Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нов път в тези канари




Свличанията на земна маса по пътя Пловдив-Смолян  често спират или затрудяват движението. В същото време габаритите на пътното платно и сериите завои по трасето затрудняват ставащият все по-интензивен трафик. Затова и обявените от министъра на  регионалното развитие Гроздан Караджов планове за проектиране на нов път се приемат с одобрение. Разбира се, и със скептицизъм-най-вече за сроковете, в които може да се осъществи такъв мащабен проект.

За Радио Пловдив бившият заместник-областен управител на Смолянска област Адриан Петров припомни, че тогавашното ръководство на областната администрация е направило необходимите стъпки пред правителството и АПИ за проектиране на трета лента на пътя в частта от Асеновград до Смолян.

"Проучването показа, че за около 19-22 км до Нареченски бани и Чепеларе може да бъде изградена такава трета лента, която да разтоварва трафика. След като правителството на Борисов падна, нещата бяха стопирани и поне такава е информацията, която имам", каза Петров.

Според него никога досега не се е обсъждал вариант за изцяло нов път- Пловдив-Смолян, който да не се движи по дефилето.

Като очаквана определи сегашният областен управител Емил Хумчев вестта за работата по този проект.

"В края на месец март имах среща с министъра на финансите Асен Василев, където детайлно обсъдихме нашето желание от години за този път. Запознахме го с възможните варианти", каза Хумчев. 

Според него вариантът с трета лента решава само частично проблема с трафика в района.Според Хумчев едно от предложенията е сегашното трасе да остане, но  да се ползва само за движение в една посока. Отделно от него пък ще се проектира пътя в обратната посока.

Хумчев припомни, че движението в посока Смолян и границата с Гърция ще става още по-натоварено.

"Очакваме през тази година да бъде открит и граничният пункт при Рудозем за туристи, след което да стане и връзка за тежкотоварни автомобили и автобуси, когато нашите гръцки приятели довършат техните участъци и ги свържат с автомагистралата им", добави Емил Хумчев.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03