Сегашният мост е изграден преди 95 години, но движението по него е еднопосочно и не могат да минават автомобили над 5 тона, а това силно затруднява работата на бизнеса.
Мостът е с ортотропна конструкция, комбинирана стомана със стоманобетон. Това е изключително ново съоръжение, като начин на изгржадане за България, обясни председателят на УС на АПИ инж. Ясен Йорданов:
„Специфичното е това, че представлява комбинирана конструкция от стоманобетон и метал. Общата му дължина е 228 метра, което ще осигури двупосочно движение в този изключително интензивен участък“
Кметът на община Първомай Николай Митков обясни, че новият мост е много важен за гражданите и бизнеса в общината:
„От няколко години бизнесът и хората организираха протести заради притеснението, се налага да правят обходна обиколка от около 70 км. Единственият най-близък мост е в Димитровград, след това в Пловдив, което много затрудняваше бизнеса. Затова с голяма радост сега се приема първата копка и старта на това строителство. Такова нещо не е правено в последните 30 години.“
Новият мост ще се изгражда от Главболгарстрой, а стойността му е почти 17 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е една година, но от фирмата изпълнител се ангажираха да приключат работата предсрочно - до края на идната пролет.
Той ще е с дължина 228 метра и ширина 10,5 метра. Предвидени са две ленти по 3.5 метра и два тротоара по 1,75 м.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..