Звезделина Станчева има висше балетно образование от факултета по “Балетна педагогика” към НМА “Проф. Панчо Владигеров” София, при академик, понастоящем, Калина Богоева. За нея, обаче, значимо място заемат срещите и практическите занимания с педагози и личности, с които съдбата я среща.
Танцовата си кариера започва като любител. Обича да танцува и въпреки музикалното си образование, предпочита да изразява музиката не с гласа, а с тялото си. След низ от обстоятелства и подаръци на съдбата, пътят ѝ я отвежда до вариететата, като танцьор. Започва от най-трудната част – дуетния танц.
Първият ѝ балетмайстор, Димитър Иванов, е хореограф в Музикалния театър във Велико Търново. Срещите ѝ с Маргарита Арнаудова, Хикмет Мехмедов (Хари Бежар, както го наричат в балетните среди) и тяхното професионално отношение към нея, оставят дълбоки следи.
Една от съдбовните ѝ срещи е тази с Желка Табакова – балетмайстор във Варненска опера, която става нейн много близък и скъп човек. По-късно, Желка Табакова преподава на Звезделина Станчева по режисура, във факултета “Балетна педагогика”. Понастоящем тя все още е преподавател там, вече, професор д-р.
Срещата ѝ с Ренато Греко – директор на най-голямата танцова школа в Рим, оставя дълбока следа в професионалния ѝ път. По негова покана заминава за Рим в неговата танцова школа, която по онова време подготвя кадри за “Фантастико”, към италианската телевизия Раи Уно. Там остава 40 дни, работейки с различни преподаватели от САЩ, Италия и Англия.
Още две имена белязват съдбата ѝ на танцьор и професионалист – Бенджамин Феликсдал и Марк Тейлър. С Бенджамин Феликсдал работи няколко години, в летните балетни академии във Варна. По време на тези академии тя работи и с други имена в областта на класическия танц – Тадеуш Матач – директор на Балетното училище в Дюселдорф, Германия; Елизабет Плател – прима балерина на парижката Гранд опера; Наталия Тарасова – по характерен танц, преподавател в Мариинския театър в Петербург.
Марк Тейлър с когото, макар и за кратко, работи в Музикалния театър в София в областта на модерните техники, поставя удивителната в нейния професионален път само с изречението: “Аз съм изследовател на танца.” Той е човекът, който ѝ помага да разбере, че танцът не е само движение, а дълбоко вътрешно преживяване на сетивата, което се постига с много добра техника.
В крайна сметка, тя определя себе си като изпълнител в областта на свободния изразен танц, като до ден днешен поддържа връзка с Бенджамин Феликсдал и Желка Табакова.
„Танцьорът се ражда, а професионалист се създава. Тъй като ние сме божествени същества всичко, което в този свят носим в себе си, то е свързано с природата. Затова казвам, че за да бъдеш танцьор това е привилегия на Бога. В смисъл такъв, че танцът е усещане. Танцът е преживяването и движението на душата, и това е извън изискванията на професионалното, сценично, проявление на един изпълнител. Затова казвам, че танцьорът се ражда, защото едно движение направено професионално и едно движение изразено и изживяно от един човек, който не е минал през професионална подготовка, двете движения биха стояли много различно. Въпросът е следният, кога и защо едно движение може да бъде по-красиво изразено от танцьор, който има чувство към движението или от танцьор, който е поставен професионално и прави това движение? И в това се състои, всъщност, разликата. От моите наблюдения във времето и моето вътрешно усещане като танцьор, защо аз в душата си останах танцьор? Благодаря на съдбата и на моите преподаватели, на срещите ми с тях, които направиха много аз да бъда професионалист, защото нямам хореографско балетно образование. Донякъде дори съм благодарна, че в една по-съзнателна възраст вече аз срещнах моите преподватели, които ме развиха и като личност, и като човек, и като професионалист, но в душата си и в себе си, благодарение на тяхната намеса, аз останах танцьор и до ден днешен“, разказва Звезделина Станчева.
С нея говорим за танца, като комплексно изкуство, за тялото, за енергийните центрове в тялото, за връзката между духа и тялото, за танцова психология и еволюцията на човека.
Звезделина Станчева е гост в неделния „Шейкър“.
Чуйте още, в прикачения файл.
На 8 май 2024-а се навършват точно 20 години от спечелването на шампионската титла от Локомотив Пловдив, отбелязаха от клуба. Ето какво написаха „черно-белите“: „Днес се навършват точно 20 години от спечелването на шампионската титла! На 8 май 2004 г. Локомотив е шампион на България за сезон 2003/2004 след драматична победа над Славия с 3:2...
Японецът Йошихито Нишиока ще бъде съперникът на Григор Димитров във втория кръг на турнира на клей от сериите "Мастърс 1000" в Рим. На старта на надпреварата 80-ият в световната ранглиста Нишиока се наложи над австриеца Себастиан Офнер с 6:3, 2:6, 7:6(4) след 2 часа и 21 минути игра. До момента японецът и поставеният под номер 8 в схемата Димитров..
След срещата между представителите на клубовете, Българския футболен съюз и професионалната футболна лига бяха обявени предложенията за форматите на първа и втора лига, които трябва да се приемат на Изпълком. Елитът остава с 16 отбора, но ще бъде променен форматът. Той ще бъде от първа четворка, втора четворка и осмица. В първата и втората четворка..
Запазете си три дни през май за „Дефиле вино и гурме“ 1 0, 1 1 и 12 май По калдъръмените улички, пазещи атмосферата на отминали епохи, под магичното небе на Стария град в Пловдив, ще откриете шеснадесет възрожденски къщи, които гостоприемно ще отворят врати за десетото издание на „Дефиле вино и гурме“. Фестивалът..
Съвременната култура на срещите или т.нар. ,,дейтинг култура“, може да бъде доста изтощителна за човек, който се опитва да открие любовта в съвременния свят. Става ни все по-трудно да се свържем качествено едни с други, да допуснем да бъдем открити, истински и автентични. За съжаление, да покажем уязвимост става все по-сложно, а това ни..