Това коментира Дияна Русинова от Европейски център за транспортни политики в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив. Поводът е катастрофата в София, при която дрогиран шофьор с десетки наказания помете две млади жени.
Аргументът й е, че чрез втори идентификационен знак на автомобила (екостикерът) и регистрационните табели може да се прави проверка дали няма разминаване между него и регистрационните табели. Екостикерът на практика представлява дигитална информация за автомобила.
„Много по-трудно може да бъде манипулирана от това всеки да може да си смени регистрационния номер. Нямаше как да се издаде такъв чип и такъв стикер и тези нискоемисионни зони ако работеха ние много отдавна щяхме да знаем, че с този автомобил има проблеми, може би щеше да е спрян, защото щеше да се види веднага това разминаване между регистрационния номер и чипа. В момента министерството на транспорта води политика да премахната дигитализацията на информацията за пътните превозни средства, което за мен е абсурдно“, каза Русинова.
Тя обясни още, че версията на Центъра за случилото се е малко по-различна от официално представената.
„Водача, използвайки неправилно полицейска лампа или светлинна сигнализация, която по закона за движение по пътищата може да се използва от определени институции всъщност, навлиза при кръстовището на бул. Черни връх и Аресеналски.
При навлизането отнема предимството на завиващия на ляво таксиметров автомобил. Отнемайки това предимство се удря последователно първо в таксиметровия автомобил, след това в шахтата на асансьора на метрото. По официалната версия след това е последвал удар в един, а после във втори пешеходец
Колата се разцепва на две - едната половина отива в средата на булевард Черни връх, а другата е намерена в една от пресечките на Черни връх.
Теорията ни се различава по това, че едната от жертвите е намерена непосредствено до шахтата на асансьора. Смятаме, че тя е била в автомобила, защото когато едно тяло бъде ударено от друго тяло то отива напред, а не се връща назад. Към тази версия ни насочват и човешките останки по платното за движение“, обясни Русинова.
Горещо ще бъде времето и тази година през юли съобщи в програма "Точно днес" Мариана Попова, синоптик в Нацианалния институт по метеорология и хидрология. Според месечната прогноза очкваните горещини са за над 40 градуса. Обичайно за месеца тръгваме с горещо време. Така ще бъде и през повечето дни от месеца. Температурите са доста високи...
Професионалната гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване „Христо Ботев“ - гр.Пловдив има водеща роля в професионалното обучение, успешно внедрява дуалната система на обучение и получава международно признание, като съчетава умело занаята и творчеството, съхранява традицията и приема новостите. Основните приоритети на училището са..
Поредният вот на недоверие на правителството, трусовете в ПП и очакванията в политическия живот, коментира в програма "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов. Според него не става въпрос за напражение, а за задълбочаване на кризата в партийната система в България. Той припомни случилото се с ДПС на Доган, което на практика бе превзето от ДПС на..
Здравното министерство започва национална кампания за популяризиране н на мобилното приложение еЗдраве, което осигурява достъп до електронното здравно досие. Екипи на регионалните здравни инспекци и „Информационно обслужване“ разкриват мобилни пунктове, на които ще оказват съдействие на всеки, който желае да активира приложението на мобилното..
След катастрофата в подлеза на "Гладстон", при която кола удари трима чакащи на спирката, Диана Русинова, председател на европейския център за транспортни политики даде пример с проблемна спирка в подлеза на НДК, след премхването на която инцидентите с пешеходци са приключили. Тя коментира и намерението на кмета Костадин Димитров на входа да се сложи..