Системата „бонус-малус“, според която застраховката „Гражданска отговорност“ струва различно за системни нарушители и дисциплинирани шофьори, отново идва на дневен ред, след като финансовото министерство предложи за обсъждане промяна в Кодекса за застраховане.
Институците у нас обаче на са узрели за въвеждането на тази мярка, категоричен е Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Повече от 12 години само се говори за тази мярка или система, но тя не се въвежда. Налице е институционално и обществено лицемерие. Нито институците, нито обществото искат системата "бонус - малус". Всички по телевизията и радиото казват, че я искат, но на практика никой не я иска. Единствено застрахователните компании имат интерес, но те не могат да я въведат, коментира в ефира на Радио Пловдив и следобедната програма "Ден след ден" експертът по пътна безопасност.
По думите му повече от половината застрахователни компании у нас оперират и в Европа и знаят, че там където се въвежда "бонус-малус" катастрофите намаляват с 10 -15 процента още през първата година. Това автоматично води до намаляване на травматизма и по-малко изплащане на обезщетения за материални и нематериални щети. Т.е застрахователят ще спечели, би трябвало да спечели и обществото, защото ще намалeят жертвите. Това обаче не се получава, тъй като в България има странно разбиране за жертвите по пътищата, а именно, че това е божа работа.
Докато смятаме,че жертвите може само Господ да ги намали, а не този, който доставя транспортната система, ние няма да имаме нито бонус, нито малус, каза още Богдан Милчев. Според него този, който ползва пътя ще прави грешки, но трябва да се направи така, че да не загива въпреки грешките си.
Още за опита при въвеждането на "бонус-малус" в европейските страни, възникването на тази система и необходимото да се промени в тази насока можете да чуете в интервюто от прикачения звуков файл.
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..
Пловдив очаква поне 13 процента ръст на нощувките по време на фестивала „Hills of Rock“, който стартира днес на Гребната база – заяви в интервю за Радио Пловдив заместник-кметът по култура и туризъм Пламен Панов. "Очакваме около 30-35 000 души да посетят фестивала", подчерта Панов. Капацитетът на Пловдив относно нощувките е увеличен..
Ако има повишаване на приходите от увеличената такса за разрешенията за строеж, поемам ангажимента да ги делегираме на районите. Това заяви пловдивският кмет Костадин Димитров в интервю за Радио Пловдив, след като ОбС прие повишението на таксите за разрешителни за строеж, но отхвърли предложението за създаване на фонд „Благоустрояване“, в..
Около 200 хиляди българи нито работят, нито учат. В същото време над 50 хиляди работници от трети страни са наети от началото на годината. В България се създава и електронен регистър на икономически неактивните лица. Той ще обхваща хора на възраст между 16 и 65 години, които не работят, не учат и не са регистрирани в бюрата по труда. Това събщи..