Ръст от 15% на загиналите при катастрофи у нас, заради некачествени пътища, се наблюдава на годишна база. За това алармира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и добави, че би било добре да се вземат проби от пътните артерии в Пловдив и да се провери качеството им.
От началото на тази година пътните произшествия, завършили с фатален край са 60. Това е и една от причините от Института да организират публична дискусия по темата с експерти в рамките на Мисия Безопасни пътища.
Според Богдан Милчев служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков саботира проверките за некачественото строителство. Той и екипът му вземат проби от пътища, чиито ремонт е приключил преди 7 – 8 години, но не се вземат проби от пътни отсечки, ремонтирани през 2019-та или 2020-та година.
Междувременно настоящият служебен министър Иван Шишков вчера е оттеглил съгласието си за участие в дискусията и то не директно, а чрез писмо до БТА, обясни Богдан Милчев.
Чрез Радио Пловдив той отправи към министър Иван Шишков въпроси, които не може да му зададе заради отсъствието му от днешната дискусия: „Защо г-н Шишков, разрешихте използването на тунела Витиня след ремонта преди да бъде бъде назначена комисия, която да приеме извършените строителни дейности? Това е престъпление. Защо разплатихте стотици милиони левове за извършени дейности на фирмите на Велико Желев без да извършите нито една проверка?“.
Милчев добави, че са настоявали да бъдат взети проби от АМ „Тракия“ в ремонтирания след пътен инцидент участък от Чирпан до Стара Загора, както и от Лот 1 на магистрала „Хемус“.
По думите му състоянието на АМ „Тракия“ е по-добро от това на АМ „Марца“, по която скоростта трябвало да бъде ограничена до 90 км/ч.
„Има места, където не е магистрала, състояние на АМ „Марица“ е такова, че ако шофираш с над 90 км/ч, то рискуваш да изхвърчиш от пътното платно. Кат цяло по българските магистрали скоростта трябва да бъде ограничена, тъй като те са по-скоро скоростни пътища. В отсечката Пловдив – Бургас спокойно може да се шофира със 120 км/ч. Не може България да е с най-високата разрешена скорост и най-лошите пътища.
Ще бъде много интересно, ако вземем проба от пътищата вътре в самата община Пловдив, тъй като ние виждаме, че там текат интересни политически процеси и има противопоставяне в самия град. Пловдив е най-бързо развиващият се град в България и той се нуждае от повече прозрачност“, коментира Милчев.
Интервюто на Яница Марова с Богдан Милчев е в звуковия файл.
В рубриката ни „Добро утро, ден!“ тази седмица гостува доктор Димитър Бакалов от Спешното отделение в МБАЛ „Пазарджик“. Тази година той получи наградата „Доктор Стефан Черкезов“ на Българския лекарски съюз, която се присъжда за лекарска всеотдайност и етика. Доктор Бакалов казва, че това е голямо признание и основен мотив да продължи всеотдайно да се..
Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..