Системата „бонус-малус“, според която застраховката „Гражданска отговорност“ струва различно за системни нарушители и дисциплинирани шофьори, отново идва на дневен ред, след като финансовото министерство предложи за обсъждане промяна в Кодекса за застраховане.
Институците у нас обаче на са узрели за въвеждането на тази мярка, категоричен е Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Повече от 12 години само се говори за тази мярка или система, но тя не се въвежда. Налице е институционално и обществено лицемерие. Нито институците, нито обществото искат системата "бонус - малус". Всички по телевизията и радиото казват, че я искат, но на практика никой не я иска. Единствено застрахователните компании имат интерес, но те не могат да я въведат, коментира в ефира на Радио Пловдив и следобедната програма "Ден след ден" експертът по пътна безопасност.
По думите му повече от половината застрахователни компании у нас оперират и в Европа и знаят, че там където се въвежда "бонус-малус" катастрофите намаляват с 10 -15 процента още през първата година. Това автоматично води до намаляване на травматизма и по-малко изплащане на обезщетения за материални и нематериални щети. Т.е застрахователят ще спечели, би трябвало да спечели и обществото, защото ще намалeят жертвите. Това обаче не се получава, тъй като в България има странно разбиране за жертвите по пътищата, а именно, че това е божа работа.
Докато смятаме,че жертвите може само Господ да ги намали, а не този, който доставя транспортната система, ние няма да имаме нито бонус, нито малус, каза още Богдан Милчев. Според него този, който ползва пътя ще прави грешки, но трябва да се направи така, че да не загива въпреки грешките си.
Още за опита при въвеждането на "бонус-малус" в европейските страни, възникването на тази система и необходимото да се промени в тази насока можете да чуете в интервюто от прикачения звуков файл.
Пловдивската митрополия е домакин на четвъртия заключителен семинар „Социална свързаност и подкрепа“. Форумът има за цел да повиши информираността за социалните услуги, които църквата предоставя. Проектът „Социална свързаност и подкрепа“ е финансиран от Фонд „Социална закрила“ към Министерството на труда и социалната политика и се изпълнява от..
Пловдивският депутат от БСП Иван Петков – Бебето, който е и председател на ГС в Пловдив, препотвърди, че ако партията получи трети мандат, ще направи опит да предложи експертен кабинет, а при получаване на мандата от друга политическа сила, решение ще се вземе от колективните партийни органи. „Всичко е въпрос на хипотези, но има надежди и с..
Защо агресията срещу лекарите в България се увеличава в годините и за какви действия ще настояват съсловните организации? Наш събеседник по темата е председателят на БЛС д-р Иван Маджаров . Проучване на агенция Тренд сочи, че 55% от лекарите са били жертва на агресия от стана на пациентите. Д-р Маджаров подчерта, че са поръчали две паралелни..
„Първият мандат ще бъде връчен на ГЕРБ-СДС, а ГЕРБ няма осигурено мнозинство. Публичните изявеления на всички показват, че ГЕРБ, освен от ДПС, не би трябвало да получи друга подкрепа. Сметката показва, че не им стигнат 5 или 6 депутата. В тази ситуация отиваме единствено към третия мандат, където, пак по публични изявления, имаме..
Община Асеновград започва да подменя уличното осветление в града по проект, финансиран от Националния план за възстановяване и устойчивост. С нови LED осветители ще бъдат сменени 1747 стари натриеви, съобщи кметът Христо Грудев. По думите му предстои и подмяна на 128 електрически табла за улично осветление с нови, които имат вградени компоненти за..