Той обясни, че първо трябва да видят какъв е точният механизм за облагане на петрола –дали на деривати, на петролни продукти или на горива.
„За мен най-удачен е този, който се обсъждаше още пролетта и в Унгария, и в Словакия – за налагане на данък на вноса на руския петрол в размер на разликата между цената на петрола на руския и на международните пазари.
По този начин конкуренцията между различните сортове петрол се изравнява, а приходите вместо да отиват в Лукойл или в съответната офшорна компания Литаско да влизат в държавния бюджет.
От там нататък те могат да се използват както за намаляване цените на горивата, така и за други социални дейности, за покриване на бюджетния дефицит, за каквото реши правителството“, коментира Владислав Панев.
Депутатът от „Демократична България отбеляза, че при законопроекта на ГЕРБ реалното намаление няма да е лев, а ще е стотинки.
Според него основният проблем с цените на горивата е, че те се търгуват на спекулативно високи ставки. Като механизъм за овладяване на спекулата Панев посочи проверки от страна на Комисията за защита на конкуренцията дали има злоупотреба с монополно положение и либерализация на режима на данъчни складове.
„Тогава цената може да падне под 3 лв. при сегашното ниво на акцизи“, каза Панев.
Заявката на ГЕРБ за подкрепа на съдебната реформа, за която настояват от Демократична България, Владислав Панев коментира така:
„Искаме да видим как гласуват ГЕРБ и другите парламентарни групи в пленарна зала по отношение на реформаторските закони, включително и за повече инвестиции в енергетиката и т.н. Иначе заявките от телевизионните студиа ги знаем. Искаме да видим конкретни действия, не приказки.
Ако ни връчат третия мандат, бихме сложили нашите приоритети първо. Рано е обаче да се говори, защото до него има два месеца.
Ако животът на парламента е до края на тази година, той няма да успее да приеме законите по Плана за възстановяване и устойчивост, тъй като по-наши сметки са необходими поне 4-5 месеца“, каза Панев.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..