдивската публика, след няколко години отсъствие от арт пространството на Пловдив.
Уникални фотографии с голям формат разкриват духа на Пловдив от Освобождението до 60-те години на миналия век. С тържествена церемония в Дом на културата „Борис Христов“ беше открита фотоизложбата „20 години Албум Пловдив“ – юбилеен проект, създаден от известния историк, изследовател и документалист Димитър Райчев, в партньорство с ХОЛДИНГ..
Вероятно се досетихте откъде е тази музика, но не се притеснявайте, няма да сменим изведнъж концепцията на предаването и да представим някой от босовете на мафията като велик европеец. Нито ще говорим за някой шеф на полицията, която, както се знае, поне в отделни държави, е съкровената ядка на истинската мафия. Днес ще се опитаме просто да си спомним..
От днес до 21 ноември, историческия музей в Стрелча организира открити уроци с ученици по повод предстоящия празник на Деня на християнското семейство. Събитието е част от образователната програма на музея "Искам да науча" и е насочена към учениците от 1-ви до 12-ти клас. Oбразователната програма на музея има за цел да допълва училищните знания..
Тодор Тодоров e ръководител на оркестър "Сто каба гайди". С него разговаряме за номинацията на българската гайда за включване в списъка на ЮНЕСКО за нематериално културно наследство. Кандудатурата е подготвена от директора на Етнографския музей в Пловдив, доцент Ангел Янков, историка Таня Марева, доцент д-р Наталия Рашкова и историческия музей..
Изложба живопис „Времена, пространства, хора“ на Ивайло Димитров ще бъде открита на 18 ноември в галерия „Възраждане“ в Пловдив, съобщават от екипа на галерията. По думите им, новата изложба на художника отново отвежда зрителя в неговия свят на изкривени пространства, на личности и фигуранти от различни епохи, на социологически препратки в исторически..