„Публична тайна е, че законът за движение по пътищата не работи достатъчно ефективно и добре. Той е започнат да се пише през 1996 г. и е влязъл в сила 1999г.
От тогава до сега нашето законодателство се е изменило по такъв начин, че спокойно можем да кажем, че този закон не е работещ въпреки всички нанасяни поправки“.
Така коментира предложените промени в Закона за движение по пътищата Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. Тя добави още, че той ще продължава да бъде неефективен докато МВР прави измененията без да се вслушва в мнението на експертите.
В предаването на Радио Пловдив "Точно днес" Русинова добави, че другата основна промяна – връщането на 130 км в час по автомагистралите - ще е огромен разход за АПИ.
„Нали знаете, че има едно правило как се ограничава скоростта преди тунели или преди входове и изходи за автомагистрали – всъщност скоростта се намалява еднокртатно през 30 км. в час и многократно през 20 км. в час. Това означава, че ние ще трябва да прегледаме цялото пътнознаково стопанство, за да ограничаваме скоростта правилно. А това е един огромен разход. Ние при никакво положение не казваме, че това е лошо. Ние не казваме, че само защото трябва да се купят едни знаци, това не трябва да се прави. Напротив - ние казваме ОК, ама хайде, дайте механизъм, по който да се случи така че да задължим АПИ в някакъво обозрим период това да го направи“ - обясни Русинова.
Според нея, има опасност да се постигне негативен ефект с предложените промени за скоростта, вместо положителен. По думите ѝ, има недомислия и при скоростта за мотористите и товарните камиони. Като положителни тя обяви отпадането на синия талон и лепящия стикер за Гражданска отговорност.
Днес МВР организира публично обсъждане на проекта за промени в Закона за движение по пътищата.
До шест месеца трябва да е готова Пътна карта за усъвършенстване на пенсионната система в България. Това реши в сряда Народното събрание, като натовари със задачата министерствата на социалната политика и финансите, Националния осигурителен институт, Комисията за финансов надзор и Националната агенция за приходите. Какви са тенденциите за..
Работещите в Радио Пловдив се включват в националния протест на БНР, БНТ и БТА с искане за увеличение на заплатите. В 12 часа пред сградата на радиото и телевизията представителите на трите медии ще демонстрират недоволството си от ниското заплащане. В същия час митинг под надслов „Трудът в медиите има стойност“ ще блокира кръстовището..
Парламентарната комисия по вътрешни работи изслуша снощи, на закрито заседание, осем полицаи от ГДБОП, които са участвали в акцията срещу контрабанден канал за цигари в Пловдивско. Пред депутатите се явиха и шефът на вътрешна сигурност в МВР, както и отстраненият заместник на ГДБОП Калин Литов. Случаят придоби известност след сигнал на гражданско..
В област Смолян положението със свлачищата е критично, коментира Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики по повод свлачището по пътя Девин – Кричим, което пренасочи тежкотоварния трафик по пътя Асеновград – Смолян. Тя припомни, че това е поредното свлачище и даде за пример срутището от 2010 година до Тешел, което и до днес не..
Вълна от протести започва в страната, съобщи днес в Пловдив президентът на КНСБ в Пламен Димитров. Очакват се протести на служителите от градския транспорт не само в столицата, но и в други градове. Утре е и протестът заради ниските заплати в националните медии, следват и още недоволства от различни сектори. Междувременно..