Проблемът с двете кариерни находища в Белащица е комплексен, сложен и изисква детайлен подход за решаването му, смята бившият заместник-министър на енергетиката в кабинета "Петков" Пламен Данаилов.
Пред Радио Пловдив той обясни, че концесионерите и на двете находища са подали своите искания за удължаването им в необходимите срокове, като извършените проверки в Министерството на енергетиката са установили, че правните им основания са валидни. Оттук-нататък предстоят да се дадат две преценки - едната е по целесъобразността, а другата по законосъобразността.
Данаилов поясни, че Енергийното ведомство е поискало от концесионерите на двете кариери да направят нови оценки за въздействие върху околната среда /ОВОС/, за да се гарантират справедливите искания на хората за опазване на тяхното здраве. В компетенциите обаче на РИОСВ - Пловдив е да се произнесе по тези оценки. "Това е изключително важно, защото само на реални законови основания, може да се прецени възможно ли е удължаването на концесии", каза Данаилов.
По повод твърдението на протестиращите в Белащица и на община Родопи, че концесиите не могат да бъдат удължени, заради обособена санитарно - охранителна зона с водоизточници, той обясни, че те се включват в ОВОС и така ясно може да се каже какви въздействия се оказват.
Според него има и втора конфликтна точка, свързана с двете концесии и това е пътят на камионите с добитите инертни материали, който минава през самото село. Толкова ли не може да се направи проект за обиколен път, попита бившият заместник-министър, като уточни, че това не е в правомощията на енергийното министерство.
Пламен Данаилов обясни още, че добитият камък от кариерите над Белащица се използва за строителство на пътища. Ако концесиите не бъдат удължени, ще трябва да се търсят други находища или да се внася суровина. Втората възможност, обаче, ще оскъпи строителството, подчерта експертът.
"Всички искаме да пътуваме по модерни пътища, цяла България има нужда от изграждане на нови пътни мрежи и рехабилитация, затова са необходими тези материали. Въпрос на преценка е дали ще добиват от тези кариери или не. Топката е първо в РИОСВ и след това ще отиде в енергетиката", заключи той.
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..