Според него през последните години се построиха много нови сгради в Пловдив, реализира се ново строителство, но заедно с това се е увеличил и автомобилният трафик, което всъщност е негативното.
"Градският транспорт, използването му, намалява драстично за разлика от автомобилния транспорт. Виждаме, че дори и в среда, в която няма нито една затворена улица или в квартал без ремонти има задръствания, а когато се случи да има и ремонт, просто става транспортен хаос в целия град, защото всеки, който очаква да стигне някъде, използва автомобила си и когато капацитетът на улицата бъде намален наполовина, това предизвиква големи проблеми в самия град", допълни Карамитов
Той посочи, че при ремонтите в Пловдив се вижда една тенденция на повторящи се проблеми в самото планиране на тези ремонти.
"Пускат се поръчки за определена стойност, които още в самото начало казват, че те не са достатъчни за изпълнението на целия прект. Залагат се едни суми, обаче трябва в последствие в хода на изпълнението на ремонта, ОбС да осигури други пари или по някоя програма да се намери финансиране. За съжаление обаче виждаме, че това не се случва навреме и това води до спиране на ремонтните дейности", обясни специалистът.
Последният пример е за ремонта на Рогошко шосе, за което също няма осигурено пълно финансиране.
"Как не се научиха едни уроци, чийто лош ефект виждаме и в момента с другите ремонти, които се случват в града. Общината продължава да действа по този начин. Това е едно от нещата, които със сигурност трябва да бъдат изкоренени като практика и променени в по-устойчив формат", категоричен е Карамитов.
Специалистът коментира и ремонтите, които се правят в момента - пробива на Централна гара, Модър-Царевец и според него работата по тях не бива да блокира града.
Относно строителството и риска във връзка със земетресенията, Карамитов обясни, че панелките са едни от най-устойчивите сгради, догато сгради, които разчитат само на носещи конструкици -тухлени, строени преди 60 -те имат нужда от допълнително обследване или укрепване.
Той изтъкна, че именно затова е важна паспортизацията на сградите.
Цялото интервю може да чуете в прикачения файл.
Недоволство от неяснотата за размера на бюджета, който ще бъде отпуснат за пловдивския район "Тракия" през тази година изрази районният кмет Георги Гатев. В интервю за Радио Пловдив той сподели, че по предварителни слухове се говори за около 500 хил. лв., които обаче са крайно недостатъчни. Администрацията е представила свой разчет за бюджет,..
Община „Марица“ започва поетапно въвеждане на разделно събиране на отпадъци. Шест села ще участват в инициативата, това са Труд, Трилистник, Скутаре, Войводиново, Маноле и Царацово. Проектът стартира днес от Царацово, като селото е първото, в което жителите получават тази възможност. Кметът на Царацово Димитър Петров съобщи, че за кампанията..
Смъртта на 12- годишната Сияна предизвика протести, гняв, негодувание, мъка и искане за оставки в ръководството на АПИ. За съжаление през последните години това не е нито първият, нито последният трагичен случай на пътя, коментира пред Радио Пловдив председателят на Съюза на автомобилистите в България Емил Панчев. Той посочи, че през последните..
Европа не е в ситуация да ескалира търговска война със САЩ. Това коментира икономиста Георги Вулджев по повод въведените от САЩ широкообхватни мита. Той обясни, че ние сме зависимата страна, защото имаме търговски излишък. Това дава възможност на Тръмп да налага мита на много повече европейски стоки, отколкото ЕС на американски...
В Световния ден на здравето десетки пловдивчани, въпреки априлския сняг, се включиха в кампанията на община Пловдив за безплатно измерване на кръвно налягане и кръвна захар. Инициативата е под надслов "Самоконтролът е ключът към здравето! Погрижи се за себе си!" и се проведе в общинските ДКЦ-та. С търпение и внимание в ДКЦ 1 медицинският..