Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Задръстванията в Пловдив ще станат страшни без S-bahn

Инж. Гергана Кривошапкова
Снимка: 24plovdiv.bg

Градската железница е по – евтина, по - бърза и по – мощна от другите видове транспорт. Чрез нея общественият транспорот в Пловдив може да стане конкурентен и предпочитан от пловдивчани. 

"Проектът за градска железница на Пловдив досега беше препятстван не само заради финансирането, но може би вече му е дошло времето", коментира след  срещата на кмета Здравко Димитров с депутатите от Пловдив и областта, инж. Гергана Кривошапкова, един от авторите на транспортно-комуникационната схема към новия Общ устройствен план на Пловдив. На тази среща стана ясно, че проектът за градска железницата е включен в Националния план за възстановяване и устойчивост. 

Инж. Кривошапкова беше категорична, че градската железницата е необходима за Пловдив. "Досега имаше един безуспешен опит да се реализира проектът, но той беше направен в неправилна посока. За да стане това реалност, трябват много предпроектни проучвания. Т.е. трябва да се изработи идеен проект, иначе градската железница е включена незаобиколимо в устройствения план на Пловдив".

Според Гергана Кривошапкова, реализацията на S-bahn в Пловдив е осъществима, защото има налична ж.п. инфрактруктура. "Затова реализацията на градската железница няма да е скъпа. Голяма част от мотрисите също са налични и всъщност липсват само предпроектните проучвания". 

Инж. Кривошапкова подчерта, че този транспорт е екологичен, ефективен и икономичен. "С него пловдивчани и хората, които имат работа в ТИЗ, ще пътуват бързо и икономично. Именно затова обаче първо трябва да се направи проучване, което да докаже, че пътувайки с железницата, хората ще плащат по-малко, отколкото ако пътуват с кола. Важно е, също така,  да се направят пунктове за прикачвания и координация с автобусните линии, за да бъде ефективен проектът. Само така с този транспорт ще се пътува по-евтино, отколкото с други транспортни средства".

Инж. Гергана Кривошапкова поясни, че при реализирането на проекта за градска железница в Пловдив, на мястото на прелезите по трасето ще се изградят кръстовища на едно ниво, както е в София, за преминаването на трамваите. "Градската железница ще върви на принципа на трамваите, но ще е много по-бърза".

Тя подчерта, че НКЖИ и местната власт трябва да работят в синхрон, защото проблемите за реализация на проекта са общи. "Само така ще се осъществят успешни пунктове за прикачване и ефективна система на градския транспорт".  

Инж. Кривошапкова потвърди, че градската железница в Пловдив може да превозва около 95 000 пътници дневно и подчерта, че финансовата рамка на проекта ще е ясна след предпроектните проучвания. "Те, заедно с идейния проект, могат да се осъществят за година и в много бързи срокове градска железница може да има, защото реализация след това няма да е трудна".

"Ако не се осъществи проектът за S-bahn на Пловдив, то тапите и задръстваният в града ще станат още по-кошмарни", каза в заключение инж. Гергана Кривошапкова..




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Драганов

Пловдив е изключително впечатляващ за чуждите туристи

Какъв летен туристически сезон изпращаме и колко гости от България и чужбина посрещнахме? Питаме в програма "Ден след ден" - проф.  Румен Драганов  от Института за анализи и оценки в туризма.  В Световния ден на туризма, 27 септември,  Драганов подчерта, че изпращаме много добър сезон, може би, това е най-добрият сезон за последните няколко години...

публикувано на 27.09.24 в 14:48

България трябва активно да влияе на общественото съзнание в РСМ

Скопие създаваше псевдопроблеми негативен отенък, които да отвличат вниманието от истинските проблеми пред членството в ЕС. Тъкъв беше и измисленият проблем с непоставянето на знамето им при неофициалната среща на президентните на двете страни. Целта на този маньовър беше да се покаже, че България е страната, която саботира диалога и пречи на..

публикувано на 27.09.24 в 10:42

20 на сто по-малка и по-скъпа гроздова реколта в Пловдивско

"Това беше изключителна от гледна точка на предизвикателствата година. В нашия край, слава на Бога, нямаше градушки и други природни бедствия, но пък за сметка на това горещините бяха страшни".  Такава равносметка прави Георги Джингаров, лозар и винопроизводител от Брестовица. По думите му, ако нашите предци са наричали част от дните през юли..

публикувано на 27.09.24 в 10:19

Костадин Димитров не отговори дали ще остане кмет след 27.10.

Костадин Димитров не отговори дали ще остане кмет на Пловдив след парламентарните избори на 27 октомври. Той е включен на второ място в листата на ГЕРБ - СДС за Пловдив град след лидера Бойко Борисов. В интервю за Радио Пловдив Костадин Димитров обясни решението си така: "Нямах колебания дали да се включа в листата, защото за 10 месеца имах много..

публикувано на 26.09.24 в 15:39
Георги Георгиев

ГЕРБ ще води кампания с адекватни послания

Предизборната кампания трябва да бъде по същество. Ние нямаме предизборна програма, а програма за управление,  която представяме по време на предизборната кампания, заяви в програма "Точно днес" третият в листата на ГЕРБ-СДС за предстоящия парламентарен вот и депутат в 50-то Народно събрание Георги Георгиев.  По думите му още на предишните..

публикувано на 26.09.24 в 11:33