"Проектът за градска железница на Пловдив досега беше препятстван не само заради финансирането, но може би вече му е дошло времето", коментира след срещата на кмета Здравко Димитров с депутатите от Пловдив и областта, инж. Гергана Кривошапкова, един от авторите на транспортно-комуникационната схема към новия Общ устройствен план на Пловдив. На тази среща стана ясно, че проектът за градска железницата е включен в Националния план за възстановяване и устойчивост.
Инж. Кривошапкова беше категорична, че градската железницата е необходима за Пловдив. "Досега имаше един безуспешен опит да се реализира проектът, но той беше направен в неправилна посока. За да стане това реалност, трябват много предпроектни проучвания. Т.е. трябва да се изработи идеен проект, иначе градската железница е включена незаобиколимо в устройствения план на Пловдив".
Според Гергана Кривошапкова, реализацията на S-bahn в Пловдив е осъществима, защото има налична ж.п. инфрактруктура. "Затова реализацията на градската железница няма да е скъпа. Голяма част от мотрисите също са налични и всъщност липсват само предпроектните проучвания".
Инж. Кривошапкова подчерта, че този транспорт е екологичен, ефективен и икономичен. "С него пловдивчани и хората, които имат работа в ТИЗ, ще пътуват бързо и икономично. Именно затова обаче първо трябва да се направи проучване, което да докаже, че пътувайки с железницата, хората ще плащат по-малко, отколкото ако пътуват с кола. Важно е, също така, да се направят пунктове за прикачвания и координация с автобусните линии, за да бъде ефективен проектът. Само така с този транспорт ще се пътува по-евтино, отколкото с други транспортни средства".
Инж. Гергана Кривошапкова поясни, че при реализирането на проекта за градска железница в Пловдив, на мястото на прелезите по трасето ще се изградят кръстовища на едно ниво, както е в София, за преминаването на трамваите. "Градската железница ще върви на принципа на трамваите, но ще е много по-бърза".
Тя подчерта, че НКЖИ и местната власт трябва да работят в синхрон, защото проблемите за реализация на проекта са общи. "Само така ще се осъществят успешни пунктове за прикачване и ефективна система на градския транспорт".
Инж. Кривошапкова потвърди, че градската железница в Пловдив може да превозва около 95 000 пътници дневно и подчерта, че финансовата рамка на проекта ще е ясна след предпроектните проучвания. "Те, заедно с идейния проект, могат да се осъществят за година и в много бързи срокове градска железница може да има, защото реализация след това няма да е трудна".
"Ако не се осъществи проектът за S-bahn на Пловдив, то тапите и задръстваният в града ще станат още по-кошмарни", каза в заключение инж. Гергана Кривошапкова..
Президентът Румен Радев наложи вето върху разпоредби от приетите на 31-и юли промени в Закона за държавата собственост. В мотивите си държавният глава посочва, че приетите в последния момент промени отнемат установени в закона гаранции при осъществяване на определени разпоредителни сделки с имущество, поверено на държавата, и се улеснява продажбата..
Цените на храните и опитите с държавни магазини и държавно определени надценки да се държи пазарът под контрол коментира председателят на сдружението „За достъпна и качествена храна“ Андерй Велчев. По думите му от една страна е хубаво, че има видими усилия, но те не дават гаранция за промяна на нелоялните практики на пазара. Ден преди изтичането на..
"Съединението" на Венера и Юпитер на 11 и 12 август 2025 г. ще бъде едно от най-зрелищните астрономически явления за лятото, особено за любителите на небето, твърдят астрономи. Всъщност, обясни д-р Милен Минев от НАО "Рожен", това явление е обичайно и циклично и не е от особен интерес за учените, което не отменя любопитството за любителското око...
Днес е официалното откриване на 13-ият Национален събор на народното творчество в Копривщица. Това издание е юбилейно - навършват се 60 години от началото на инициативата. Съборът се провежда на всеки 5 години с изключение на прекъсването по време на Covid-пандемията. Откриването е в 11 ч. Патрон е министър-председателят Росен Желязков,..
Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..