Заплетен, комплексен, с голяма доза извършено престъпление за нелегален трафик на стока или хора, така Димитър Ставрев от списание "Криле" коментира случая с прелетелия цяла Източна Европа малък самолет, кацнал край Търговище.
Според него това не е любителски полет, защото профилът му показва, че е създадена много стройна организация на полета, от много подготвен пилот с междинни кацания за зареждане и нощно летене. "Рискът за междинни кацания за зареждане, да лети през нощта, да каца и да излита от недействащи летища, без РВД, без радарно поле, без електротехническа система говори, че рискът е много голям и струва голямо заплащане", коментира военният журналист.
Самолетът е летял много ниско между 100 и 500 метра над терена и с ниска скорост. Това е причината, той да бъде само следен от изтребителите на държавите. В тази ситуацията технически прихватът е много труден. Втората причина да не бъде приземен е военно – политическа, допълни експертът. "Въпросът е как пилот на изтребител да прецени дали една цел е ренегат или не", обясни експертът.
Според Димитър Ставрев самолетът е 6- местен самолет и може да носи 500 кг взрив. "Всеки може да се сети какво може да се случи с това количество. Да не говорим, че самолетът е минал близко почти в забранената над атомната ни централа зона за полети".
Липсата на координация между МО и МВР е причината самолетът да не бъде задържан във Видин, където е заредил. "България има сериозен проблем с радарното поле, под 3 000 метра такова не съществува. Не случайно в началото никой не знаеше къде е кацнал самолетът", коментира той.
Машината е 60- годишна, но няма нов и стар самолет. Има добре поддържана и зле поддържана машина. Самолетът е в много добро състояние. Според литовските сайтове той е бил обявен за продажба и продаден през последната седмица. Продавачът е Брониниус Заронскис, а купувачите били хора, които са говорили лош руски език, разказа Ставрев и заключи, че всичко говори, че самолетът е пренасял нелегално или важен товар или важен човек. По думите му подобен полет не може да бъде разузнавателен, защото в машината липсва необходимото оборудване.
Той заяви, че липсата на летателен план не е нарушение, нарушението е, че не е минал летище, на което има граничен контрол.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..