15 от общо 29 автобусни линии на градския транспорт в Пловдив ще се движат по лятно разписание, съобщиха от общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта”.
Причина са продължаващите строително-монтажни работи по бул. „Александър Стамболийски”, бул. „Дунав”, бул. „Васил Априлов”, ул. „Брезовско шосе”, ул. „Даме Груев”, бул. „Христо Ботев” и кръговото кръстовище пред Централна гара, както и на Голямоконарско шосе. Автобусите по преминаващите през тези пътни участъци линии са с променени маршрути и намален пътникопоток. Това установи направеното от ОКТ обследване, въз основа на което директорът Георги Стоилов внесе доклад до кмета Здравко Димитров, а той от своя страна издаде заповед за маршрутните разписания.
До приключване на пътните ремонти, но не по-късно от 31 декември, автобусите по линии № 9, 12, 16, 18, 20, 21, 24, 25, 29, 37, 93, 99, 113, 116 и 222 ще се движат с лятно разписание. Рейсовете по останалите линии се изпълняват съгласно утвърденото от общинската транспортна схема маршрутно разписание.
Стоилов напомни, че превозвачите бяха поискали и след 15 септември да се запази лятното разписание, изпълнявано от 193 автобуса вместо редовно утвърдените 228.
„Приехме разумните им аргументи, обосновани със затворените пътни отсечки и засега маршрутите ще се изпълняват от 210 автобуса. Броят им ще се увеличава с приключване на ремонтите”, каза директорът на „Организация и контрол на транспорта”.
"За големите гимназии сме помолили превозвачите да пускат само големи автобуси, за да могат учениците да се качат. Линия № 103 ще извозва учениците "по бърза писта" от Английската гимназия до Тракия". "Мъка без край ли е" - както казват пловдивчани в почивните дни да разчиташ на определени линии или отново някой от превозвачите не си върши работата. Питаме Юлиян Бейнов от ОП "Организация и контрол на транспорта".
Според пловдивчани нивото на градския транспорт е плачевно, автобусите са нередовни, таблата не показват вярното разписание. Има много сменени маршрути, а лятото не се пуска климатик. Хората препоръчват по-голям контрол от страна на общината върху частните превозвачи и настояват да има и общинска фирма за градския транспорт.
"Сигналите при нас за нередности в градския транспорт не са от днес или вчера. Градският транспорт на Пловдив е даден с различни договори на консорциум от фирми, като част от тях изпълняват почти на 100 % договореното, но други изпитват сериозни затруднения", обясни Бейнов.
Той посочи, че има ежедневен мониторинг на транспортните маршрути, налагат се глоби и наказания, а на определени фирми превозвачи вече са отнети няколко линии в полза на други. "Проблеми има още от КОВИД пандемията, повишените цени на горивата, липсата на шофьори и т.н. Проблемите са комплексни и много на брой", подчерта Юлиян Бейнов.
Служителят от ОП "Организация и контрол на транспорта" подчерта, че от 15 септември се изпълнява решението на ОбС за увеличен брой автобуси. "Единствено по линиите, по чиито маршрути се извършват ремонти, има намален пътникопоток заради сменени маршрути", обясни той.
След като фирма "Тикси" изработи електробилетната система и я внедри, таблата ще започнат да показват правилно, след като се надградят, допълни служителят.
Цялото интервю на Елена Крушкова с Юлиян Бейнов от ОП "Организация и контрол на транспорта" заедно с анкетата на Яница Марова са в прикачения файл.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..