Заплетен, комплексен, с голяма доза извършено престъпление за нелегален трафик на стока или хора, така Димитър Ставрев от списание "Криле" коментира случая с прелетелия цяла Източна Европа малък самолет, кацнал край Търговище.
Според него това не е любителски полет, защото профилът му показва, че е създадена много стройна организация на полета, от много подготвен пилот с междинни кацания за зареждане и нощно летене. "Рискът за междинни кацания за зареждане, да лети през нощта, да каца и да излита от недействащи летища, без РВД, без радарно поле, без електротехническа система говори, че рискът е много голям и струва голямо заплащане", коментира военният журналист.
Самолетът е летял много ниско между 100 и 500 метра над терена и с ниска скорост. Това е причината, той да бъде само следен от изтребителите на държавите. В тази ситуацията технически прихватът е много труден. Втората причина да не бъде приземен е военно – политическа, допълни експертът. "Въпросът е как пилот на изтребител да прецени дали една цел е ренегат или не", обясни експертът.
Според Димитър Ставрев самолетът е 6- местен самолет и може да носи 500 кг взрив. "Всеки може да се сети какво може да се случи с това количество. Да не говорим, че самолетът е минал близко почти в забранената над атомната ни централа зона за полети".
Липсата на координация между МО и МВР е причината самолетът да не бъде задържан във Видин, където е заредил. "България има сериозен проблем с радарното поле, под 3 000 метра такова не съществува. Не случайно в началото никой не знаеше къде е кацнал самолетът", коментира той.
Машината е 60- годишна, но няма нов и стар самолет. Има добре поддържана и зле поддържана машина. Самолетът е в много добро състояние. Според литовските сайтове той е бил обявен за продажба и продаден през последната седмица. Продавачът е Брониниус Заронскис, а купувачите били хора, които са говорили лош руски език, разказа Ставрев и заключи, че всичко говори, че самолетът е пренасял нелегално или важен товар или важен човек. По думите му подобен полет не може да бъде разузнавателен, защото в машината липсва необходимото оборудване.
Той заяви, че липсата на летателен план не е нарушение, нарушението е, че не е минал летище, на което има граничен контрол.
Законът за автомобилните превози ощетява пловдивчани, предупреждава общинският съветник Николай Гюров в интервю за Радио Пловдив Новите промени в Закона за автомобилните превози, приети от Народното събрание, ще се отразят неблагоприятно на пловдивчани – това заяви в ефира на Радио Пловдив общинският съветник Николай Гюров от..
Народното събрание решава дали да назначи особен управител на "Лукойл Бургас". Решението се очаква до края на деня. "Меко казано за мен това е скандално, тъй като предоставя на управителя изключителни правомощия без съдебен или административен контрол, което може да доведе до фалит или източване на компанията! Не говоря само за "Лукойл" - Бургас, а..
Държавата поема контрола над „Лукойл“. По спешност парламентът реши да постави рафинерията в Бургас под управлението на особен управител, след като САЩ отказаха на швейцарската компания, купувач на международните активи на „Лукойл“, определяйки я като марионетка на Кремъл. Особеният управител ще има изключителни правомощия – решенията му няма..
"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните параметри на финансовата рамка на държавата. Според Радев в бюджета няма стимули за растеж на икономиката, а по-скоро задушаване. Държавният глава смята, че е..
Доболничната помощ през 2026-а и какви са исканията на личните лекари, коментира в програма "Точно днес" доц. Любомир Киров, председател на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари, разговор ден преди Отечтно-изборното събрание на организацията в Пловдив. Доц. Киров обясни, че форумът ще включва избор на ново ръководство и дискусии по..