Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

И след законовите промени жертвите на пътя ще са същите

Снимка: БГНЕС

Всички промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП) няма нито да попречат, нито да помогнат на травматизма накрая. Накрая жертвите ще бъдат пак същите независимо от тези промени. Това заяви в предаването "Точно днес" на Радио Пловдив председателят на Управителния съвет на Института за пътна безопасност. 

"Ние не можем да намалим жертвите, ако не променим средата. А средата не можеш да я промениш само и единствено с повишаване на наказанията и рестрикции към шофьорите. Средата, в която се извършва  транспортът, мобилността, се променя, като й се въздейства от една страна чрез организацията на контрол, организацията на всички институции да функционират по различен начин. Не на последно място е и корупцията. Няма как ако всичките сфери на транспортната система, като започнете от пътния полицай на улицата и стигнете до големите обществени поръчки за строежа на нашите пътища, са в пряка зависимост от това, че имаме жертви. Компромисите, които се правят с безопасността, водят именно до това. И необходимо е комплексен, специален екшън план във всички направления да се въздейства безусловно", коментира Милчев. 

По думите му всеки иска да отчете някаква дейност, че негов законопроект е минал, а депутатите са разгледали тези предложения за изменения в ЗДвП в транспортната комисия преди да излязат в отпуск. 

"Аз и тогава го казах - те изнасилват Закона за движение по пътищата. Този закон не може да отговори на предизвикателствата, които имаме. Каквито и промени да правим, на нас ни трябва нова философия, ново разбиране. За съжаление българското правителство отказват да поемат отговорност. И правителството на Кирил Петков обяви война на войната, но се провали. След това на Гълъб Донев и служебните правителства също се провалиха. Сега това правителство и Денков правят срещи, имитират някаква дейност, но всъщност ще се провалят, защото отказват да поемат отговорността за това, което се случва. Те постоянно прехвърлят отговорността на шофьорите. Те смятат, че шофьорите загиват, защото са лоши, а това е съвършено невярно", категоричен е експертът.

Той допълни, че в България има законодателство и контрол, но те не са ефективни. 

"Ако ще правим нов закон, той и философията, която трябва да изповядва, трябва да са насочени към отговорността на доставчика на транспортната система. В целия свят този доставчик носи отговорност и е длъжен да я достави безопасна", допълни шефът на Института за пътна безопасност. 

Чуйте още в интервюто на Яница Марова с председателя на УС на Института за пътна безопасност Богдан Милчев.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
проф.Георги Рачев

Истинско лято през август

След горещите юлски дни август започва с нормална температура за сезона и се очертава да е с максимални температури между 32 °- 36°, коментира в програма "Точно днес" проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски". Според него за района на Пловдив не се очакват големи горещини, поне до голяма Богородица. " За района на..

публикувано на 01.08.25 в 10:46

Очакваме подкрепа от ОбС, за да решим хаоса с тротинетките

Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни.   Пет години след като държавата..

публикувано на 31.07.25 в 14:10

Тръгва национален поход по стъпките на Хаджи Димитър

За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“  ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му.  Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода.  Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..

публикувано на 31.07.25 в 11:10

Тази година надхвърлихме и най- лошите прогнози за пожарите

В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..

публикувано на 31.07.25 в 10:54

България става страна дестинация за трафик на хора

В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни.  Според  Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..

публикувано на 30.07.25 в 10:43