Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

И след законовите промени жертвите на пътя ще са същите

Снимка: БГНЕС

Всички промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП) няма нито да попречат, нито да помогнат на травматизма накрая. Накрая жертвите ще бъдат пак същите независимо от тези промени. Това заяви в предаването "Точно днес" на Радио Пловдив председателят на Управителния съвет на Института за пътна безопасност. 

"Ние не можем да намалим жертвите, ако не променим средата. А средата не можеш да я промениш само и единствено с повишаване на наказанията и рестрикции към шофьорите. Средата, в която се извършва  транспортът, мобилността, се променя, като й се въздейства от една страна чрез организацията на контрол, организацията на всички институции да функционират по различен начин. Не на последно място е и корупцията. Няма как ако всичките сфери на транспортната система, като започнете от пътния полицай на улицата и стигнете до големите обществени поръчки за строежа на нашите пътища, са в пряка зависимост от това, че имаме жертви. Компромисите, които се правят с безопасността, водят именно до това. И необходимо е комплексен, специален екшън план във всички направления да се въздейства безусловно", коментира Милчев. 

По думите му всеки иска да отчете някаква дейност, че негов законопроект е минал, а депутатите са разгледали тези предложения за изменения в ЗДвП в транспортната комисия преди да излязат в отпуск. 

"Аз и тогава го казах - те изнасилват Закона за движение по пътищата. Този закон не може да отговори на предизвикателствата, които имаме. Каквито и промени да правим, на нас ни трябва нова философия, ново разбиране. За съжаление българското правителство отказват да поемат отговорност. И правителството на Кирил Петков обяви война на войната, но се провали. След това на Гълъб Донев и служебните правителства също се провалиха. Сега това правителство и Денков правят срещи, имитират някаква дейност, но всъщност ще се провалят, защото отказват да поемат отговорността за това, което се случва. Те постоянно прехвърлят отговорността на шофьорите. Те смятат, че шофьорите загиват, защото са лоши, а това е съвършено невярно", категоричен е експертът.

Той допълни, че в България има законодателство и контрол, но те не са ефективни. 

"Ако ще правим нов закон, той и философията, която трябва да изповядва, трябва да са насочени към отговорността на доставчика на транспортната система. В целия свят този доставчик носи отговорност и е длъжен да я достави безопасна", допълни шефът на Института за пътна безопасност. 

Чуйте още в интервюто на Яница Марова с председателя на УС на Института за пътна безопасност Богдан Милчев.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Инициативи като "14 века България в Европа" ни обединяват

Генералните директори на БНР, БТА и БНТ Милен Митев, Кирил Вълчев и Емил Кошлуков представиха съвместната инициатива "14 века България в Европа".  Не само патриотизмът е във фокуса на инициативата. Искаме да се фокусираме върху събития от българската история, за които се знае малко. Ние сме призвани да разкажем истината за събитията, обясни в..

обновено на 20.05.24 в 16:38

Учен от Пловдив с рекорден брой награди “Питагор”

Проф. Д-р Милен И. Георгиев, ръководител на Лаборатория по Метаболомика в Институт по микробиология „Стефан Ангелов“ към БАН и на отдел “Растителна клетъчна биотехнология” в Центъра за върхови постижения по растителна системна биология и биотехнология в Пловдив - бе отличен за рекорден четвърти път с награда за наука „Питагор“. Престижната награда..

публикувано на 20.05.24 в 16:26

Дъждовното и хладно време разваля вкуса на плодовете

Имат ли основание за безпокойство фермерите след дъжовете през последните дни коментира в програма "Ден след ден" доц. Калинка Кузмова, която е агрометеоролог в Аграрния университет в Пловдив. "По принцип влагата е критична в периода около цъвтеж. Така че за зърнено-житните култури, тя е изключително необходима,  защото пшеницата би трябвало да е..

публикувано на 20.05.24 в 15:47
Пламен Ненов (вляво) и Атанас Пеканов.

Заетостта е разпределена неравномерно в регионите

По-таргетирани регионални политики за справяне с дисбалансите на регионите в България. Това е една от препоръките на изследването на Съвета за икономически анализи (СИА) "Мултипликаторите на работните места в България", изготвено от доц. Пламен Ненов, секретар на Съвета и Рада Павлова, младши сътрудник в него, което беше представено днес в..

публикувано на 20.05.24 в 15:12

Не очаквам сериозно увеличение на цената за тока

Не очаквам сериозно увеличение на цената на тока от 1 юли за битовите потребители. Това коментира Калоян Стайков , главен икономист в Института за енергиен мениджмънт, по повод излязлата информация, че токът ще поскъпне с 30%, тъй като АЕЦ – Козлодуй е подал заявление за увеличение на тарифите за бита с толкова. Според него увеличението..

публикувано на 20.05.24 в 10:35