Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Новото строителство увеличи автомобилния трафик в Пловдив


Как се строят новите сгради в Пловдив и промяната на урбанистичната визия коментира в програма "Ден след ден" урбаниста Калоян Карамитов. 

Според него през последните години се построиха много нови сгради в Пловдив, реализира се ново строителство, но заедно с това се е увеличил и автомобилният трафик, което всъщност е негативното.

"Градският транспорт, използването му,  намалява драстично за разлика от автомобилния транспорт. Виждаме, че дори и в среда, в която няма нито една затворена улица или в квартал без  ремонти има задръствания, а когато се случи да има и ремонт, просто става транспортен хаос в целия град, защото всеки, който очаква да стигне някъде, използва автомобила  си и когато капацитетът на улицата бъде намален наполовина, това предизвиква големи проблеми в самия град", допълни Карамитов

Той посочи, че при ремонтите в Пловдив се вижда една тенденция на повторящи се проблеми в самото планиране на тези ремонти. 

"Пускат се поръчки за определена стойност, които още в самото начало казват, че те не са достатъчни за изпълнението на целия прект. Залагат се едни суми, обаче трябва в последствие в хода на изпълнението на ремонта,  ОбС да осигури други пари или по някоя програма да се намери финансиране. За съжаление обаче виждаме, че това не се случва навреме и това води до спиране на ремонтните дейности", обясни специалистът.

Последният пример е за ремонта на Рогошко шосе, за което също няма осигурено пълно финансиране.

"Как не се научиха едни уроци, чийто лош ефект виждаме и в момента с другите ремонти, които се случват в града. Общината продължава да действа по този начин. Това е едно от нещата, които със сигурност трябва да бъдат изкоренени като практика и променени в по-устойчив формат", категоричен е Карамитов.

Специалистът коментира и ремонтите, които се правят в момента  - пробива на Централна гара, Модър-Царевец и според него работата по тях не бива да блокира града.

Относно строителството и риска във връзка със земетресенията, Карамитов обясни, че панелките са едни от най-устойчивите сгради, догато сгради, които разчитат само на носещи конструкици -тухлени, строени преди 60 -те имат нужда от допълнително обследване или укрепване.

Той изтъкна, че именно затова е важна паспортизацията на  сградите.

Цялото интервю може да чуете в прикачения файл.


По публикацията работи: Елена Крушкова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Чепеларе започва фестивалът EX ANTE

От днес до неделя в Градския парк на Чепеларе ще се проведе фестивалът EX ANTE. Инициатор е Георги Стоев , автор и водещ на подкаста за икономическо мислене EX ANTE по Радио Пловдив. Той съобщи, че ще очаква в трите дни приятели и последователи на подкаста за среща на живо с него и всички, които са участвали в създаването на трите сезона..

публикувано на 15.08.25 в 08:31

Безработицата в Пловдив при младите до 29 години се покачва

Как се движи младежката безработица в средата на лятото ?  В Пловдив експертите отразяват леко покачване на процента безработни, а в региона има спад. За новите програми финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурси" и мерките на МТСП - научваме от  директорите на  Бюрата по труда в Пловдив  и в  община Марица   -  Иванка Власева  и..

публикувано на 15.08.25 в 07:05

Стотици поклонници в Бачковския манастир за Голяма Богородица

В навечерието на празника Голяма Богородица - 15-и август, в Бачковския манастир пристигат стотици поклонници от страната и чужбина. Те се включват в службите за утрешния храмов празник на манастирската църква „Успение Богородично“, където се пази чудотворната икона „Св. Богородица – Елеуса“.  За нея е отредено специално място - вдясно от..

публикувано на 14.08.25 в 17:28

Устойчиво позитивен е трендът в нагласите на хората за еврото

Стабилизиране на подкрепата за присъединяване на България към еврозоната отчитат данните от третото национално представително проучване "Присъединяване на България към еврозоната", проследяващо тенденциите при нагласите на гражданите и бизнеса в България по темата към този юли.  При гражданите съотношението на положително спрямо отрицателно..

публикувано на 14.08.25 в 12:00

Потребителската кошница трябва да определя и линията на бедност

КНСБ настоява да се промени методиката на определяне на линията на бедност. Според Теодора Пачеджиева - икономически анализатор на синдиката, в  момента тази линия се определя на база на общата инфлация, която излиза със забавяне. Предложената за 2026 година линия на бедност е 764 лева, но по думите на анализатора тя не е актуална.  "Проблемът..

публикувано на 14.08.25 в 11:37