Според него въпросът за въглищните централи е стратегически за България и е свързан с националния интерес и икономическата ни сигурност. "Това не е и не трябва да бъде политически въпрос", категоричен е доц. Митев.
Той подчерта, че технически не вижда възможност въглищните централи у нас да бъдат закрити. Иван Митев смята, че трябва да се концентрираме върху преговорната рамка с ЕС. "Само като видим енергийния микс от вчера и днес, чисто математически е ясна високата ни зависимост от въглищата. Тя е от 40 до 60 %. Развитието на европейската индустрията се основава единствено и само на въглищата като суровини. Без тях е невъзможно и ние да развиваме икономиката си", заяви той..
Доц. Митев увери, че Зелената сделка на Европа не предвижда директно закриване на въглищните ни централи и трябва да подкрепим университетите си, за да се инвестира в повече иновации, които да направят въглищните централи по- екологични. "Комплексът има нужда от модернизация и иновации, а не от закриване. Например – хранилища за улавяне и изв.ичане на суровини, можем да прерdботваме газовете и да развиваме технологии, които да изгарят директно въглищата".
Затова, според Иван Митев, са нужни инвестициите. Той добави, че според прогнозните стойности, направени от учените, сумите за тези инвестиции не са непостижими и толкова фрапантно високи.
В заключение доц Митев заяви, че животът на въглищните централи може и трябва да бъде удължен с нови технологии и алтернативни мощности.
"Ако тези централи бъдат закрити, няма от какво да бъдат заместени, защото те са близо 80 % от енергийния микс и няма как да ги прескочим от днес за утре. В момента нямаме обезпечаване с други алтернативни мощности, за да съществува нормално индустрията ни. Всяка компания инвестира в зелени мощности, но те не са основни, а допълващи", поясни Иван Митев. Той беше категоричен, че не е възможно да се лишим изцяло от въглищните централи и да ги заменим напълно с алтернативни мощности, защото системата ще се дисбалансира и няма да може да функционира.
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..