Най-трудният досега за прогнозиране резултат от вота на недоверие към кабинета на Кирил Петков оконтрасти още по-отчетливо мащабите на дефектиралото коалиционно управление.
Извън въпросите в динамика за това, кои от партиите са опозиционните и кои – оставащи в управленската коалиция, в горещото лятно време най-парещи си остават темите за политическото бъдеще на страната ни, за отношенията с РСМ, но и... с Европа, за икономическата цена, която плащаме всички, заради войната и последствията от санкциите, некадърното държавно управление, бежанците, инфлацията.
Отговорите днес едва ли са по-различни от вчера, но отзвучават доста по-категорично, под напора на гражданските вълнения „за“ и „против“ всичко и всички. И вероятно ще бъде така и занапред, докато неясната коалиционна картина се фокусира в координатната мрежа на националните и европейски ценности с видим резултат.
В програма „Точно днес“ - отзвук от „ВЧЕРА“ с гласове на водещи журналисти:
Какво промени внезапното желание на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов партията му да даде зелена светлина на преговорния процес на РСМ с ЕС, след като доскоро именно те бранеха твърдата българска позиция. Събеседник по темата – журналистът и собственик на агенция БГНЕС Любчо Нешков.
С политическия анализатор и автор на рубриката „Великите европейци“ по радио Пловдив Пламен Асенов – разговор за зрелостта на политическата ни система в контекста на модерния диалог с времето и примерите, които дава или - не политическият елик в управление и – в опозиция.
Методи Андреев – депутат от ОДС, РБ и ГЕРБ, бивш шеф на парламентарната комисия по досиетата, ще попитаме накъде се движи България оттук нататък с промените. Преди малко повече от 7 месеца той бе категоричен,, че макар и да са различни по идеология, политическите сили в управленската коалиция ще постигнат разбирателство, но то няма да е монолитно и че „промените няма да се случат така бързо, както искаме“. Това бе тогава, а днес?
Преди старта на десетото юбилейно издание на международния фестивал „Дни на тракийската култура“ в Културен център „Тракарт“ с организатора на инициативата Диди Кузманова разговаря Живка Танчева.
Пловдив ще бъде многоцветен и с още един фестивал „Капана фест“.Той стартира в четвъртък и ще продължи до 26-ти юни. Репортажът по темата е на Христина Йорданова.
А „Добро утро, Ден“ в 7.30 продължава с четвъртата част от разговора на Антония Попова с д-р Костадин Чифлигаров, за когото професията е съдба.
В сряда запазваме внимание към важните финансови новини на седмицата, преди да настъпят празниците. Говорим за готовността да влезем в еврозоната от 1 януари 2026, за митата, които Тръмп налага и за очакванията за ЕС, свързани с този финансов механизъм, ползван активно от САЩ - коментар на финансовия анализатор Цветослав Цачев . За втория вот на..
МВР предлага полицаи с цивилни коли да спират шофьори за проверка. Предлага се и възможност за плащане на глоби на пътя, веднага след установяване на нарушението. Защо се появява усещането за дежавю? Връщаме ли се към мутренските години – средата на 90-те, когато по пътищата вилнееха магистрални банди и прилагаха насилие? Как да спрем безумната..
Ако винаги сте мечтали да станете актьори и сте искали да стъпите на сцена, но не сте имали тази възможност – днес е Вашият звезден час! :) "Кастинг за любители на театралното изкуство" е събитието на което ще Ви поканим заедно със Сердар Чалъшкан - председател на НЧ "Кемал Ататюрк" и жестомимичния преводач Мария Зайкова. Те са и организатори, и ще..
Пътищата с тяхното лошо качество и шофьорите с нашето самочувствие, агресия или опасна плахост - картинката на риска да се пътува в България. И тревогата, че всяка трагедия е поредна, всички мерки са предстоящи, всички провали са чужди... Ще говорим за тази поредица от несполучливи опити да се справим със себе си с Красимир Георгиев – председател на УС..
За опасностите по пътища и зоните за паркиране говорим в първия ден от новата седмица. За чистотата и нейната липса - също. Около този периметър са темите и разговорите в следобедната програма "Ден след ден" на 14 април. Започваме с мерките, които подготвя общината, за да ограничи паркирането на автомобили в центъра на града и отиваме към широките..