Ръст от 15% на загиналите при катастрофи у нас, заради некачествени пътища, се наблюдава на годишна база. За това алармира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и добави, че би било добре да се вземат проби от пътните артерии в Пловдив и да се провери качеството им.
От началото на тази година пътните произшествия, завършили с фатален край са 60. Това е и една от причините от Института да организират публична дискусия по темата с експерти в рамките на Мисия Безопасни пътища.
Според Богдан Милчев служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков саботира проверките за некачественото строителство. Той и екипът му вземат проби от пътища, чиито ремонт е приключил преди 7 – 8 години, но не се вземат проби от пътни отсечки, ремонтирани през 2019-та или 2020-та година.
Междувременно настоящият служебен министър Иван Шишков вчера е оттеглил съгласието си за участие в дискусията и то не директно, а чрез писмо до БТА, обясни Богдан Милчев.
Чрез Радио Пловдив той отправи към министър Иван Шишков въпроси, които не може да му зададе заради отсъствието му от днешната дискусия: „Защо г-н Шишков, разрешихте използването на тунела Витиня след ремонта преди да бъде бъде назначена комисия, която да приеме извършените строителни дейности? Това е престъпление. Защо разплатихте стотици милиони левове за извършени дейности на фирмите на Велико Желев без да извършите нито една проверка?“.
Милчев добави, че са настоявали да бъдат взети проби от АМ „Тракия“ в ремонтирания след пътен инцидент участък от Чирпан до Стара Загора, както и от Лот 1 на магистрала „Хемус“.
По думите му състоянието на АМ „Тракия“ е по-добро от това на АМ „Марца“, по която скоростта трябвало да бъде ограничена до 90 км/ч.
„Има места, където не е магистрала, състояние на АМ „Марица“ е такова, че ако шофираш с над 90 км/ч, то рискуваш да изхвърчиш от пътното платно. Кат цяло по българските магистрали скоростта трябва да бъде ограничена, тъй като те са по-скоро скоростни пътища. В отсечката Пловдив – Бургас спокойно може да се шофира със 120 км/ч. Не може България да е с най-високата разрешена скорост и най-лошите пътища.
Ще бъде много интересно, ако вземем проба от пътищата вътре в самата община Пловдив, тъй като ние виждаме, че там текат интересни политически процеси и има противопоставяне в самия град. Пловдив е най-бързо развиващият се град в България и той се нуждае от повече прозрачност“, коментира Милчев.
Интервюто на Яница Марова с Богдан Милчев е в звуковия файл.
Протестите, които ще видим днес, са граждански отпор и са свързани с поредния опит на някои политически фигури да използват държавата и силовите структури за разправа с политическите си опоненти. Това заяви в програма "Точно днес" политологът Георги Киряков. Според него именно затова тази гражданска акция ще има много по-широк отзвук, макар че..
Над 2700 заявления за целева помощ за отопление са подадени само за 15 дни за предстоящия зимен сезон – съобщи в интервю за Радио Пловдив Десислава Йорданова – началник на отдел „Социална закрила“ в дирекция "Социално подпомагане" - Пловдив. Тя уточни, че броят на хората, които желаят тази помощ се увеличава, в сравнение с миналата година...
Актуалното от поредните промени в образованието. На дневен ред излизат високите такси за висше образование, платена форма. От една страна идеята е да се обучават по-малко, но по-качествени студенти, но от друга това не се харесва на университетите. Битката за намаляване на таксите поведоха от Софийския университет, следват ги студенти от Велико..
Водният дефицит вече не е изключение, а нова реалност. Страната ни е близо до трайна водна криза. Според проф. Емил Гачев от БАН България е в такава географска позиция, че тенденцията е към засушаване. През последните 4 години пролетните валежи в България са значително под нормата, а през юни количествата падат до едва 30% от..
Жалба до ВиК Пловдив за системна липса на питейна вода са изпратили жители на село Свежен, община Брезово. Приложена е и подписка с искане за спешни мерки и яснота кога ще се реши проблемът не само с безводието, но и с качеството на водата. Според жителите на средногорското село водата се спира без да има оповестен график, а когато се пусне е..