Това коментира Дияна Русинова от Европейски център за транспортни политики в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив. Поводът е катастрофата в София, при която дрогиран шофьор с десетки наказания помете две млади жени.
Аргументът й е, че чрез втори идентификационен знак на автомобила (екостикерът) и регистрационните табели може да се прави проверка дали няма разминаване между него и регистрационните табели. Екостикерът на практика представлява дигитална информация за автомобила.
„Много по-трудно може да бъде манипулирана от това всеки да може да си смени регистрационния номер. Нямаше как да се издаде такъв чип и такъв стикер и тези нискоемисионни зони ако работеха ние много отдавна щяхме да знаем, че с този автомобил има проблеми, може би щеше да е спрян, защото щеше да се види веднага това разминаване между регистрационния номер и чипа. В момента министерството на транспорта води политика да премахната дигитализацията на информацията за пътните превозни средства, което за мен е абсурдно“, каза Русинова.
Тя обясни още, че версията на Центъра за случилото се е малко по-различна от официално представената.
„Водача, използвайки неправилно полицейска лампа или светлинна сигнализация, която по закона за движение по пътищата може да се използва от определени институции всъщност, навлиза при кръстовището на бул. Черни връх и Аресеналски.
При навлизането отнема предимството на завиващия на ляво таксиметров автомобил. Отнемайки това предимство се удря последователно първо в таксиметровия автомобил, след това в шахтата на асансьора на метрото. По официалната версия след това е последвал удар в един, а после във втори пешеходец
Колата се разцепва на две - едната половина отива в средата на булевард Черни връх, а другата е намерена в една от пресечките на Черни връх.
Теорията ни се различава по това, че едната от жертвите е намерена непосредствено до шахтата на асансьора. Смятаме, че тя е била в автомобила, защото когато едно тяло бъде ударено от друго тяло то отива напред, а не се връща назад. Към тази версия ни насочват и човешките останки по платното за движение“, обясни Русинова.
Много скоро ще има решение на въпросите, свързани с разплащането чрез банкови карти в градския транспорт на Пловдив. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Николай Недялков, изпълнителен директор на фирма „Тикси“, която внедри електронно-билетната система в града. Преди дни заместник-кметът по транспорт Ерол Садъков обяви на страницата си във..
Пловдив и областта са 3-ти в страната по разпространение на грипа. На какво се дължи това и стигнахме ли пика на болестта, питаме проф. Ива Христова , директор на Националния център по заразни и паразитни болести. Проф. Христова каза, че Пловдив е в челната тройка, но е убедена, че това е максималният брой заболели. През тази седмица ще има..
По повод днешния Световен ден за борба с рака специалисти от Комплексния онкологичен център в Пловдив констултират безплатно пловдивчани в изнесен кабинет на площад „Стефан Стамболов“. Целта е гражданите да получат информация за възможностите за профилактика, за ранна диагностика и навременно лечение в здравното заведение, коментира..
След значителния спад на обявите за работа през декември 2024 г. , в началото на новата 2025 година изглежда, че пазарът се връща към нормалните стойности на предлагане, съобщиха от HR компанията и кариерен сайт "Джоб тайгър". В края на януари от компанията отчитат 85 на сто ръст на всички обяви за работа спрямо предходния месец. Броят на..
През 2025 година община Пазарджик ще получи от държавата 3,5 милиона лева за облагородяване на инфруструктурата. Отделно през общинската програма за държавния бюджет за Пазарджик е одобрено финансиране за проекти на стойност 50 милиона лева. Общината работи и по европроекти за близо 100 милиона лева. Това съобщи пред Радио Пловдив кметът на..