"Ние не можем да намалим жертвите, ако не променим средата. А средата не можеш да я промениш само и единствено с повишаване на наказанията и рестрикции към шофьорите. Средата, в която се извършва транспортът, мобилността, се променя, като й се въздейства от една страна чрез организацията на контрол, организацията на всички институции да функционират по различен начин. Не на последно място е и корупцията. Няма как ако всичките сфери на транспортната система, като започнете от пътния полицай на улицата и стигнете до големите обществени поръчки за строежа на нашите пътища, са в пряка зависимост от това, че имаме жертви. Компромисите, които се правят с безопасността, водят именно до това. И необходимо е комплексен, специален екшън план във всички направления да се въздейства безусловно", коментира Милчев.
По думите му всеки иска да отчете някаква дейност, че негов законопроект е минал, а депутатите са разгледали тези предложения за изменения в ЗДвП в транспортната комисия преди да излязат в отпуск.
"Аз и тогава го казах - те изнасилват Закона за движение по пътищата. Този закон не може да отговори на предизвикателствата, които имаме. Каквито и промени да правим, на нас ни трябва нова философия, ново разбиране. За съжаление българското правителство отказват да поемат отговорност. И правителството на Кирил Петков обяви война на войната, но се провали. След това на Гълъб Донев и служебните правителства също се провалиха. Сега това правителство и Денков правят срещи, имитират някаква дейност, но всъщност ще се провалят, защото отказват да поемат отговорността за това, което се случва. Те постоянно прехвърлят отговорността на шофьорите. Те смятат, че шофьорите загиват, защото са лоши, а това е съвършено невярно", категоричен е експертът.
Той допълни, че в България има законодателство и контрол, но те не са ефективни.
"Ако ще правим нов закон, той и философията, която трябва да изповядва, трябва да са насочени към отговорността на доставчика на транспортната система. В целия свят този доставчик носи отговорност и е длъжен да я достави безопасна", допълни шефът на Института за пътна безопасност.
Чуйте още в интервюто на Яница Марова с председателя на УС на Института за пътна безопасност Богдан Милчев.
Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..