Това коментира Дияна Русинова от Европейски център за транспортни политики в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив. Поводът е катастрофата в София, при която дрогиран шофьор с десетки наказания помете две млади жени.
Аргументът й е, че чрез втори идентификационен знак на автомобила (екостикерът) и регистрационните табели може да се прави проверка дали няма разминаване между него и регистрационните табели. Екостикерът на практика представлява дигитална информация за автомобила.
„Много по-трудно може да бъде манипулирана от това всеки да може да си смени регистрационния номер. Нямаше как да се издаде такъв чип и такъв стикер и тези нискоемисионни зони ако работеха ние много отдавна щяхме да знаем, че с този автомобил има проблеми, може би щеше да е спрян, защото щеше да се види веднага това разминаване между регистрационния номер и чипа. В момента министерството на транспорта води политика да премахната дигитализацията на информацията за пътните превозни средства, което за мен е абсурдно“, каза Русинова.
Тя обясни още, че версията на Центъра за случилото се е малко по-различна от официално представената.
„Водача, използвайки неправилно полицейска лампа или светлинна сигнализация, която по закона за движение по пътищата може да се използва от определени институции всъщност, навлиза при кръстовището на бул. Черни връх и Аресеналски.
При навлизането отнема предимството на завиващия на ляво таксиметров автомобил. Отнемайки това предимство се удря последователно първо в таксиметровия автомобил, след това в шахтата на асансьора на метрото. По официалната версия след това е последвал удар в един, а после във втори пешеходец
Колата се разцепва на две - едната половина отива в средата на булевард Черни връх, а другата е намерена в една от пресечките на Черни връх.
Теорията ни се различава по това, че едната от жертвите е намерена непосредствено до шахтата на асансьора. Смятаме, че тя е била в автомобила, защото когато едно тяло бъде ударено от друго тяло то отива напред, а не се връща назад. Към тази версия ни насочват и човешките останки по платното за движение“, обясни Русинова.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...