Той се аргументира с факта, че юристите у нас изтъквали като довод това, че при нарушение човек попада под ударите на закона на 18 години.
„Тези юристи явно не знаят, че на 16 години можеше да управляваш мотоциклет със скорост 90 км/ч“, каза Иванов.
Според него другата слабост е свързана с прилагането на единна европейска шофьорска книжка.
„Проблемът е, че когато вие минавате през Сърбия за да стигнете до Унгария тази книжка няма да ви бъде валидна, защото в Сърбия няма изисквания за тази книжка да бъде валидна и да е уеднаквена с европейските правила“, обясни Иванов.
По думите му целта за перода 2021 – 2050 г. смъртността по пътищата да бъде намалена почти до 0 ще се провали също както и намаляването на катастрофите с 50% до 2020 г.
За идеята за обучение с придружител той припомни, че Съюзът по авто-мото подготовка още през 2005 г. е предложил този метод да бъде въведен експериментално. Иванов обясни, че това не означава обучението да започне тепърва на 17 г., а по-рано и даде пример с държави като Франция, Швеция, Нидерландия, Англия.
„Там е въведен моделът от 0 до 100. Това означава, че обучението минава през семейството, детската градина, училището и най-важният период при пубертета, като през тези периоди се обхваща и културата за останалите участници в движението - велосипедисти, пешеходци, тези, които карат тротинетки. Целият този обхват трябва да мине в училищата и тогава се дава възможността на по-ранна възраст родителят да бъде придружителя в този модел“, обясни Иванов.
Той допълни още, че в автомобилите има зелена кутия, на която се записва дебата между ученика и придружителя. На всеки 3 месеца автоекипът отива в автоучилището и се прави разбор.
„Трябва да има изминати километри - в Германия например е 3000 километра за 3 месеца. Как си представяте в България с този скъп бензин да се изминат толкова километри, та ние за година не изминаваме толкова“, каза Иванов, но подчерта, че моделът би бил полезен.
След горещите юлски дни август започва с нормална температура за сезона и се очертава да е с максимални температури между 32 °- 36°, коментира в програма "Точно днес" проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски". Според него за района на Пловдив не се очакват големи горещини, поне до голяма Богородица. " За района на..
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..