По време на кампанията за избор на 48 Народно събрание БНР Радио Пловдив дава възможност за провеждането на три платени и един безплатен диспут в часовете от 10.00 до 11.00/12.00 часа.
Платените диспути ще се проведат в дните 07, 14 и 28 септември(сряда)2022г. в часовете от 10.00 до 11.00.
Безплатният диспут ще се проведе на 21 септември (сряда) от 10.00 до 11/12.00 часа, в зависимост от броя на участниците. При заявено желание от до шестима участници, дебатът ще е един час, а над шестима – до два часа. Всеки един от тях ще разполага с 10 минути, за да представи тезите си и да отговори на въпросите на водещия на диспута.
Темата на безплатният диспут е: „Предизвикателства, управленски приоритети и политики в 48 НС. Регионът и страната ни по пътя на успеха - стабилност и развитие“ – водещ Антония Попова, редактор Марин Данев.
Темите и датите за провеждане на платените диспути са, както следва:
на 07.09. 2022 г. (сряда) от 10:00 до 11:00 ч., тема: “Подкрепа и развитие за икономиката и енергетиката – инвестиции, еврофондове, бизнес, инфраструктура, туризъм. Регионална политики, свързани с Пловдив“, водещ – Емил Костов, редактор Паолина Комсалова;
на 14.09.2022 г. (сряда) от 10:00 до 11:00 ч., тема:. „Социална политика и доходи. Прозрачно разпределение на обществения ресурс. Здравеопазване и образование. Регионална политики, свързани с Пловдив“, водещ – Елена Крушкова, редактор Неда Велкова;
на 28.09.2022г. (сряда) от 10:00 до 11:00 ч., тема: “Съдебна система и борба с корупцията. Електронно правителство. Управленски приоритети и политики за хората. Регионална политики, свързани с Пловдив“, водещ – Антоанета Петричанска, редактор Марин Данев;
В ефира на Радио Пловдив предизборната кампания ще бъде отразявана още с платени интервюта, репортажи, визитки, фичъри, както и други ефирни форми. Те ще се излъчват всеки ден в специализирани блокове в информационните предавания от 08:00 до 09.00 часа, както и от 16.00 до 17.00 часа.
Предизборните хроники, които ще са в два варианта, анонс на събитие или репортаж от събитие, ще са в ефир ежедневно в специализирани блокове след емисиите „Новини“ на Радио Пловдив и БНР от 07.00 до 20.00 часа включително, а предизборни клипове могат да бъдат излъчвани, също ежедневно, в специализирани блокове на всеки кръгъл час след емисиите новини и предизборните хроники от 07.00 до 23.00 часа включително;
На интернет страницата на Радио Пловдив се дава възможност участниците в кампанията за избор на 48 НС да публикуват свои предизборни банери, както интервюта и репортажи с аудио и видео.
До днес избирателите с трайни увреждания могат да подадат заявление за гласуване с подвижна избирателна кутия. Това се отнася за избиратели, които не са подали заявление до 18 март. Те могат да заявят гласуване в подвижна урна, при условие че в населеното място, където ще гласуват, е назначена подвижна СИК.
Между 40 и 42% избирателна активност в Пловдив-град прогнозира социологическата агенция "Неохрон" в оповестено днес проучване на нагласите на пловдивчани. Интервюирани са 655 пълнолетни граждани между 26 и 29 септември чрез телефонни интервюта с полустандартизиран въпросник. Извадката е представителна за пълнолетното население на града, като..
Ниска степен на предвидимост по отношение на изборите в неделя показва моментната снимка – няколко дни преди вота. Известно е, че в следващите дни тепърва ще решат стотици хиляди гласоподаватели. Очаква се в изборите да участват около и под 2.6 милиона души (около 39% от официалния списък, като почти пренебрежима част от тях се очаква да..
Между шест и осем партии биха влезли в 48-ото Народно събрание, ако изборите са днес. Това показва национално представително проучване за електоралните нагласи, проведено от агенция „Тренд“. Изследването, по поръчка на в-к „24 часа“, е реализирано в периода между 21 и 27 септември 2022 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице” с таблет..
Денят, който поставя финал на предизборната кампания, формулира горещите теми на времето около изборните нагласи, състоянието на обществената среда и прогнозите за съдбата на политическите партии, предопределена от мъдростта и емоциите на избирателите. Последните анализи на Социологическа агенция „Алфа Рисърч“ коментираме с Геновева Петрова...