Той е категоричен, че целта на „φ1.618“ е да постави основни въпроси – накъде отиваме към общество, какви сме като хора, къде ни води това препускане и желанието ни да сме безсмъртни.
„Целта беше да направим един филм, който независимо, че е дистопия, че се развива в бъдещето, носи всички характеристики на обществото, в което живеем. Защото по този начин хората могат да идентифицират ситуацията, в която сме днес и тази, в която ще бъдем утре. По-точно надявам се да не бъдем в тази ситуация. Но там имаме всички представители на нашето общество – имаме си череп, имаме си търговец на сол, имаме контрабандист, имаме представители на олигархията, имаме представители на тоталитарната държава, които се стремят да управляват всичко и носят видими белези на комунизъм“, разказа Теодор Ушев.
Всяка война и апокалипсис носят елементи на тоталитаризъм
Световноизвестният режисьор подчерта, че елементите на социалистическия строй, са включени във „φ1.618“, защото всяко разрушение, всеки апокалипсис, носи след себе си елементи на тоталитаризъм.
„Всяка война е започната и носи със себе си тоталитарната държава. Войната и всичко това, което се случва, то винаги е свързано с една идеология, която в началото е била маскирана. Характерното за всеки диктатор е това, че в началото се появява кълнейки се в любовта и в добруването. И след това се оказва, че той иска да унищожи щастието, като състояние на обществото“, обясни Ушев.
Режисьорът не скри, че с „φ1.618“ провокира обществото.
„Харесва ми илюзията, че един луд човек, един пубер, може да направи така, че да взриви цял един един строй и цяла една тоталитарна система - чрез една тенджера под налягане. Да кажем така – представете си, че аз съм този луд, който носи тенджерата под налягане. Абсолютно всичко, което правя, е провокация – от началото докрай. Ако не е предизвикателство, аз не го правя“, каза още режисьорът.
Теодор Ушев ще гостува следващата седмица в „Добро утро, ден!“ и ще говори за политическата ситуация днес в България, за новите филми, включително и за анимирана опера, а също и за предателствата и ироничния поглед към света.

Четири читалища в Пловдив стартират реализацията на проект за създаване на модерен Дигитален клуб, финансиран по Националния план за възстановяване и устойчивост, подкрепен от Европейската комисия. Това са читалище „Шалом Алейхем – 1945“, НЧ"Алеко Константинов", НЧ"Младост" и НЧ"Антим Първи". Проектът е на стойност 52 000 лв за всяко..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 22. 11. 2025г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Захари Карабашлие Последният ловец на делфини. 320 стр., ок.6А, Сиела, 2025. Дан Браун. Тайната на тайните. 658 стр. ок.10А, Бард, 2025. Тома Шлесер. Очите на Мона. 480 стр., 6А, Колибри, 2025...
В Първо студио на Радио Пловдив с концерт от творби на Иван Спасов и Драгомир Йосифов и връчване на наградите приключи Десетият международен конкурс по композиция на името на изтъкнатия български композитор и диригент . Участваха композитори от България, Италия, Германия, Хърватска и САЩ. Сред 19 партитури бяха отличени тези на..
Преди време в един разговор тя ми каза "Не може да се каже, че един елемент определя човека. Но единственото, което може да спре развихрянето на злото, е прошката - най-трудният човешки жест." Маргарита Младенова гост в трудния разговор за новата нормалност при подрастващите.
Журналист, политик и фризьор се срещат в представлението „Клюки от ада“. Театрална трупа „Триножник“ гостува със спектакъла премиерно в Пловдив, на сцената на Кукления театър от 19 ч. Дебютният режисьорски проект на актьора Мирослав Митков е създаден по едноименната пиеса на Жан Ноел Фенуик, както и от авторски текстове на режисьора...