Образованието и пазарът на труда са тема, която ни вълнува през последните 10 години особено много и полагаме сериозни усилия в тази посока. За съжаление напоследък кадрите, нужни за индустрията на България, като че ли не са много важни, каза в интервю за предаването "Точно днес" инж. Пламен Панчев, създател и изпълнителен директор на Тракия икономическа зона.
Поводът е изпратено писмо на АИКБ до образователното министерство, в което работодателската организация настоява предложеният проект за утвърждаване броя на приеманите за обучение студенти и докторанти във висшите училища и научни организации през следващата година да не бъде одобрен. Според тях модерните специалности изместват тези, от които бизнесът има реална нужда за задоволяване потребностите си от работна ръка.
Според анализа на АИКБ психологията ще бъде увеличена с 44 %, обществените комуникации - с 23 %, икономиката - с близо 13 % и др.
Инж. Панчев подчерта, че учениците с технически умения намират по-добра реализация в живота. "През последните години нашите учебни заведения, благодарение на по-добрата работа с бизнеса, успяват да дадат квалифицирани кадри, необходими за индустрията. Голяма част от хората с друго образование в крайна сметка, след 3-4 години, пак стигат до тук. Това не е само мое мнение, а на повече от 100 компании. Затова настояваме за повече технически специалности, които да се изучават в университетите", коментира той.
По думите му, България има нужда от повече специалисти в областта на механиката, електрониката, електротехниката, пневматиката. "И в Пловдив има къде младите хора да получат такава квалификация във вузовете. Добре работим и с Техническия университет, и с УХТ, Селскостопанската академия, които са необходими на бизнеса", смята инж. Панчев.
Бизнесът настоява да се увеличи приемът в техническите специалности в университетите, защото после реализацията на младите е ясна и лесна. Това е добре и за индустрията, и за младите хора, категоричен е той.
Цялото интервю на Яница Марова с инж. Пламен Панчев, създател и изпълнителен директор на Тракия икономическа зона, е в прикачения файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..