Харченето на милиони, без ясни приоритети и без изобщо да се знае откъде ще дойдат, залагането на кухи приходи, води Пловдив към финансов колапс и обрича следващия мандат не само да няма нито една стотинка за инвестиции, но и да търсят начини как да изплащат натрупаните в последните години задължения. Това предупреди лидерът на „Съюз за Пловдив“ Дани Каназирева часове преди обществено обсъждане на проектобюджета на Община Пловдив за 2023 г.,
Тя е категорична, че сметките, изготвени от администрацията, показват огромна задлъжнялост, допусната умишлено или от некомпетентност, която води до сериозен финансов риск за Пловдив.
„В проекта са заложени 655 млн. лв. – това е абсолютно нереален бюджет. Ако се погледнат отчетите на Общината за годините назад, се вижда, че планираните приходи няма как да се реализират. Ще дам само два примера. Прави впечатление, че се предвижда да се продадат общински имоти и земя за 15 млн. лв.Това е абсурдно и неадекватно планиране, тъй като практиката от години насам показва, че от подобни сделки в градската хазна се събират максимум 3 - 4 млн. лв. Втори пример – в проектобюджета са заложени приходи от санкции, глоби и наказателни лихви за 10 млн. лв при положение, че м.г. са събрани 2 милиона, а и в предходните не е имало такива високи постъпления. Да не говорим за постъпленията от местни данъци и такси, които са нереални“, коментира Каназирева.
Според нея приходите са силно раздути, за да се върже капиталовата програма за над 240 млн. лв., като по-голямата част от тази сума трябва да бъде осигурена от общината.
„Другото е по-сериозно –кредитите, изтеглени в този мандат. Те трябва да се изплащат 20 г. от пловдивчани, а междувременно продължават да се планират нови. Общината вече гони безпрецедентните задължения в размер на 200 млн. лева – кредити и средства за обекти, които финансово не са осигурени. За 2024 - та и 2025 г. се залагат още разходи по проекти, които тази година стартират, без да са обезпечени със средства. Сключват се договори, раздават се авансите и не е ясно кой и как и как ще плаща за тях оттук нататък. Пловдив е в ситуация, в която нито може да спре проектите, нито ще има обаче средства да ги довърши безпроблемно“, отбелязва лидерът на „Съюз за Пловдив“.
Тя посочва, че сред обектите, за които не е осигурено финансирането, са Голямоконарско шосе - от 18 млн. лв. в наличност има само 9 млн., Рогошко шосе, чийто ремонт е на стойност 15 млн. лв., Хуманитарна гимназия - 12 млн. лв., спортна зала в район „Западен“ – 7 млн. лв, стадион „Ботев“ - 27 млн. лв.,стадион „Локомотив“ – 24 млн. лв.
„Отделно с какви средства кметът и неговият екип стартираха обществена поръчка за централната трибуна на „Локомотив“ за сума над 40 млн. лв. – много по-висока цена от трите трибуни, заложени в първата поръчка?“, коментира Каназрева.
И предупреждава: „Ако следващият кмет не е изключително добре подготвен и да знае какво прави, Пловдив ще стигне дъното“.
Тя посочва и още един сериозен проблем на местното управление – ако се погледнат цифрите, се вижда, че повечето пари, с които разполага Общината, тя самата ги „изяжда“ - за заплати и издръжка.
„Ако продължава в тези темпове, в следващия мандат ще бъде невъзможно да се реализрат нови проекти, а кметът и неговият екип няма да могат да изплатят започнатите обекти. Здравко Димитров със своите действия предопределя вдигане на данъци и такси, тъй като вкара града в лавинообразна спирала на финансова задлъжнялост“, счита Дани Каназирева.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..