"Проектът за градска железница на Пловдив досега беше препятстван не само заради финансирането, но може би вече му е дошло времето", коментира след срещата на кмета Здравко Димитров с депутатите от Пловдив и областта, инж. Гергана Кривошапкова, един от авторите на транспортно-комуникационната схема към новия Общ устройствен план на Пловдив. На тази среща стана ясно, че проектът за градска железницата е включен в Националния план за възстановяване и устойчивост.
Инж. Кривошапкова беше категорична, че градската железницата е необходима за Пловдив. "Досега имаше един безуспешен опит да се реализира проектът, но той беше направен в неправилна посока. За да стане това реалност, трябват много предпроектни проучвания. Т.е. трябва да се изработи идеен проект, иначе градската железница е включена незаобиколимо в устройствения план на Пловдив".
Според Гергана Кривошапкова, реализацията на S-bahn в Пловдив е осъществима, защото има налична ж.п. инфрактруктура. "Затова реализацията на градската железница няма да е скъпа. Голяма част от мотрисите също са налични и всъщност липсват само предпроектните проучвания".
Инж. Кривошапкова подчерта, че този транспорт е екологичен, ефективен и икономичен. "С него пловдивчани и хората, които имат работа в ТИЗ, ще пътуват бързо и икономично. Именно затова обаче първо трябва да се направи проучване, което да докаже, че пътувайки с железницата, хората ще плащат по-малко, отколкото ако пътуват с кола. Важно е, също така, да се направят пунктове за прикачвания и координация с автобусните линии, за да бъде ефективен проектът. Само така с този транспорт ще се пътува по-евтино, отколкото с други транспортни средства".
Инж. Гергана Кривошапкова поясни, че при реализирането на проекта за градска железница в Пловдив, на мястото на прелезите по трасето ще се изградят кръстовища на едно ниво, както е в София, за преминаването на трамваите. "Градската железница ще върви на принципа на трамваите, но ще е много по-бърза".
Тя подчерта, че НКЖИ и местната власт трябва да работят в синхрон, защото проблемите за реализация на проекта са общи. "Само така ще се осъществят успешни пунктове за прикачване и ефективна система на градския транспорт".
Инж. Кривошапкова потвърди, че градската железница в Пловдив може да превозва около 95 000 пътници дневно и подчерта, че финансовата рамка на проекта ще е ясна след предпроектните проучвания. "Те, заедно с идейния проект, могат да се осъществят за година и в много бързи срокове градска железница може да има, защото реализация след това няма да е трудна".
"Ако не се осъществи проектът за S-bahn на Пловдив, то тапите и задръстваният в града ще станат още по-кошмарни", каза в заключение инж. Гергана Кривошапкова..
Възможностите за задълбочаване на сътрудничеството между Пловдив и Украйна в областта на икономиката, културата и бизнеса бяха обсъдени на среща на пловдивския кмет Костадин Димитров и посланикът на Украйна Н. Пр. Олеся Илашчук. По време на срещата Нейно Превъзходителство изрази искрената благодарност на украинския народ към България за..
Ако за Америка започва "златния век" с втория мандат на президента Доналд Тръмп, то какво да очаква Европа и в частност България. Как голямата политика може да повлияе на сложния вътрешнополитически пъзел у нас? Според геополитическия анализатор проф. Марин Русев. в сегашната ситуация има два основни вътрешни елемента – единият засяга САЩ,..
Община „Марица“ вече е приключила отчуждителните процедури по частни имоти като част от реконструкцията на Голямоконарско шосе, съобщи кметът на община „Марица“ Димитър Иванов . " Остава само решение на проблема с „Напоителни системи“. Има 3 ключови напоителни канала, които трябва да бъдат придобити от община „Мариц а“, за да приключи изцяло..
Видимо е покачването на броя на заболелите от вирусни инфекции пред кабинетите на семейните лекари в Пловдив. Тестовете на над една трета от тях показват, че са болни от грип, съобщи д-р Георги Цигаровски, председател на Регионалната колегия на Българския лекарски съюз в Пловдив и семеен лекар. От утре със заповед на РЗИ и здравното..
"Евфемизмът в случая не е особено полезен. Всичко това намира своето обяснение във факта, че мнозинството, което подкрепя кабинета по формулата 3 плюс 1, е изключително разнолико от гледна точка на идеологии". Така Елена Дариева, социолог от агенция "Насока", коментира твърдението на новите управляващи, че те не са коалиция, а участват в..