Свличанията на земна маса по пътя Пловдив-Смолян често спират или затрудяват движението. В същото време габаритите на пътното платно и сериите завои по трасето затрудняват ставащият все по-интензивен трафик. Затова и обявените от министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов планове за проектиране на нов път се приемат с одобрение. Разбира се, и със скептицизъм-най-вече за сроковете, в които може да се осъществи такъв мащабен проект.
За Радио Пловдив бившият заместник-областен управител на Смолянска област Адриан Петров припомни, че тогавашното ръководство на областната администрация е направило необходимите стъпки пред правителството и АПИ за проектиране на трета лента на пътя в частта от Асеновград до Смолян.
"Проучването показа, че за около 19-22 км до Нареченски бани и Чепеларе може да бъде изградена такава трета лента, която да разтоварва трафика. След като правителството на Борисов падна, нещата бяха стопирани и поне такава е информацията, която имам", каза Петров.
Според него никога досега не се е обсъждал вариант за изцяло нов път- Пловдив-Смолян, който да не се движи по дефилето."В края на месец март имах среща с министъра на финансите Асен Василев, където детайлно обсъдихме нашето желание от години за този път. Запознахме го с възможните варианти", каза Хумчев.
Според него вариантът с трета лента решава само частично проблема с трафика в района.Според Хумчев едно от предложенията е сегашното трасе да остане, но да се ползва само за движение в една посока. Отделно от него пък ще се проектира пътя в обратната посока.
Хумчев припомни, че движението в посока Смолян и границата с Гърция ще става още по-натоварено.
"Очакваме през тази година да бъде открит и граничният пункт при Рудозем за туристи, след което да стане и връзка за тежкотоварни автомобили и автобуси, когато нашите гръцки приятели довършат техните участъци и ги свържат с автомагистралата им", добави Емил Хумчев.
Пазарджик ще отбележи Деня на народните будители с тържествено факелно шествие. В него ще се включат учители, ученици, детски градини, читалища, представители на Младежкия дом и Общински детски комплекс, Регионалното управление по образованието, официални лица от общинската администрация и общински съветници. Шествието ще премине през центъра..
Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след" има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив. Той припомни, че таксита винаги са..
Объркаха ли се още повече сметките за съставяне на правителство и след поредните предсрочни избори? Темите за купения вот, съменията в резултатите и касирането на изборите, реакциите на партиите и сравнението между изборите тази и миналата есен коментираме с политическия анализатор Кристиян Шкварек. Разговорът за купения вот може да..
В програма "Точно днес" за възможностите по нареждането на политическия пъзел в България разговаряме с Манол Пейков , който ще бъде депутат от „Продължаваме промяната-Демократична България“. Те призоваха за "санитарен кондор" около ДПС-Ново начало. Манол Пейков каза, че ще има отново много работа за вършене, защото е получил сериозно доверие от..
Безпрецедентни критики има към честността на изборите. Това за мен е много сериозната заплаха, която следва от тези избори, а не толкова съставянето на правителство. Това мнение изрази в програма "Ден след ден" политологът Теодора Йовчева, която коментира политическата ситуация след извънредния парламентарен вот в неделя и вече заявените „червени..