Системата „бонус-малус“, според която застраховката „Гражданска отговорност“ струва различно за системни нарушители и дисциплинирани шофьори, отново идва на дневен ред, след като финансовото министерство предложи за обсъждане промяна в Кодекса за застраховане.
Институците у нас обаче на са узрели за въвеждането на тази мярка, категоричен е Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Повече от 12 години само се говори за тази мярка или система, но тя не се въвежда. Налице е институционално и обществено лицемерие. Нито институците, нито обществото искат системата "бонус - малус". Всички по телевизията и радиото казват, че я искат, но на практика никой не я иска. Единствено застрахователните компании имат интерес, но те не могат да я въведат, коментира в ефира на Радио Пловдив и следобедната програма "Ден след ден" експертът по пътна безопасност.
По думите му повече от половината застрахователни компании у нас оперират и в Европа и знаят, че там където се въвежда "бонус-малус" катастрофите намаляват с 10 -15 процента още през първата година. Това автоматично води до намаляване на травматизма и по-малко изплащане на обезщетения за материални и нематериални щети. Т.е застрахователят ще спечели, би трябвало да спечели и обществото, защото ще намалeят жертвите. Това обаче не се получава, тъй като в България има странно разбиране за жертвите по пътищата, а именно, че това е божа работа.
Докато смятаме,че жертвите може само Господ да ги намали, а не този, който доставя транспортната система, ние няма да имаме нито бонус, нито малус, каза още Богдан Милчев. Според него този, който ползва пътя ще прави грешки, но трябва да се направи така, че да не загива въпреки грешките си.
Още за опита при въвеждането на "бонус-малус" в европейските страни, възникването на тази система и необходимото да се промени в тази насока можете да чуете в интервюто от прикачения звуков файл.
Христовото възкресение се представя по два начина – по време на слизането в ада и след като вече е възкръснал жените мироносци отиват и виждат празен гроба. Обикновено при композицията с празния гроб се представят и спящите войни, които са били поставени да пазят някои да не открадне тялото на Исус. През 19 век в иконографията на..
Точно преди седмица на Велики понеделник Гражданско сдружение "Будител" започна кампания за набиране на средства, необходими за завършването на Духовен център "Св. Троица" към храм "Свети Архангел Михаил" в Асеновград. Центърът ще се превърне в духовен и социален дом - с Неделно училище за децата, което ще ги запознае с християнските добродетели,..
В първия час на предаването Клуб „Неделя“ навръх Великден гостува инж. Никола Добрев. Уроците на майка му и тези на учителите, студентските му години и първите професионални такива в КЦМ като директор, бяха само част от темите за разговор с водещия Диян Никифоров. За трудностите, които е трябвало да преодолява по пътя, за срещите и хората..
За темите с продължение, за които си струва да внимаваме още: катастрофите, при които губим животи. Как да спрем войната по пътищата, какво последва след призива на и. ф. главен прокурор Борислав Сарафов да се работи по-бързо по делата за смърт на пътя, говорим с адвокат Елена Грудлева, представител за Пловдив на Българската асоциация на пострадалите..
Измеренията на духовните пътища, за християните търсим в утрото на Велики петък. Срещаме ви с доц. Стоян Чиликов , свещеник и преподавател в катедра "Теология" на Пловдивския университет. С него говорим за символите на деня, за Благодатния огън и силата на вярата във Възкресението и приемането на страданията на Исус Христос. Доц. Чиликов каза,..