Около 100 милиона лева са неразплатените суми към фирма "Европейски пътища", която извършва ремонт на ключови за Пловдивски област трасета, каза пред Радио Пловдив директорът по строителството Гинка Маринова.
Днес представители на дружеството се включиха в националния протест с искане да получат дължимото. Техни работници бяха пред Народното събрание и на входния път на Пазарджик.
Завършени обекти
50 милиона невзети плащания фирмата за напълно завършени още миналата година обекти. Пътят Югово - Лъки до началото на област Смолян е завъшен през ноември. Той е с дължина 31 километра, стойността на извършените дейности е около 30 милиона лева. 20 милиона лева не са получени и за ремонта на две пътни отсечки в Карловско - до селата Певците и Васил Левски.
Възложени, но спрени обекти
Фирмата прави ремонта на Околовръстното шосе на Пловдив с обща дължина 14 километра, който трябваше да приключи до септември 2021 година. Изпълнени са два участъка, но все още не е разплатена отсечката от Кукленско до Коматевско шосе, а ремонтът е спрян преди началото на най- тежкия и в лошо състояние последен участък.
85% е изпълнена работата по 9 километровата отсечка на пътя Първенец - Лилково, но разрешение за продължение на работата след зимата няма, не са платени 6 милиона лева.
Близо 100% са приключли дейностите и по пътя от Асеновград до границата с област Кърджали - 32 килиметра на стойност 32 милиона лева.
Не са платени и 6 милона лева за ремонт на пътя Садово - Асеновград.
Гинка Маринова сподели, че освен тези, имат планови задания за още няколко трасета. Едно от тях е Първомай - Асеновград, където всечко е готово за работа, но непосредствено преди началото на ремонта АПИ спира ремонта. Същото е положението с 2 километра отсечка от Карловско шосе до входа на Пловдив и отсечката Пазарджишко шосе - с. Бенковски. За тези пътища е сключено споразумение между служебния министър Виолета Комитова и пътните фирми са поели ангажимент договорите да се изпълнят до края на м. май. АПИ обаче не дава резрешение, дейност няма, а сроковете изтичат.
Междувременно анализ на фирмата сочи, че заради посъкпването на битума и дизела договорите трябва да се анексират между 30 и 50 процента, за да може да се работи нормално и качествено.
По думите на Гинка Маринова пътните биха приели да получат дори и обсъжданите 50 процента дължими плащания, защото иначе не могат да продължат дейността си, нито да задържат работниците си "Ако това не стане ще е много добре, а ако не стане - протестите ще продължат"
Цялото интервю е в прокачения звуков файл..
Разходът на топлинна енергия ще се изчислява по нови правила, след като и българският, и Европейският съд отмениха използваната досега формула. Не разбирам защо трябва да се прави драма от тези решения, вместо да се търси на-лесния начин, коментира за БНР Пловдив енергийният експерт и бивш зам.-министър на енергетиката Еленко Божков. По думите му..
Не е редно през бюджета на здравната каса да се заплаща труда на медицинския персонал, заяви адвокат Пламен Таушанов член на Надзора на Касата от квотата на пациентските организации, който единствен е гласувал "против" параметрите на бюджета на здравната каса за 2026 г. Подчерта още, че това е незаконосъобразна практика, която продължава вече..
Сериозно напрежение назрява около проектобюджета за следващата година – това предупреждава Атанас Кацарчев от КТ „Подкрепа“ в интервю за Радио Пловдив. По думите му решенията за минималния осигурителен доход и увеличението на осигуровките са взети без обсъждане с работодатели и синдикати. „ Нямаме постановление на Министерския..
Как приключва годината за Старинен Пловдив, разговор с проф. Елена Кантарева-Дечева , директор на общинския институт. За ремонтите на знакови къщи в Стария град и за новите проекти, които ще следим и догодина. "Най-важният проект за реставрация беше знаковата къща "Недкович" в Стария град", каза проф. Кантарева. Тя припомни, че сградата не е била..
Социологът Евелина Славкова от агенция Тренд коментира политическата ситуация в момента, предстоящата ротация на председателя на Народното събрание и мотивите зад действията на ГЕРБ на фона на тежка криза в управляващото мнозинство. Според нея след управляващото мнозинство са успели да излязат бързо от тази криза и то само с една промяна -..